Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 27-08-21 kl 07:48 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
Fredag.

Vi skal på teater, middag og hotellovernatting med 2 vennepar i helgen. Ikke beste tidspunkt, gitt smittetallene i Bergen om dagen. Men vi er fullvaksinert og en jævel på munnbind, spriting og avstand, så vi kjører på mens alt fremdeles er åpent.
Postet 27-08-21 kl 07:58 av 007 007 er ikke aktiv
Oppdatert 27-08-21 kl 09:54 av 007
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

I kveld skal jeg sitte i en panelsamtale på en scene i by’n og snakke om jobb og pandemi og så videre, og det har jeg egentlig hverken tid eller lyst til, men om ikke annet gir det rom for et vinglass utenfor husets fire vegger og det skal man ikke kimse ad!

Først: Hverdagslogistikk og jobb!
Postet 27-08-21 kl 08:36 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hjemmekontor i dag etter tre hele dager på kontoret. (De tre dagene økte min tilstedeværelse på kontoret i år med ca 50 %.) Jeg føler meg fullstendig sosialt utladet, og kjenner at en gradvis overgang er strengt nødvendig. Enda så mye jeg lengter tilbake til kolleger og summing i landskapet.

Snuppa var på skoletur i går og kom hjem med stjerner i øynene, og synes av videregående er helt fantastisk. Det er så uendelig godt.
Postet 27-08-21 kl 08:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så deilig Tjorven.

Jeg er på kontoret. Vi er fullt tilbake med en gang og akkurat nå kjenner jeg at det kunne vært godt med en hjemmedag innimellom. Heldigvis kommer kontorkollega senere enn meg og jeg har en times tid for meg selv med radioen på.

Flere møter og en del ting som må avsluttes er dagens tema. Og så går det rett over i travel helg med familiefeiring og en far med holdningen "det går bra for noen kommer jo til å gjøre det". Gjett hvem som er noen.
Postet 27-08-21 kl 08:50 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor for å pleie snørret. Sovet dobbelt så mye i natt som forrige natt, så dette blir en bra dag! Solen skinner fortsatt, skogbrannfare i august er sjelden kost.
Vel, det forventes kanskje at man skal jobbe litt også??
Postet 27-08-21 kl 08:58 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor fortsatt her, og jeg har planer om å være supereffektiv i dag. Får se hvor lenge det holder.

Fina vere og beine veien som vi sier her - skal bli herlig med helg.
Postet 27-08-21 kl 09:18 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En på skolen mens vi andre sløver. Minsten skal ha tredje og siste test om litt over en time.
Postet 27-08-21 kl 09:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Fredag og jeg tror solen skinner, men akkurat nå ligger jeg i sengen, lettere redusert av vaksine bivirkninger. Satser på snarlig bedring.
Postet 27-08-21 kl 09:23 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Hjemmekontor i dag også, men våknet idag og kjenner at forkjølelsen holder på å slippe taket. Har vært skikkelig sørpe forkjøla denne uka altså. Sola skinner og det er fredag. Ikke så verst.
Postet 27-08-21 kl 09:29 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Hjemmekontor her og, jeg har nærkontakt-barn og får ikke nærme meg kontoret før hun er ferdig testet. Synderen selv er på skolen, hun skal visst testes der i dag.

Har ingen store helgeplaner, må se an covidtestene. Men mannen fikk sånn murder-mystery greie fra Akershus festning i gave, så mulig vi prøver det hvis frøkna er negativ.
Postet 27-08-21 kl 09:30 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen, bortekontor med sol!
Postet 27-08-21 kl 10:05 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Neket: Fortell gjerne fra murder-mystery. Det har vi også hatt lyst til å teste ut.
Postet 27-08-21 kl 10:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Deilig med fredag!
Postet 27-08-21 kl 10:31 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Har fått kaffe og er veldig klar for helg. Tenkte å åpne helga med å gå tidlig fra jobb for å trene på vei hjem. Det blir interessant.
Postet 27-08-21 kl 10:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Straks helg, skulle vært på sommerfest, men det blir Sentrumsløpet i morgen i steden. Det som bookes først i kalenderen gjelder, også privat, er visst gjeldende her. Blir sikkert artig det, har aldri deltatt i løp før. Først litt jobbing og så hente startnummer og lade opp.
Postet 27-08-21 kl 10:57 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg håper alle helgeplaner lar seg gjennomføre! Så koselig å lese om både teaterturer og store bursdager og andre planer.

Her føler jeg at jeg har vært opp som en løve og ned som en skinnfell. Jeg skulle holde en presentasjon for ledelsen i vårt forretningsområde, men han som hadde bedt om orienteringen var blitt "utkommandert" av øverste sjef til en rundtur på verkene, så mine nøye gjennomtenkte slider og kommentarer må vente til en annen gang. Ja, ja. Prosjektet skal gå i to og et halvt år til, så det blir sikkert flere anledninger.
Postet 27-08-21 kl 11:23 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Denne uken har jeg vært rektor på skolen, de to over meg er bortreiste begge to. Det er et eget gir som kommer når det smittesporing og telefoner til alle døgnets tider i tillegg til foreldre møte på alle de trinnene som er mine.

Jeg hoster på verdens tørreste kontor, negative tester på barna, eldste elsker vgs hun og har kost seg på tur, selv om de fikk litt lite mat. (og hun er ikke storspist) Yngste elsker ungdomsskolen og liker klassen og lærerne, han har hatet seg gjennom 1-7, og det er en sånn lettelse at han omsider har fått en klasser rund seg som han trives i og klarer å lære i. Mammahjertet er ganske letta og jeg merker selv at det er langt lettere å stå opp om morgenen når ungene faktisk vil på skolen. Tenke seg til.

Helgen er kjærkommen.
Postet 27-08-21 kl 12:16 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Heftig tid å være «rektor» Pamina! Jeg var det på tirsdag, den dagen vi fikk smitte hos oss (dvs. vi fikk kvelden før).
Postet 27-08-21 kl 12:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Første og siste kontordag denne uken, litt godt å komme ut av huset. Nå har jeg fått litt hjelp til noe jeg har strevd med å finne ut av på jobb, det er gull med kloke hoder å tenke sammen med! Snart markering for kollega med rund dag, og så kjenner jeg at det blir bra med helg.

Pamina, så deilig med unger som trives bedre!
Postet 27-08-21 kl 14:08 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Fredag! Koronatest. :meh:
Postet 27-08-21 kl 15:28 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Da logger jeg snart av, skal kose meg litt i sola. Må benytte hver anledning som dukker opp nå, høsten er vel rett rundt hjørnet.
Postet 27-08-21 kl 15:43 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
I dag er det høst i sør. Blåser kaldt.
Postet 27-08-21 kl 17:33 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no