Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 01-03-21 kl 07:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
O hoi. Bare å sette i gang her. To dager fri denne uken, jeg følger yr.no for endelig beslutning om hvilke dager. De andre jobbedagene bør jeg egentlig henge i stroppen. But first, more kaffe!
Postet 01-03-21 kl 08:51 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gmorn. Tilbake til minus 3 her, men det er lyst ute når jeg sykler, så det er både fuglekvitter og rosa skyer.

Litt av hvert å ta tak i her, og i ettermiddag skal det sås tomater!
Postet 01-03-21 kl 09:00 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Morgen! Ikke så god, i dag er koronakjelleren nærmere enn noen gang. 1,5 ukes åpne treningssentre etc. var det vi "var heldige" og fikk i denne runden. Lei er ikke et dekkende ord.
Postet 01-03-21 kl 09:13 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Spisestuekontor og utsikt til regnet. To i familien har vinterferie, så vi får se om jeg flytter opp på soverommet etterhvert.

Litt vondt i ørene av alle ting. Så jeg har avbestilt blodgivertime og satser på å holde meg inne i varmen.
Postet 01-03-21 kl 09:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da er vi i gang igjen etter en ukes vinterferie. Jeg jobbet litt i forrige uke og hadde litt fri. Det var godt.

Ungene var klare for skole igjen, men gleder seg over at det bare er 4 uker til påskeferie. Det gleder jeg meg til også, for da skal jeg ta fri hele ferien.

Denne gangen tok jeg innstramningene i Oslo med mer fatning enn tidligere. Denne gangen var det annonsert, og vi hadde gjort unna en del ting som gjør at det er litt overskudd på energikontoen. Vi tok noen dager vinterferie, og på lørdag spiste vi på restaurant. (Tusen takk til Toffskji, for tips om Szechuan Chengdu. Den var jo helt strålende. Spennende mat til knerten, mannen og meg og "stekte nudler" til den noe mindre eventyrlystne snuppa.)
Postet 01-03-21 kl 09:31 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har også hatt vinterferie, men har hatt veldig lite påfyll på feelgood-kontoen. Jeg var hjemme som vanlig, med unntak av noen hyggelige sosiale kontaktpunkt innimellom.

... og i dag våknet jeg med en forkjølelse, så da blir det mer alenetid og koronatest. Blæk.
Postet 01-03-21 kl 09:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gleder meg også til påskeferie, Tjorven. For da har jeg også fri og det hele uka.

Vinterferie her så betydelig færre biler på veien. Har kreka meg på jobb. Gårsdagen var forferdelig og energien i dag er på bunn. Kiropraktor i ettermiddag.
Postet 01-03-21 kl 09:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Mandag, ja! Jeg har både hatt litt fri og noen rolige dager hjemme alene. Men det eneste det medførte, var at jeg ønsker MER av begge deler. Mer tur og mer ferie. Ingen ting lar seg ordne, nei..
Postet 01-03-21 kl 09:52 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Ungene på skolen, takk og lov.

Jeg sitter og venter på at NAV skal åpne linjene, så de kan fortelle meg hvor jeg kan finne bekreftelse på bidragsforskudd, med tanke på at ungene ikke har bank-id... Og jeg trenger det til søknaden om startlån, er siste biten der som mangler nå.

To av tre var i nope-humør til skole, men fikk de avstede alle sammen.
Postet 01-03-21 kl 09:52 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Mange med tung mandag her. Jeg er litt tung selv også. Klarer liksom ikke ta tak i det jeg skal, selv om det er deadline i ettermiddag.
Postet 01-03-21 kl 09:53 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen-ish!

Det er mandag, det er pandemi, det er ny uke med fandenskap, men det er OGSÅ kaffe!

En sønn på skolen, en sønn hjemme, og jentungen hjemme fra barnehagen for å holde sin bror med selskap (moahaha), jeg jobber hjemmefra men må noen timer på kontoret midt på dagen.
Postet 01-03-21 kl 10:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Dagens økter planlagt med en hel TIME til gode! Intet mindre enn TRE rettebunker jeg burde ha begynt på i vinterferien! Må definitivt ha kaffe.
Postet 01-03-21 kl 10:28 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sykemeldt vinterferie her. Jeg ble vekket av telefonen fem over åtte. Rørleggeren hadde fått en koronakansellering og kunne gjerne komme nuh og installere nytt møblement. Det ble ekspresstømming av det gamle, gitt.
Postet 01-03-21 kl 10:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Endelig vinterferie her også. Grått og regn, så da blir det pusling inne. I ettermiddag drar vi til fjells, for en gang skyld skal det hjemmeboende barnet være med noen dager.
Jeg vil ha sol og kuldegrader.
Postet 01-03-21 kl 10:38 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg trenger en ny vinterferie.
26 dager til påskeferie!
Postet 01-03-21 kl 10:55 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Eller 25 faktisk.
Postet 01-03-21 kl 10:55 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Her er full leilighet siden barna har vinterferie. Jeg skal bare jobbe i dag og halve tirsdag, så er det fri på meg også.

Barnet som eier soverommet jeg har kontoret er stått opp har funnet skjerm på stuen, resten av familien sover enda.
Postet 01-03-21 kl 11:10 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Bra dere likte det, Tjorven! Hvor eventyrlystne var dere, ble det frosk og oksemage? (Så langt gikk ikke vi!)
Postet 01-03-21 kl 11:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Må si noe positivt også i dag da! Har hatt en super helg, lang skitur med mannen i påskelignende vær og føre lørdag, herlig middag på restaurant etterpå, øl, vin og drinker, helt nydelig!! Og supert besøk hos vennefamilie i går, lunsj rundt bålpannen og masse skravling, har ikke sett dem på over et år.

Kanskje derfor mandag, mars og nye restriksjoner ble såpass kjipt her på morgenen.
Postet 01-03-21 kl 11:21 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Sol fremdeles, barna på skolen og livet kunne vært verre.

Tror vi skal ha take away denne uken for å støtte næringslivet; må bare finne ut hva.

I ettermiddag må jeg ut og kjøpe kaffe, helt tom og nå blir det hjemmekontor. Tror jeg må finne noe sjokolade også, gitt.
Postet 01-03-21 kl 11:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Videregåendeeleven er hjemme i akutt planleggingsdag. Jeg er litt sykemeldt og jobber så mye jeg orker.
I går gikk jeg 13450 skritt - vurderer å bare fortsette på den måten, hvis jeg bare klarer å komme over dørstokkmila. Vi har fått pålegg fra høyeste hold på jobb om å få oss dagslys hver dag, så jeg burde bare hive meg ut.

... skal bare bare ha en kopp kaffe først
... hvis hundene skal være med, må de sikkert dusjes etterpå
... skal bare runde internett først ...

Postet 01-03-21 kl 11:35 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her er det vinterferie på ungene mens vi voksne jobber. Kan være at det blir litt fri på meg også fremover, vi får se hva dagene bringer.
Har meldt jentungen på vinterferieaktiviteter i regi av kommunen så hun får to dager på dans og en dag på skøyter. Han største slampen skal få lov til å gjøre som han vil, antar at det blir en del gaming og en del råning med mopedbilen.
Postet 01-03-21 kl 11:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffskji: ikke så eventyrlystne, nei. Jeg har spist oksefrosk i Kina, og det var altfor mye bein og litt kjedelig. Genialt med to menyer for en familie som oss.
Postet 01-03-21 kl 12:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har hørt at oksemagen skal være veldig god, men feiga ut siden jeg har spist svinemage i Kina, noe som IKKE var godt overhodet. Har spist frosk i Kina også, for så vidt, det var helt OK.
Postet 01-03-21 kl 13:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg ser at det er vinterferie her. Jeg har fått fem eposter i dag.

Det fungerer overraskende godt å arbeide med de to som har ferie i bakgrunnen. Men litt greit at jeg får gå på kontoret de to neste dagene.
Postet 01-03-21 kl 15:52 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no