Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Veien til et lettere liv

Grepet er tatt

Et sted i all hemmelighet på et offentlig forum hvor jeg kan skrive ned litt tanker og følge vektnedgangen.
Rangér dette innlegget

Grepet er tatt

Postet 28-11-11 kl 08:58 av Arona

..eller kveletaket. Endelig endeliiiiiig er motivasjonen på topp, og grepet er tatt. Kiloene skal bort, jeg er klar til kamp.

Heretter gjelder en ting. Keep my eyes on the prize. Jeg skal ned 15 kilo, ned til BMI på 27 og dekket brystreduksjon. Nye flotte, spretne pupper. Ingen flere tunge bryster, slitne skuldre med groper etter gnagende seletøy. Ikke flere skjorter som spriker foran, jakker man ikke får igjen, kjoler som strammer over brystet. Og aldri mer svart bukse, ekstra stor takk, i uniformsuthentinga på jobben.

Selvsagt er det idioti å starte slankeprosjekt midt i førjulsstria, vi ser frem til en periode med ribbe og pølse, men hallo.... det passer aldri. Det er alltid en eller annen bursdag, ferie, feiring som kommer, og for meg er ikke slankeprosjekt noe som tar to uker. Sannsynligvis ei heller to måneder. Det handler om å legge om kostholdet til et akseptabelt nivå, for deretter å holde seg nede. Ikke jojo ned ti kilo og så opp femten igjen. Idealistisk, ja vel, men må jo ha noe å strekke meg etter.

Har hatt første uka nå. Og det har gått mye bedre enn fryktet. Det verste sjokoladesuget er borte, og 1,2 kilo er borte på en uke, til tross for julebord og peppes pizza, og til og med godis. Spise som vannlig, kose seg i helgene, og slankern i uka. Det er planen, og den holder jeg meg til nå. Nå er veien til mitt ny, lettere liv, startet!

Lettere kropp og nye boobs, here I come!

Eyes on the prize!

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Benzo sin avatar
Lykke, lykke til! Høres ut som om du er veldig motivert og det er da du skal begynne, førjulstri eller ei!
Postet 28-11-11 kl 09:05 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Lykke til!
Postet 28-11-11 kl 09:06 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Muskat sin avatar
Lykke til!
Postet 28-11-11 kl 09:17 av Muskat Muskat er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Lykke til! Du har rett, det passer jo aldri å starte, så det er i grunnen bare å sette seg et mål og gå for det.
Postet 28-11-11 kl 09:23 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Lykke til!
Postet 28-11-11 kl 09:24 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Bille sin avatar
Så bra! Lykke til!
Postet 28-11-11 kl 09:39 av Bille Bille er ikke aktiv
Gammel
Magnolia sin avatar
Vi heier på deg!
Postet 28-11-11 kl 09:49 av Magnolia Magnolia er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Jeg har gått ned en kilo i mnd siden mai Og antagelig siden januar, jeg hadde bare ikke vekt. Tur nesten hver dag i starten, så løping og trening minst 3 x i uken. En porsjon til middag, snop i helgene. Resultat: strammere, to klesstr ned og innvilget bukplastikk. Normal BMI er like rundt hjørnet!
Postet 28-11-11 kl 09:49 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Eyes on the boobs!
Postet 28-11-11 kl 09:58 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Postet 28-11-11 kl 09:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tante Veronica sin avatar
Kjempeflott
Tror du har rett. Det passer jo egentlig aldri. Utnytt inspirasjonen når den er der. Og det er nå!
Postet 28-11-11 kl 10:00 av tante Veronica tante Veronica er ikke aktiv
Gammel
rajraj sin avatar
Spretne pupper! Jeg tenker at hvis du klarer det i førjulsstria, så klarer du det resten av året også. Du har valgt å starte i en periode som har ekstra mange fristelser, men det er ikke sikkert ikke så dumt - motivasjonen er sterkest i starten. Dette går bra!
Postet 28-11-11 kl 10:00 av rajraj rajraj er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Postet 28-11-11 kl 10:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
Schnuppa sin avatar
Postet 28-11-11 kl 10:55 av Schnuppa Schnuppa er ikke aktiv
Gammel
Beckett sin avatar
Lykke til!
Postet 28-11-11 kl 11:10 av Beckett Beckett er ikke aktiv
Gammel
jolie sin avatar
Heia!
Postet 28-11-11 kl 11:12 av jolie jolie er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Lykke til.
Som du selv sier, det passer jo aldri.
Jeg skal starte med trening, og har hele tidne en unnskyldning for hvorfor det ikke passer å starte...
Postet 28-11-11 kl 11:53 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Mjau sin avatar

Jeg har en del kilo som skal bort, jeg trenger bare å få den motivasjonen du har. Kanskje jeg skal la meg inspirere?
Postet 28-11-11 kl 14:45 av Mjau Mjau er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Postet 28-11-11 kl 15:18 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
trøtt sin avatar
Postet 28-11-11 kl 16:10 av trøtt trøtt er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Postet 28-11-11 kl 22:39 av celebelen celebelen er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no