Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Veien blir til mens man går

Blogg om smått og stort og veien videre i livet.
Gammel

En dag i en skoleleders liv

Postet 01-04-22 kl 15:37 av Blånn
Det er ikke alltid dagen får som planlagt. I dag har jeg fulgt 6. trinn på svømming, rektor har fulgt 5. trinn på konsert og inspektør har vært med elever med særskilte behov. Fraværslista var lang og vikarene få. Heldigvis var rektor tilbake, ellers hadde vi ikke kommet i mål med kabalen.

Men om noen lurer på hvor lang tid to jenter bruker på å skifte etter svømming? En evighet og en evighet til.

Og ledermøtet? Det kunne vi bare drite i.
Blånn sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under Uten kategori
Kommentarer 9 Blånn er ikke aktiv
Gammel

Egentlig er jeg ganske så flink!

Postet 15-02-22 kl 23:07 av Blånn
Sitat:
1. Treffe venninnen min (vi fikk det ikke til før jul på grunn av sykdom)
2. Få meg frisk luft hver dag, om enn bare 10 minutter
3. Fortsette med pt og mål om to treningsøkter i uka
4. Starte utredning av vonde knær/kropp - kanskje jeg kan få noen svar selv om jeg ikke tror det.

Mer langsiktig skal jeg finne en hobby som involverer sosial kontakt (lett når det er pandemi), men ønsker flere venner. Jeg må også finne ut hva jeg skal gjøre på hjemmebane.
...
Blånn sin avatar
Kommentarer 24 Blånn er ikke aktiv
Gammel

Falle av hesten og klatre opp igjen

Postet 01-02-22 kl 21:25 av Blånn
Joda. Forrige uke ble en liten dump. Startet bra på mandag med treningsøkt på Sats. Onsdag var jeg klar for pt-time, men pt ringte og avlyste litt før (med særdeles gyldig grunn). Da parkerte jeg i godstolen. Torsdag ble det korpsvakt (fortsatt sur på mannen) og siden den jeg skulle ha vakt med ikke møtte ble humøret deretter. Fredag skulket jeg også trening og helgen ble tilbragt i godstolen. Dårlig spiral.

Men, nå er det ny uke. I går trente jeg. I dag har jeg truffet ei venninne...
Blånn sin avatar
Kommentarer 20 Blånn er ikke aktiv
Gammel

Veien - det går opp og ned

Postet 19-01-22 kl 19:41 av Blånn
Det går opp og ned, og men legger du et vater på veien og måler i millimeter går det litt og litt oppover.

Eldste er på Ø på snø. I går var både ordfører Marianne Borgen og Østlandsnytt på plass. Poden klarte å holde seg unna kameravinkelen, men elevene var både kjente og kjære. Og poden, han er sliten, men virker veldig fornøyd.

Jeg er i gang med trening. To ganger i forrige uke og to ganger så langt denne uka. Puh. Og en økt til er booket.
...
Blånn sin avatar
Kommentarer 10 Blånn er ikke aktiv
Gammel

Aktivisering - når mor fikser og ordner

Postet 11-01-22 kl 20:41 av Blånn
Eldste har jo som mange kjenner til en depresjon og har flyttet hjem for en periode. Jeg har mange bekymringer, men han får nå behandling på dps og har også andre rundt seg og har det generelt bedre. Allikevel, mor bekymrer seg. Lodder stemningen. Prøver å få ham med på ting. Og han er mer sammen med oss på stua osv. Ca. En dag i uka er han på dps hvor de tydeligvis gjør en grundig utredning/kartlegging og en dag i uka besøker han mormor og morfar.

De neste to ukene skal alle 7....
Blånn sin avatar
Kommentarer 30 Blånn er ikke aktiv
Gammel

Tatt litt tak og hatt et overraskende venninnetreff

Postet 06-01-22 kl 18:44 av Blånn
Tøft med oppstart på jobb etter nyttår. Men hei, det går jo bra. Og jeg har tatt tak i et par ting allerede. I går var jeg hos legen og fikk både henvisning til gynekolog og tips til gode fysioterapeuter for knærne mine. At legen registrerte det som svangerskapspppfølging tar jeg som et kompliment. Jeg ser sikkert så ung ut. I dag har jeg sendt forespørsel til fysioterapeut.

I går hadde jeg også årets første pt-time. Puh. Så i dag er jeg støl. Det går heldigvis over. Ny økt...
Blånn sin avatar
Kommentarer 26 Blånn er ikke aktiv
Gammel

Nyttårsaften og tanker

Postet 31-12-21 kl 15:10 av Blånn
Jeg starter bloggen i dag. Jeg tenger et sted å sortere tanker. Foreløpig åpen, men jeg stenger nok etter hvert.

Nytt år står på trappene og jeg vet at det ikke kan fortsette slik det er nå. Men hva som blir veien vet jeg ikke enda (jmf. innlegg jeg hadde i M2 for en stund siden). På kort sikt skal jeg:
1. Treffe venninnen min (vi fikk det ikke til før jul på grunn av sykdom)
2. Få meg frisk luft hver dag, om enn bare 10 minutter
3. Fortsette med pt og mål om...
Blånn sin avatar
Kommentarer 57 Blånn er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.