Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 27-01-22 kl 09:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Ny dag, nye muligheter.
Her er det bare et møte på kalenderen i dag også må jeg forberede to møter i morgen, men tror at dette blir en god dag på hjemmekontoret.
Postet 27-01-22 kl 09:32 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ny dag, i det minste. Mulighetene er jeg mer usikker på. Kanskje de ligger i bunnen av den tredje kaffekoppen.
Postet 27-01-22 kl 09:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Ish. Jeg har vært plantet på hjemmekontoret i et par timer, våknet med et rykk og var stresset og utnytta momentet til å få unna masse drit. Fortsatt masse drit igjen, da. Neverending shitshow.
Postet 27-01-22 kl 09:54 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Henger på venteværelset på legekontoret. Skal få fjernet noen sting.
Postet 27-01-22 kl 10:01 av star star er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hater 2022 så langt noe inderlig. Kan det bli mer sykdom, mer vind, mer nedbør og mørkere? Djeez. Sånn. Takk. Mer kaffe.
Postet 27-01-22 kl 10:07 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. Har vært på jobb et par timer. Litt produksjon og forberedelser til ettermiddagens styremøte og generalforsamling. Målet om å ha 2021-regnskapet ferdig godkjent mottatt i Altinn innen 1. februar kan fortsatt nås.
Postet 27-01-22 kl 10:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Du må flytte sørover, Findethei. Det blåser riktignok, men det har knapt regnet i år og vært mye flott vær, særlig i helgene. Skjønner godt du er motløs om dere har mye mørke og regn.
Postet 27-01-22 kl 10:10 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mårn. Så var det å konsentrere seg på hjemmekontor omgitt av snakkesalige tenåringer.
Postet 27-01-22 kl 10:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ferdig regnskap til 1. februar er imponerende, Eia!
Postet 27-01-22 kl 10:29 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kontorkontor. Kaffe og prating med kollegaer. Og ut og gjøre noen ærender om en stund når jeg har fått unna det mest presserende.
Postet 27-01-22 kl 10:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hjemmekontor her; jeg gjør alt for å unngå å få covid denne uka siden jeg skal inn og fjerne livmora på mandag, så jeg fikk disp. til nettundervisning fra sjefen. Blir skikkelig hypokonder av dette og kjenner alt mulig av symptomer - som egentlig ikke er der når jeg legger bort paranoiaen.

Generelt hektisk uke, for vi skal også ha fotografering av leiligheta til mamma og stefar i dag, så vi får lagt den ut til salg. Og siden jeg er den eneste arvingen som bor i byen, er det jeg som må gjøre alt. I går var jeg der i to timer og stæsjet. Det er høy prisklasse (rundt 7,5 mill) og generell tørke på boligmarkedet her, så vi bør jo gjøre det vi kan for å få mest mulig. Men det er litt pes ... Håper i hvert fall vi får solgt fort, med rask overtakelse.
Postet 27-01-22 kl 10:48 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret og kjenner at det gir energi selv om det foreløpige sosiale samværet har begrenset seg til 3 "Hallo".

Stompa: 7,5 mill for leilighet i byen din er jammen en del. Hvis du er eneste arving, vurderer du ikke å overta den selv?
Postet 27-01-22 kl 10:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Hussalg er pyton arbeid, Stompa! Aner ikke hva slags avtaler dere har, men jeg tenker at hvis du er den eneste arvingen som gjør arbeidet med salget så er det naturlig å legge inn en rimelig timepris for arbeidet du gjør, og trekke det fra overskuddet som skal deles. (Hvis dette er en upassende kommentar håper jeg du kan se bort fra den.)
Postet 27-01-22 kl 10:55 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Koronahypokondri er en kjent sak for utenlandspendleren. Det er ganske upraktisk at jeg gjerne er litt sår i halsen omtrent 50% av tida hver vinter.
Postet 27-01-22 kl 10:56 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Hm, jeg tenkte at litt vondt i halsen skyldtes støvete overnattingssted. Nå er jeg gjenforent med koronafamilien min i stedet for å være på konferanse i utlandet. Venter på å få komme til med digital tilgang da.
Postet 27-01-22 kl 11:03 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Koronohypokondri er en av de viktigste årsakene til at jeg velger hjemmekontor så mye jeg kan. Orker ikke alle den der kjenninga etter...
Postet 27-01-22 kl 11:04 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
@celebelen: ja, ikke sant? Januar kan dog også vise seg å være den eneste tiden man har til å være på kontoret lenge nok av gangen til å jobbe strukturert med dette. Legg til at vi har implementert nytt ERP-system på huset, ny regnskapsfører og ryddet alt av gammelt rot; jeg er også imponert. Det hjalp med hjemmekontor pga. en ukes karantene/isolasjon, da.
Postet 27-01-22 kl 11:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Elsker pøntinga med hussalg - hater rydding og vasking. Har alltid hatt lyst til å kjøpe det selv når jeg er ferdig (og fikk skryt av fotografen for innredningen sist). Har dog aldri solgt noen andre sitt.

Er på kontor-kontor og ser på et 2 timers opplæringsvideo. Til nå (24 min) ikke noe som er aktuelt for min jobb
Postet 27-01-22 kl 11:20 av him him er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God formiddag.
Hektisk start på dagen her på jobben, mye som skulle skje parallelt.
Sitat:
Koronahypokondri er en kjent sak for utenlandspendleren. Det er ganske upraktisk at jeg gjerne er litt sår i halsen omtrent 50% av tida hver vinter.
Koronahypokondri er noe dritt. Jeg blir også fort sår i halsen på vinteren av den kalde lufta. Og hoster av tørr luft på kontorene. Passer veldig dårlig når store deler av kontoret har "koronaangst"..
Postet 27-01-22 kl 12:25 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
Stompa: 7,5 mill for leilighet i byen din er jammen en del. Hvis du er eneste arving, vurderer du ikke å overta den selv?
Jeg er en av seks. Fordi det er særkullsbarn med fire på stefars side og to på mi skal jeg arve 25 %, men det er likevel ikke realistisk. Og helt ærlig vil jeg ikke heller; den er for stor for meg, og jeg liker virkelig ikke beliggenheta - sjøl om den sannsynligvis er et stort salgsargument for mange andre (fantastisk utsikt).

Sitat:
jeg tenker at hvis du er den eneste arvingen som gjør arbeidet med salget så er det naturlig å legge inn en rimelig timepris for arbeidet du gjør, og trekke det fra overskuddet som skal deles.
Jeg har tenkt tanken. Tenkte ikke på det før vi startet, så synes kanskje det er litt seint nå, men det er mulig jeg slår frampå når vi nærmer oss mål.
Postet 27-01-22 kl 12:49 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Synes virkelig du bør få betalt for jobben du gjør Stompa, skulle de leid noen hadde det kostet endel.

Her er det hjemmekontor og vi har fotsatt dataproblemer. Mange program er oppe og går igjen da, men ikke de jeg skal bruke. Ikke har jeg tilgang til serveren mappa med all info vi bruker ligger heller, så jeg får ikke gjort noe med det heller.
Postet 27-01-22 kl 13:36 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Litt betaling er helt innafor, Stompa.
Postet 27-01-22 kl 15:43 av Pelle Pelle er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no