Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 17-08-21 kl 08:33 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
God morgen! På jobb, har kaffe.

Siste dag for eldste på jobb før skolen starter i morgen.

Yngste har sin første dag i dag, med omvisning på nyoppusset skole. Endelig ordentlig ungdomsskoleelev, etter et år delvis hjemme, delvis på brakkeskole.

Cheezess, jeg skulle jo vekke han! :iler til telefonen:
Postet 17-08-21 kl 08:49 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
På hjemmekontor, trøtt som en strømpe. Det er ikke bare bare å ha en pendlergutt i hus som ikke evner å klare å stå opp til vekkerklokke(Tips til vekkerklokke til ungdom ønskes) selv og må dermed vekkes, EN! time tidligere enn hva jeg selv trenger å stå opp.
Postet 17-08-21 kl 08:59 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Straks på vei ut døra.
Postet 17-08-21 kl 09:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på hjemmekontoret, og har masse møter i dag.

Begge ungene er oppstemte og glade for å være i gang med skole. (Jeg er så uendelig glad for at de har den innstillingen til skolen. )

Frøy: Knerten har blitt vekket av oss (gjentatte ganger hver dag) det siste halvannet året. Han starter seint på skolen hver dag og MÅ lære seg å stå opp på egenhånd. Jeg er ikke i tvil om at han egentlig kan klare det, men akkurat nå føles det langt til mål.
Postet 17-08-21 kl 09:32 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg ble teppebombet av tre barn sine fortellinger om første skoledag , samt to arbeidsmenn sin rapport fra muarbeid i hagen, da jeg kom hjem i går, og har vondt i hodet fremdeles

Min nesten 14-åring var ganske skuffet over at han begynner hver dag kl. 08.00. Jeg synes det er litt nådeløst. Storesøsteren pleide å ha 1-2 dager med 09.10 i det minste.
Postet 17-08-21 kl 09:40 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

Her er det definitivt hverdag igjen. Møtene er stablet på hverandre i kalenderen, og jeg sitter i neverending telefonkø for å bestille koronatest til datteren.. Hun fikk heldigvis med seg første skoledag da. Siste første skoledag på barneskolen!
Postet 17-08-21 kl 09:43 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Nye rutiner innarbeides, forhåpentligvis. Når den lille skal på skole og ikke i barnehage er det slutt på lang morgen med frokost i pysj foran tv-en og mor småjobbende med rolig kaffe, men i bytte er logistikk og reisevei betydelig forenklet, og jeg har termokopp til kaffen.
Postet 17-08-21 kl 09:46 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Mellomste starter på forkurs på universitetet i dag. Jeg håper inderlig han greier å finne motivasjonen, han håper og håper at det skal bli en lærlingeplass som dukker opp nå helt på tampen. Jeg er redd han blir skuffet.

Lillebror har siste feriedag i dag og på torsdag reiser Storesøster. En sommer er over.

Jeg har vondt i hodet, i dag igjen, og synes det er lenge til helg.
Postet 17-08-21 kl 09:48 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så kjipt, Timar! Vi hadde det samme i fjor, en dag på skolen og så en uke med forkjølelse og testing.

Her begynner ikke skolen før i morgen, og i dag er det planleggingsdag på SFO, så vi skal bytte på å jobbe og henge med åtteåringen. Hun er greit fornøyd med å sulle rundt med skjermer og diverse, så det skal nok gå greit. Jeg har prøvd å sminke og stæsje opp hjemmekontorlooken litt for å booste arbeidsmoralen, får se om det hjelper.
Postet 17-08-21 kl 09:50 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Appelsin
Min nesten 14-åring var ganske skuffet over at han begynner hver dag kl. 08.00. Jeg synes det er litt nådeløst. Storesøsteren pleide å ha 1-2 dager med 09.10 i det minste.
Knertens skole har bestemt seg for å tilpasse seg "ungdommenes døgnrytme", så han starter 09.10 hver dag. Det innebærer jo at han har skole til 15.15 tre dager i uka, men som det b-mennesket han er, så synes han det er å foretrekke.

Jeg er enig at skolestart kl 08.00 hver dag var ganske nådeløst.
Postet 17-08-21 kl 09:58 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Ingling: Takk for påminnelsen. Jeg har et par viktige møter i dag med eksterne deltakere, så jeg skal ta på sminke. Jeg ser mer opplagt ut da.
Postet 17-08-21 kl 10:01 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
På jobb, to barn oppe og fornøyde med å dra på skolen. Det er utrolig gledelig. For yngste har hatet barneskolen siden første klasse, men ser nå med litt mer positiv innstilling på ungdomsskolen. Han har fått en nydelig kontaktlærer så jeg håper det blir bra, det fortjener han etter 8 kontaktlærere de første 7 skoleårene.

Eldste hadde første dag på vgs og har funnet folk hun liker, skal på bli kjent tur neste uke og er veldig fornøyd med valg av skole og linje og var oppe før meg i dag. Det var også en veldig gledelig start på dagen.
Postet 17-08-21 kl 10:19 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Høyner med skolestart 0805 hver dag med bussavgang 0630.
Men han har da bare en dag til 15 resten er mellom 1120 og 1415.

Jeg er så trøtt at jeg sitter her å vurderer om jeg skal unne meg en dusj rett og slett for dette går ikke.
Postet 17-08-21 kl 10:23 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Har ingen vekkerklokketips, denne uka har vi samme problematikk som Tjorven. 13-åring med grøt til hjerne og null følelse av tid starter 9.20 hver dag. Han kan strengt tatt sove lenge og stå opp selv, jeg bare stoler ikke på at det vil skje (og ja jeg synes det er litt mer flaut om han starter ungdomsskolen med å komme for sent hver dag).

Appelsin: vi feiret skolestart med restaurantmiddag i går. Det var INGEN (av 3 + lærer) som ville dele fra sin første skoledag, så jeg er litt misunnelig på deg der.
Postet 17-08-21 kl 11:04 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Ja, tink, jeg føler meg heldig
Han mellomste ringte til og med etter skolen, for å fortelle om valgfag og timeplan. Og yngstemann hadde gjort ferdig matteleksa før jeg kom hjem, for at han skulle ha tid til å fikse bursdagsgave til meg etter middag :smelt:
Postet 17-08-21 kl 11:11 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Her er det skolestart i morgen, vi fikk hyggelig epost fra læreren i går med litt info og oppfordring til å ta kontakt ved behov. Det ville være å overdrive å si at Ville gleder seg, men det blir nok bra med litt rutiner og hverdag igjen, tross alt.
Postet 17-08-21 kl 11:15 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy: jeg er jo litt curlingmor, men jeg sto opp med storesøster de to første årene hun skulle opp så tidlig og spiste frokost med henne. Jeg syntes at overgangen fra rolige og hyggelige morgener med familien ellers ble for stor. Det første året hadde jeg også en som slet med å komme seg på skolen, så da jobbet jeg hjemme helt til hun var oppe og ute av huset og så gikk jeg på jobb. Fikk mye plusstid da.

Kanskje klokkeradio er noe. Det kan være greit med litt myk oppvåkning.
Postet 17-08-21 kl 11:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Klokkeradio
Et ord jeg hadde glemt! Finnes det fremdeles?
Postet 17-08-21 kl 12:01 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Klokkeradio høres egentlig lurt ut, men jeg tror knerten trenger en som spiller høyere og høyere ettersom tiden går. Finnes det?

Han er virkelig helt utrolig trøtt om morgenen.

Nå er han jo vanvittig bortskjemt. Han fikk dobbeltseng til 13-årsdagen i fjor, så nå vekkes han av at jeg legger med ved siden av og småprater ham våken. Han våkner ikke umiddelbart, men ligger og koser meg til han er klar til å begynne å endre enetalen min til en samtale.

Jeg synes jeg er ekstremt heldig som har en tenåring som er enig i at dette er en god start på dagen. Men nå kommer jeg jo snart til å ha reist hjemmefra lenge før han trenger å våkne. (En av få fordeler ved hjemmekontor.)
Postet 17-08-21 kl 12:03 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Mine fikk klokkeradio da de gikk på ungdomsskolen og det er ikke så veldig lenge siden. Kjøpt på Clas Ohlsson. Jeg husker ikke om den ble høyere etterhvert, men det hadde vært lurt.
Postet 17-08-21 kl 12:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Min klokkeradio øker volumet gradvis.

God morgen! Jeg tror det er mandag, var borte i går, begravelse vestpå for min onkel. Men det er jo bare mer å gjøre i dag da.
Postet 17-08-21 kl 12:32 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Enklere liv har hatt en vekkerklokke som har veldig høyt volum, og som begynner å rulle ned på gulvet hvis ikke personen slår den av tidlig, Tjorven.
Postet 17-08-21 kl 14:24 av Ine Ine er aktiv nå
Oppdatert 17-08-21 kl 15:51 av Ine
Gammel
Stompa sin avatar
God ettermiddag. Første jobbdag; som vanlig noen meningsløse møter, noen veldig meningsfylte. Elevene begynner mandag, så vi har tre sånne dager igjen.

Nå er det snart tid for middag, og så skal jeg ut og løpe intervaller i finværet.
Postet 17-08-21 kl 16:58 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Wooooohooo! En time fra jeg dro fra kontoret til jeg kom hjem - INKLUDERT henting av kid på AKS! Brave new world!
Postet 17-08-21 kl 17:57 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no