Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 20-03-20 kl 08:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Endelig fredag. Klar for helg.
Postet 20-03-20 kl 08:54 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg synes ikke dette går så bra. Morgenturene før jeg setter meg ned med jobb blir lenger og lenger. Det er tungt å slite med å få jobben min gjort (alt går så utrolig mye saktere nå) samtidig som sjefene ber oss gå tur i lunsjen.

15-åringen takler dette enda dårligere, og det føles litt som å være innesperret med et dyr i bur. Hun er så sint på alt, og stemningen hjemme er fryktelig. (Knerten stortrives med isolasjonen ... endelig får han betalt for å være introverten i en ekstrovert familie.)

Og så har det bare gått en uke.
Postet 20-03-20 kl 08:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

I dag håper jeg mamma og pappa kommer hjem.

Jeg har meldt meg inn i Norsk folkehjelp, så jeg skal også ut å handle i dag for noen som sitter i karantene.
Postet 20-03-20 kl 09:05 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Ungene takler dette godt, spesielt lillebror elsker tilværelsen akkurat nå.
Postet 20-03-20 kl 09:05 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen
Bare meg hjemme denne uken, tomt og stille.
Nå skal jeg ut på tur, handle og vet ikke. Jobbe litt kanskje?
Kjenner på at dette kommer til å bli mer krevende etterhvert ja.
Postet 20-03-20 kl 09:09 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Tjorven! Det er ikke det minste rart å slite med å få gjort jobben sin når alle rammene rundt plutselig forandrer seg totalt, og med alt av bekymringer, uro og ikke minst ungdommer som skal tas vare på.

Hos oss går det egentlig overraskende bra med den nye kjernefamilietilværelsen. 17-åringen som har levd et ekstremt ekstrovert liv de siste årene og vært lite hjemme er plutselig sammen med oss hele tida. Men han har rigget seg musikkstudio på loftet, lager musikk, leser bøker og sier rett ut at han synes det er veldig deilig med selvpålagt karantene.

Bare en uke, ja. Lurer på hvordan verden ser ut om en uke til. Tre uker. Tre måneder...

(Jeg sliter med tankekjøret. Har egentlig de gode strategiene for å jobbe med det. Må bare ta meg tid til å benytte dem. I dag gjorde jeg litt yoga før frokost. Det var høyst nødvendig. )
Postet 20-03-20 kl 09:09 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Tjorven. Det høres tøft ut. Det er ikke mulig å få redusert arbeidsoppgavene litt da?
Kan 15-åringen kanskje finne ei venninne og gå litt tur med?

Her går det overraskende bra faktisk. Eldstemann og introverten vår, elsker hverdagen sin nå. Minstemann og den supersosiale er nok mer rastløs og lengter etter å være med venner. Vi har dog sluppet veldig opp på spilltid, og oppfordrer ungene til å spille og prate med venner.
Postet 20-03-20 kl 09:12 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Tjorven Jeg synes også det er tøft. Så bra at du kommer deg ut på tur. Og det vil ikke vare for evig.
Postet 20-03-20 kl 09:18 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Tøft her også. Alt blir forsterket i en liten leilighet. Frustrasjoner fra mange kanter må håndteres. I går kveld gikk Vesla og jeg offline og spilte kort med stearinlys på bordet. Det var balsam for slitne sjeler.
Postet 20-03-20 kl 09:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven, dette er krise, ikke ta alt til deg! Kan hun få gå tur med en venninne? Min skal ut nå og gå tur i skogen, de har gymtime, og jeg har sagt OK.

Ellers går det rimelig greit, men jeg er allerede lei (er det lov å si det), lei hele situasjonen og redd for hva som skjer fremover. Men jeg har ikke mistet nattesøvnen enda.
Postet 20-03-20 kl 09:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her ser vi også frem til helg nå. Rart egentlig, vi skal jo ingenting annet enn klesvask og husvask og handling.

Jeg skal gjøre meg klar til medarbeidersamtale på skype over helgen. Det er rare tider.
Postet 20-03-20 kl 09:36 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
God morgen!
Her er en introvert og to midtimellom i gang med dagen. Det er jeg som er mest rastløs, eldste (16) er konsentrert om skolen så lenge den pågår, yngste (13) har det helt flott. Jeg lar min eldste være ute med venninna. De går tur og trener ute sammen. Etter flere dager i karantene, var det veldig godt for eldste å komme seg ut og skravle.

Jeg har også gått turer med begge mine to, en av gangen riktignok. Det er godt for dem. Begge kommer i gang med gode samtaler etter en kort stund, til tross for motvilje mot tur med mamma.
Postet 20-03-20 kl 09:44 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tjorven Det går over, men det er ikke kjekt når det står på.

10.klassingen min veksler mellom å synes at dette er topp til at han ikke vil gjøre noe. 6.klassingen savner vennene sine, men liker måten å jobbe på. Jeg savner også vennene mine og gleder meg til at hjemmekontor blir gøy igjen, nå er det bare ensomt.
Postet 20-03-20 kl 09:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tror der blir mye tvinning av tommeltotter i dag også.
Postet 20-03-20 kl 09:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Klem til Tjorven og andre som sliter.

Her er det fryd og gammen hos ungdommen etter at kjæresten kom i går ettermiddag. Han skal visst være her til søndag, sies det. I kveld kommer sønn og svigerdatter også, så det blir en folksom helg. Og ja, vi følger alle råd. Både sønn, svigerdatter og kjæreste har vært i mer eller mindre karantene i eget hjem etter lock down, de har ikke vært på butikken en gang. Så så lenge vi velger å kun omgåes hverandre, så tenker jeg vi er godt innafor.
De som er utsatt for smitte her hos oss er mannen og mellomste. Mellomste jobber på bensinstasjon, men det er null kunder, god avstand mellom kunde og betjening, spriting så hendene er såre og ellers alle forholdsregler. Hun blir nok snart permintert, for null kunder gir ingen penger i kassa for bedriften.
Mannen er kriselededer, og jobber døgnet rundt. Det er få smittet i området vårt, jeg håper det forblir sånn.
Postet 20-03-20 kl 10:01 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Det høres tøft ut, Tjorven. Gi deg selv slakk.
Postet 20-03-20 kl 10:17 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det hørtes koselig ut, 007!
Eg har fri på fredager, men skal arbeide litt meir med teams og opplegg og ha eit møte med dei andre på seksjonen.
Eg har store planet om husarbeid. Det går sikkert rett vest. Men første skal eg halde på ein av dei viktige rutinene, nemleg den kaffikoppen eg alltid tar når eg er komme på jobb
Postet 20-03-20 kl 10:22 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Her i huset er det minstemor som er minst motivert, og mest sur, spesielt i den delen av dagen som handler om skole.
Men ettersom vi har vært ganske forkjølet alle 5, har vi ikke kjent så mye på savn etter folk rundt oss. Vi har også et par introverte (meg selv og mellomste) og vi har det ikke så aller verst.

Den planlagte turen på sykkel/hooverboard ble brått avlyst i dag, da det plutselig var 10 cm snø ute.
Postet 20-03-20 kl 10:47 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven.

Jeg synes også at dette er vanskelig. Jeg har mange kollegaer som er tett inne i krisearbeidet og synes det er vanskelig å forholde meg til at noen er supertravle og får masse tilbakemeldinger om hvor strålende de er og hvor fantastisk jobb de gjør. Ikke misforstå, jeg unner dem alle gode tilbakemeldinger. Jeg har bare lyst til å være supertravel og kunne gjøre noe jeg også. Men uansett hvor mange ganger jeg melder fra om at jeg har kapasitet og kan gjøre noe så ligger det tydeligvis langt inne å delegere noe.

Men, men. Jeg holder forhåpentligvis på å generere litt mer arbeid og ellers så er det strålende vær, jeg sitter utrolig nok et annet sted enn hjemme akkurat nå og får premien at jeg kan gå hjem i det fine været senere.
Postet 20-03-20 kl 10:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi er 4 introverter i større eller mindre grad, så dette går veldig bra. Begge ungene er sosiale via gaming, det er faktisk sjeldent vi har hørt eldste prate og le så mye.
Postet 20-03-20 kl 10:56 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Krise her og, jeg får ikke jobbet noen ting. Og jeg har mye kortere lunte enn vanlig.
Postet 20-03-20 kl 11:02 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Yngste har fått lov til å få bestevenninna på besøk i dag for å jobbe med skolen sammen, men hun får kun oppholde seg i første etasje, der jeg ikke har vært på over to uker. Det er to grunner til at vi tillater det, og det ene er at denne venninna har en familie som ikke fungerer like bra som andre familier og trenger derfor å komme seg bort, den andre grunnen er at frøkna vår er ekstrovert og holder på å gå på veggene.
Postet 20-03-20 kl 11:05 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
"MAmma! Kan jeg få lov til å rake i hagen?".

Hm, ja! Kjedsomhet er fine greier.
Postet 20-03-20 kl 11:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blondie.
Postet 20-03-20 kl 11:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Skal snart ha telefonkonferanse og i dag virker ikke headset, typisk!
Postet 20-03-20 kl 12:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tok sjefens «gjør det som trengs for at dette skal bli overkommelig»-uttalelse til etterretning, så jeg tørket tårene og deltok på en times yin yoga på sats live. Der hjalp faktisk litt.

Selv Om meditasjons-elementet ble noe amputert av at Knerten hadde gymtime ca 20 cm unna - de skal ta 100 push ups, 100 situps og 100 knebøy hver dag. Jeg kunne bedt ham flytte seg bittelitt, men jeg kjefter nok om dagen. Og jeg lå jo tross alt akkurat der han har pleid å gjøre øvelsene sine.
Postet 20-03-20 kl 12:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Pjusker på Tjorven. Jeg kan innrømne at jeg hadde en liten meltdown for noen dager siden.
Postet 20-03-20 kl 12:41 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Det har aldri vært så ryddig i leiligheten som det er nå for tiden. Ungene får stadig i oppgave å enten gjøre husarbeid (i går vasket andreklassingen badet), eller å lage hinderløype i stua. Da må det ryddes plass, pluss at det må støvsuges og tørkes siden yngstemann vil filme alt han gjør og jeg nekter å la lærerene se en halvshabby stue. Det gjør godt for humøret å ha det ryddig og har jeg merket meg.
Postet 20-03-20 kl 13:36 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Her er det også litt krise, tilogmed minste som er den jeg kjenner som er mest glad i å være hjemme har begynt å jogge i skogen helt frivillig.

Jeg savner kollegaene mine mye mer enn jeg trodde jeg skulle, jeg savner alenetid hjemme (nå er det jo folk her hele jævla tiden), og jeg savner vaskehjelpen.

I morgen skal vi begynne med turorientering har jeg bestemt. Familien er relativt lunken til ideen, men de får bare innfinne seg med det.
Postet 20-03-20 kl 14:18 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er veldig glad for at jeg endelig er ute av karantene og kunne ta et tak på jobb i dag. Vi har en leder på jobb hver dag og tar det på rundgang. Sekretæren har også vært innom, ellers blir det ikke lønn. Ellers har jeg møtt en far som hentet bøker til barnet sitt. MEn det er ok å være alene på et annet sted enn hjemme.
Postet 20-03-20 kl 14:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Krise ja. Ikke bli gal, ikke bli skilt!

Jeg er av de som jobber og har hjemmeskole. Som tillitsvalgt og undermellomleder får jeg hendene fulle med spørsmål knyttet til mulig permittering av de som kun jobber med publikum, og hvordan vi skal planlegge sommeren. Kjenner at en tung kappe av stress er i ferd med å legge seg over hode og skuldre. Har fått leamus på øyet, tror ikke jeg har hatt sånne symptomer på 10 år. Det skal bli godt med helg! Men først skal jeg prøve å lage en slagplan for at timene med jobbing blir mer effektive neste uke enn denne uka.
Postet 20-03-20 kl 14:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Helg, det skal bli godt!

I morgen kjører vi til nabobyen og henter bunadssølvet vi har bestilt og betalt.
Postet 20-03-20 kl 17:46 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no