Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søndag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søndag

Postet 06-02-22 kl 07:25 av Kaffestuggu

Læhkoe saemiej åålmegebiejjine!
Vuorbbe sámij álmmukbiejvijn!
Lihkku sámi álbmotbeivviin!
Vuärrbe sáme älbmukbejvijn
Šiõǥǥ saa'mi meersažpeei´v
Lihkuos sämij ålmagenbiejvieb

Kommentarer totalt 8

Kommentarer

Gammel
Stompa sin avatar
Vuorbbe biejvijn!
Postet 06-02-22 kl 09:59 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Gratulerer med dagen!

Her vanker det rolig søndag med gutta i bakken, litt husarbeid og finnbiff til middag. Vi kjenner jo ingen som feirer samefolkets dag, men tenkte å benytte anledningen til å snakke litt om det med gutta. Jeg kan ikke så veldig mye selv heller, men en liten leksjon i nasjon vs stat og minoritet vs majoritet kan de jo få Er så ufattelig deilig at det begynner å bli merkbart lysere! Meldt sludd og dritt neste uka selvfølgelig så må ut en tur idag. Håper vi snart får en periode med fin vinter, kuldegrader, pastell og sol. Har vært begredelig.
Postet 06-02-22 kl 11:03 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi har samisk uke på skolen min hvert år, og alltid mye ekstra opplegg for Vg3-klassene på studieforberedende (andre også, men det er der jeg er involvert). Er litt lei meg for at jeg er sykemeldt akkurat nå, for det er artig stoff å jobbe med! Klassen min hadde for eksempel besøk av samiske veivisere på torsdag, og jeg skulle så gjerne ha vært der. Håper på positiv rapport fra både elevene og vikaren når jeg er tilbake. (Klassen min er veldig passiv, så det er en viss fare for at de ikke hadde et eneste spørsmål å stille. )
Postet 06-02-22 kl 11:11 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen!

Fortsette pakking, teste meg og det er vel det.
Postet 06-02-22 kl 11:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen!

Rolig frokost med nettaviser. Litt. mer husarbeid, trening og mer øvelseskjøring med eldste står på planen.

Jeg nyter ennå gårsdagens kokkemestringsfølelse, dokumentert med smaksopplevelsen - stekt sjøtungefilet med grønnsaker a la Hellstrøm.
Postet 06-02-22 kl 11:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Lydbok på øret, OL på tv og rydding og vasking. Jei. I kveld skal vi i dobbelbursdag for bror og nevø. De har bursdag i morgen.
Postet 06-02-22 kl 13:27 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg gjør research til masteroppgaven min og koser meg med å legge opp leseliste. Jeg har funnet noen relevante teoretikere og det gjør meg glad på en helt forunderlig måte.

Snart skal jeg dra med kjæresten ut i sola, vi trenger litt bevegelse og d-vitaminer.
Postet 06-02-22 kl 13:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Blondie, sånn har jeg det også med teori, og det er så fint å lese om andre som har det sånn.
Postet 06-02-22 kl 13:57 av Heilo Heilo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no