Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Veien til et lettere liv

Husker du eventyret om skildpadden og haren?

Et sted i all hemmelighet på et offentlig forum hvor jeg kan skrive ned litt tanker og følge vektnedgangen.
Rangér dette innlegget

Husker du eventyret om skildpadden og haren?

Postet 14-12-11 kl 11:22 av Arona

Slow and steady wins the race, jeg forhaster meg ikke og koser meg. Spiser god mat, koser meg med litt godteri når jeg har lyst og teller ikke så mye kalorier lenger. Etter 3,5 uker føler jeg at jeg nå ikke trenger å veie og måle hvert gram, det skal jeg jo heller ikke i fremtiden. Jeg er forsiktig, spiser magert kjøtt og fisk til middag, ingen sauser, og knekkebrød til frokost og lunsj i ukedagene. Dette er et kosthold jeg vet jeg kan leve med, og det gir resultater. Ikke i voldsom fart, men jammen er det deilig å se vekta gå nedover.

Dagens vekt viser en nedgang på 3,8 kilo til nå.

Mange kilo igjen, men jeg vil heller være skildpadden enn haren i dette løpet! Og jeg skal til målet. Mitt nye motto: Nytt liv og nye pupper 2013!

Går vel litt på igjen i kveld, da jeg skal på tur med danskebåten... men men, det går av igjen.

Kommentarer totalt 2

Kommentarer

Gammel
Stompa sin avatar
Jeg tror du gjør noe veldig rett her. Jeg tenker likt, og har nå satt som det langsiktige målet mitt at jeg skal bruke bunad på 17. mai i 2013. Det tror jeg skal gå, uten at det blir stress og krise at jeg f.eks. nå kjenner at desember og kakebaking ikke er optimalt for prosjektet mitt.
Postet 14-12-11 kl 11:52 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Lurt, slow and steady.
Jeg har gått ned 10 kg i 2011, ikke veldig mye, men klarer jeg 10 til i 2012, så begynner det å hjelpe.
Postet 14-12-11 kl 14:15 av Benzo Benzo er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no