Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kjære dagbok...

Endelig høst

Lengre innlegg og kortere notater fra dagliglivet, som slettes ikke alltid er helt A4...
Rangér dette innlegget

Endelig høst

Postet 25-09-10 kl 16:36 av Maylen

Sommeren har vært travel. Altfor travel for meg hvertfall. Ikke bare startet jeg i ny jobb i juni, hvor jeg har jobbet ca 130% hele sommeren, men tiden har også vært brukt på diverse saker med NAV, svigermor som har brystkreft med to operasjoner i sommer, eksemer i fleng, dåp og diverse annet.
Heldigvis har mannen vært hjemmeværende med Isak denne tiden. (selv om jeg blir gal av sur, hjemmeværende mann, det går vel over nå som han er i jobb igjen)

Jeg gruet meg til høsten, for da starter vanligvis møtehelvetet og timehelvetet, men egentlig var høsten veldig deilig, selv om mannen gikk ut i jobb igjen. Jeg er sykemeldt 50% så er mindre jobb på meg nå. Isak skal ikke i barnehage i år, så en av oss må være hjemme med han. Det går fint da mannen jobber turnus og jeg har en veldig snill sjef som lar meg sette de fleste jobbdagene selv. Nå håper jeg bare jeg kommer meg til behandling og utredning fort. (muskel, ledd, rygg, nakke osv)

Jeg er litt lei av å aldri kunne være helt vanlig arbeidstaker, uten noe dill. Alltid er det noe, og hjemmeværende har man vært lenge. Skulle egentlig sykemeldes 100% nå, men jeg bare må ut litt, så vi satte den til 50% selv om jeg merker det er for mye. Etter to dager på jobb, så er jeg ubrukelig de neste to dagene.

Siden svigermor har kreft, og har hatt to operasjoner og er nylig startet på cellegift, så er det ikke så mye avlastning å spore, så jeg og mannen avlaster hverandre som vanlig. Mine foreldre bor ganske langt unna så det er ikke et alternativ.

Min neste "husmorsferie" er til Tromsø med jentene neste helg. Vi skal feire en venninne som giftet seg plutselig og dermed snøt oss for utdrikningslag, og en annen venninne som har bursdag samtidig. Det kan bli gøy.

Kommentarer totalt 5

Kommentarer

Gammel
Tangina sin avatar
Det høres deilig ut med husmorferie - vel fortjent. Med så mye jobbing, skjønner jeg at du ikke har frekventert forumverdenen så mye. Håper det går bra med svigermor.

Hvordan går det egentlig med Isak etter hans dramatiske start på livet?
Postet 26-09-10 kl 13:10 av Tangina Tangina er ikke aktiv
Gammel
Maylen sin avatar
Isak har det igrunnen fint.

Han er jo nå blitt 1 år, åler seg rundt på gulvet og er veldig klar på hva han mener. Han spiser greit, men er ikke noe flink på tynne vesker, så vann og MME har vært en utfordring å få i han. Det har mest gått i vesken som finnes i grøt og middagen. Vi teller veskenivået på knapper hver dag og regner om han har fått nok. Det går akkurat.

Oksygenet står i boden og venter på evt sykdom. Den satte vi i boden i slutten av august. Han trenger ikke lengre til daglig, men når han blir syk må han nok på igjen. Hittil har vi klart å unngå sykdom. Han må også bruke oksygen på fly og lignende, da det er tynnere luft der. Klarer å holde en nogenlunde grei metning i flyet, men respirasjonen øker jo til snitt på 90. Han roer seg raskt ved litt ekstra oksygen i nesen.

Han får astmamedisiner og har også atopisk eksem, så smøring er det nok av på han også. Skal få han utredet for allergier nå i høst.
Postet 26-09-10 kl 17:16 av Maylen Maylen er ikke aktiv
Gammel
Tangina sin avatar
Det høres jo bra ut. Det må være deilig at han spiser etter alt strevet dere har hatt med storesøsteren på den fronten. Er det det å svelge som er vanskelig for ham med tynne væsker?
Postet 27-09-10 kl 10:02 av Tangina Tangina er ikke aktiv
Gammel
Maylen sin avatar
Ja, han har null kontroll på tynne vesker i munnen. Ved svelging går det på vranga, og ellers renner det ut nesen. Heldigvis er han en positiv kar og ler som regel etter han har fått igjen pusten.
Postet 27-09-10 kl 11:09 av Maylen Maylen er ikke aktiv
Gammel
Maylen sin avatar
Det er helt fantastisk at han spiser. Jeg visste det var enklere hverdag med barn som spiser, men Så enkelt?
Postet 27-09-10 kl 11:10 av Maylen Maylen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Maylen

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no