Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 25-11-20 kl 07:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
På jobb.
Hvem skulle trodd man ble lykkelig av at bredbåndet hjemme ikke fungerer?
Postet 25-11-20 kl 09:13 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
G´morgen! Jeg har sovet bedre og lå på lakenet helt til halv seks. Jeg kan melde om at det er en hel bøtte bedre enn å våkne halv fire-fire. :live-rapport:

Kun digital undervisning i dag, så da sitter jeg på hjemmekontoret i pløsete ullbukse. Noen fordeler skal det være.
Postet 25-11-20 kl 09:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Hjemmekontor i dag, ser fram til ektekontor i morgen. Har laget meg et ærend som gjør at jeg får en ut av huset opplevelse.
Postet 25-11-20 kl 09:22 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ektekontor? Er det der ekteskapene står?

Ok, ikke helt uthvilt.
Postet 25-11-20 kl 09:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
På jobb, mørkt og trist ute. Straks lønnsforhandlinger; første gang for min del. Går ikke alene, heldigvis.
Postet 25-11-20 kl 09:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg la meg kl. 21 i går og med noen små oppvåkninger sov jeg helt til klokken ringte kl. 6. Ikke at jeg her uthvilt, men jeg føler at jeg er på rett vei.

På møterom i dag. Jeg skal lede et stort møte og skal ha en med meg, så da sitter vi sammen på et møterom (med god avstand). Så jeg har stått opp tidlig, sminket meg og tatt morgenbuss med munnbind. Jeg har til og med vært innom kontoret mitt for å ta noen utskrifter. En skikkelig ut av huset opplevelse.
Postet 25-11-20 kl 09:38 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kan det bli mørkere og våtere ute? Jeg tror ikke det.
Postet 25-11-20 kl 09:39 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag har jeg ett barn på fysisk skole, og han var svært lykkelig da han dro avgårde etter hjemmeskole i går. Og dette er det asosiale av barna mine.

Jeg hadde egentlig en helt møtefri dag i dag, men så har det visst dukket opp et par møte allikevel. Greit nok, for jeg trenger de avbrekkene det er å prate med folk.
Postet 25-11-20 kl 09:51 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Motvind på vei til jobb i dag. Puh.
Postet 25-11-20 kl 09:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Har vært taxi for guttungen i dag også, heldigvis så er mopedbilen hans ferdig på verksted i dag.

Ble overtid på meg i går med noe som hastet, det fikk jeg videre nå på morgenen så da ble jeg noen kilo lettere, litt rutineoppgaver og pusling meg julekalenderen til jobb tror jeg blir oppskriften på dagen i dag.
Postet 25-11-20 kl 10:03 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dingler hos fysio.
Jeg er ikke i form og syns akt er et uoverkommelig ork. Jeg er ikke forkjøla syk altså.
Postet 25-11-20 kl 10:07 av star star er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har begge ungene på fysisk skole i dag, og det er første dag på lenge at jeg er helt alene hjemme midt på dagen. Digg.

Hadde også egentlig møtefri dag da jeg logget på i dag, men det varte ikke lenge. Sånn er det når andre er dobbeltbooket og trenger noen til å steppe inn i halvparten av møtene.
Postet 25-11-20 kl 10:25 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ektekontor, kontor en deler med ektemake?

I så fall har jeg det, men vi har hver vår etasje, da. Og heldigvis begge barn på skolen, det er ikke helt selvsagt for tiden. Ingen møter, og tror ikke det kommer ramlende heller. :bank i bordet:
Postet 25-11-20 kl 11:15 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Sitat:
Ektekontor, kontor en deler med ektemake?
Det har jeg gjort! Jeg var til og med gravid, så det var reine familiekontoret.
Postet 25-11-20 kl 11:27 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Min erfaring tilsier at ektekontor ikke nødvendigvis er av det beste for ekteskapet, i alle fall ikke over tid. :Ineedmyspace:
Postet 25-11-20 kl 11:33 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har sittet på ektekontor siden mars, og kan bekrefte at det ikke gjør underverker for parforholdet. Jeg irriterer meg nå over ALT han gjør. Enda jeg vet at han egentlig er en greit fyr.
Postet 25-11-20 kl 11:36 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
Jeg kan også bekrefte, er drittlei av mannen. Neida. Joda. Neida. Jeg vil være alene hjemme.

Også drittlei av oppussing, hjemmekontor pluss evigvarende baderomsrenovasjon (2 bad pluss vaskerom) er ingen høydare.
Postet 25-11-20 kl 11:44 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har faktisk leid meg et cellekontor for å slippe ikke så mye ekte- som avkomkontor. Det er bra for alle, viser det seg.
Postet 25-11-20 kl 11:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mannen min har også funnet seg kontor et annet sted enn hjemme, takk og lov for det. Altså, vi har stort nok hus til at vi ikke hadde gått oppi hverandre, men det er noe med å ha litt space. I begynnelsen satt han på idrettslaget sitt kontor, nå har han like godt gått hen og startet opp et "office space" i bygda, og leier ut til andre som også trenger en plass å være som ikke er hjemme.
Postet 25-11-20 kl 11:54 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det bør være ganske godt marked for det nå om dagen. Jeg orker altså ikke å ha masse Teams-undervisning i en leilighet med veldig åpen planløsning når det til enhver tid er minst en tenåring der som også sitter på Teams.
Postet 25-11-20 kl 11:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Vi har ektekontor, og siden eldstebarnet nå har hjemmeskole annen hver dag er det rene familiekontoret her.

For vår del må jeg si det fungerer bra. Vi sitter i hver vår etasje, og møtes for to ord en gang eller tre om dagen. Det blir litt som å ha en kollega uten at vi jobber sammen, men i hvert fall noen å skravle litt med ved kaffemaskina.
Postet 25-11-20 kl 12:07 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Vi har også ektekontor, bare mannen sitter i en annen etasje og prater altfor høyt på de kontinuerlige teamsmøtene sine.
Postet 25-11-20 kl 12:14 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg snakker visst også altfor høyt i mine teamsmøter, men snuppa klager mer enn mannen min.

Han derimot er svært god på å skulle lage lunsj akkurat når møtene mine skal starte. Og jeg sitter i 1. etasje stua/kjøkkenet/spisestua. Enda jeg gir beskjed hver eneste dag om når møtet mitt skal begynne, god tid i forveien. Jeg har nevnt "et par ganger" at mannen min er født et kvarter for seint, og han beviser det til det fulle med det lunsjtrikset.
Postet 25-11-20 kl 12:18 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Elsker når man blir sett for det arbeidet man gjør og får en lønnsøkning ut av det blå, er "bare" på 15000 i året, men hallo! De ser meg og de er fornøyd med meg.
Postet 25-11-20 kl 12:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
I går kveld hadde jeg øl med med-deltagere på internasjonelt møte via Teams.
Postet 25-11-20 kl 12:27 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av livserfaring
Jeg har sittet på ektekontor siden mars, og kan bekrefte at det ikke gjør underverker for parforholdet. Jeg irriterer meg nå over ALT han gjør. Enda jeg vet at han egentlig er en greit fyr.
Hm. Dette må jeg nok ikke fortelle kjæresten. Han har malt seg en romantisk forestilling av at vi skal dele kontor når vi flytter sammen på sikt. At vi er oppslukt med hver våre ting, men likevel sammen.
Postet 25-11-20 kl 12:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Mannen sitter på stuen/kjøkkenet, jeg sitter på eldste sitt rom (skole hver dag). Det går helt fint, vi ser bare hverandre når jeg henter meg kaffe og mat på kjøkkenet. Passer vi på å lukke dørene så hører vi ikke hverandre heller.
Postet 25-11-20 kl 12:54 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Må nok skuffe dere med at ektekontor i mitt innlegg var som i det ekte kontoret. Holdt på å bli felleskontor med husbonden i dag, men han hadde "glemt" en bok på skolen og stakk ut likevel. Syntes nok det ble litt fullt her med hjemmeskole for 12-åring med forkjølelsessymptomer. Jeg har i det minste fått øve meg på å gange med flere siffer igjen.
Postet 25-11-20 kl 13:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Skjønte det, tink, var bare fjasebehovet som måtte få utløp.

Jeg trives helt fint med å dele kontorbygg med mannen, men innser jo at det hjelper at vi kan sitte i ulike etasjer og har dører som kan lukkes. Så lenge barna er på skolen, funker dette helt fint. Det sagt, jeg var på jobben og hentet mer utstyr i dag (omsider), og jeg kjenner jo at jeg savner å være der også.
Postet 25-11-20 kl 15:14 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Å herregud som jeg savner mitt ekte kontor...
Postet 25-11-20 kl 19:11 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
8 dager i kjelleren i konstante videomøter, toppet i dag med kun halve arbeidsdagen i møte og så 8 timer med jobbing etterpå. 0 dagslys på meg denne uka heller.
Postet 25-11-20 kl 21:39 av Dali Dali er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no