Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 29-09-20 kl 08:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 17

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Fikk akkurat melding om at hele ledelsen er borte, og om jeg kunne være fungerende rektor. Det bør helst ikke skje noe spesielt i dag.
Postet 29-09-20 kl 08:36 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Her skal VGS eleven tilbake på skolen, litt spent på hvor mange som klarer å komme seg på skolen av de i klassen, det er ikke alle som har eget kjøretøy eller foreldre som har mulighet til å kjøre de, gå en mil tror jeg er rimelig uaktuelt for flere.
Jentungen har fremdeles hjemmeskole da, er det ikke korona så er det busstreik. Enda noen mnd igjen av 2020 så mye kan enda skje i dette året.
Postet 29-09-20 kl 08:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen fra hjemmekontor.
Har kaffe.
Postet 29-09-20 kl 09:07 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Er på kontoret. Ute er det veldig høst og grått og det er meldt regn så langt frem langtidsvarselet går.

Men vi teller ned til Storesøster kommer på fredag og vi skal ha et par fridager i neste uke.

Nå skal vi bare komme gjennom denne uka her som er travel.
Postet 29-09-20 kl 09:17 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hatt migrene i hele natt og sovet minimalt. Fikk karret meg opp for å sende avgårde turbarnet og lufte hunden. Ringte sjefen, som vet at jeg kun er syk når det er alvor. Veldig greit. Nå håper jeg at medisin, søvn, litt mat og hvilepuls retter opp litt.
Postet 29-09-20 kl 09:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring Blondie.

Jeg prøver å være effektiv på hjemmekontor. Men det er en av de litt trette dagene. Jeg har vært dum nok til å gå på loftet for å se etter garn til et nytt prosjekt (selv om jeg har fire på pinnene) og funnet et lekker tynt blått garn som ville være perfekt til en vest jeg har lyst på. Og tatt det ned. Jeg må bare prøve å ikke legge den opp før jeg har strikket ferdig noe annet. Det er ikke lett å være garnoholiker. Særlig en garnoholiker, som alltid foretrekker å strikke med tynt garn på tynne pinner sånn at alt tar lang tid.

Ellers skryter jeg intenst av lillesøster (17) som nettopp har strikket ferdig sin første genser. Den er i moderne stil, det vil si, tykt garn og tykke pinner og raglanfelling. Jeg skjønner hvorfor alle disse instastrikkerne produserer så enormt. Men veldig godt gjennomført og kler henne strålende. Hun er veldig stolt og det er jeg også.

Det regner ute, så det er ikke dumt å ha stearinlys og kanskje snart te.
Postet 29-09-20 kl 09:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg var dum og la meg 23 isteden for 22 i går kveld, og selv om jeg har sovet i hele natt, er jeg helt kake.
Fått frøken vil ikke på skolen, og venter nå på at jeg skal koble meg på skypemøte kl 09, siste foreldreavtalen på hab i utredningen nå, gjennstår bare en time med Lillesøster neste uke, og skoleobservasjon denne uka.
Hvis de ikke kommer på noe nytt de skal teste, blir ikke overrasket.
Postet 29-09-20 kl 09:41 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God bedring, Blondie!

Her er det høstferie på hytte. Det er spådd maks drittvær fra i morgen, og det regner litt i dag også. Heldigvis koser vi oss inne med bøker, spill og avslapping, og tar noen turer ut i regnet innimellom.
Postet 29-09-20 kl 09:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
God bedring, Blondie
Spennende, polarjenta.

Kommet meg på jobb. Foreldremøte i kveld for yngste, forsøk nr.2.
Postet 29-09-20 kl 09:42 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Høstferie på hytte her også. Mannen min jobber på hyttekontor, men jeg tar meg fri. Jeg må te et par telefoner og svare på noe e-poster, men mest av alt skal jeg gå tur, strikke og lese avis.

God bedring, Blondie.
Postet 29-09-20 kl 09:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
God bedring, Blondie.

Det høres ut som du også trenger en klem, Star.

Høstregnet har kommet og det er helt OK å sitte inne på hjemmekontoret og slippe å bevege seg ut.
Postet 29-09-20 kl 10:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Siste dag på karantenehjemmekontoret i denne runden, veldig kjipt å gå glipp av en off-site ledersamling i dag, men sånn er nå reglene. Ikke får de fikset Teams-oppkobling heller. Ute er det grått og trist, og jeg kjenner nok en gang på at høst og mørkere tider ikke er bra for hodet mitt.
Postet 29-09-20 kl 10:33 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Surret meg ut på kontorkontoret bare for å oppdage at jeg hadde kjørt ut med feil bil... ikke den som var satt opp på eu-kontroll i denne bydelen. Fikk flyttet dato for kontroll, vil uansett hute meg hjem før webinar på slutten av dagen. Da slipper jeg ruskaos før middag og utvidet transport av unger som skal på trening. Dagen min er visst helt 2020.
Postet 29-09-20 kl 11:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Ruskaos før middag?? Det høres jo litt gøy ut.
Postet 29-09-20 kl 11:50 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Det regner og planen for dagen er å sykle ned til Grunerløkka for å hente et par bøker på biblioteket. Sykkelen er nylada så jeg kan bruke mye motor.
Postet 29-09-20 kl 12:44 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fem stk i klassen til guttungen hadde klart å komme seg på skolen i disse streiketider. Mer hjelp og plass på verkstedet til dem, guttungen som har mopedbil hadde tilbudt de som ikke kom seg bort selv å sitte på, men de ville heller være hjemme........
Postet 29-09-20 kl 15:22 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fint gjort av sønnen din, Frøy!
Postet 29-09-20 kl 15:51 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no