Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nabbe

28 og 29 Ramadan, EID MUBARAK!

Rangér dette innlegget

28 og 29 Ramadan, EID MUBARAK!

Postet 11-10-07 kl 20:46 av Nabbe

Dobbelblogg i dag igjen... Jeg visste jeg kom til å bli treig med bloggingen etterhvert, men jeg har fått en viss rutine, sånn at i det minste kommer bloggen på siden min, http://blogg.muhajabah.org (flytter om ikke så lenge, ny adresse kommer) til å bli oppdatert mye oftere enn det har blitt til nå.

Fastet i dag fra 0617 til 1840 og det har vært en laaang dag. Forsov meg til frokost, og spiste hamburgere til middag.

Men nååååå er det Eid i morgen, det ble klart i dag etter kveldsbønnen, så EID MUBARAK til meg weeee.

Jeg har kjøpt ungene nye klær, matchende kjoler til jentene, og en kul skjorte med genser under og bukse til Sofiane. Jentene skal ha ulikt tilbehør til kjolene sine da.

En måneds blodslit er over. Dette har vært litt tungt faktisk, men det er jo for Allah. Hva gjør man ikke for Ham som har skapt meg.

Nå skal jeg bare slappe av, lage god mat, sende ungene til faren i morgen og kose oss hjemme vi som blir igjen, med CousCous og bløtekake.

På lørdag skal vi på fest, ungene og jeg, på Kultursenteret.

Så nå er døren fra Ramadan lukket stille bak meg, måneden Shawwal har begynt, og det er 70 dager til neste Eid. Da er det bare tre dager faste, eller en dag faste, før Eid da, så det er ikke så tøft som nå hehe. Baklawa står i kjøleskapet (feiget ut og kjøpte hehe... Hawler Baklawa, kurdisk baklawa fra Sverige. Eksotisk hehe).

Mannen min må desverre innom jobben i morgen en tur, men det blir da tid til kos i morgen kveld!

Etter Ramadan, jeg ser for meg mandag eller noe, begynner jeg å ta igjen de dagene jeg har mistet i løpet av Ramadan, det er vel fire-fem dager, pga reise og sykdom. Best å ta det nå, mens man er i modus.

Eller skal jeg feige ut og ta de i desember? hehehe...

Postet under Ramadan
Kommentarer 2 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 2

Kommentarer

Gammel
Sitron sin avatar
Happy Eid, eller noe sånt.

Couscous.. nam... :sulten:
Postet 11-10-07 kl 21:41 av Sitron Sitron er ikke aktiv
Gammel
Nabbe sin avatar
Hehe takk.

Vi får ta oss ett måltid en gang du er på disse kanter! Neste Eid er forresten rett før jul!
Postet 11-10-07 kl 22:20 av Nabbe Nabbe er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Nabbe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no