Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Veien til et lettere liv

extra stor = svart

Et sted i all hemmelighet på et offentlig forum hvor jeg kan skrive ned litt tanker og følge vektnedgangen.
Rangér dette innlegget

extra stor = svart

Postet 13-04-11 kl 23:15 av Arona

Svart. Kullsvart er ekstra stor. Stor er rød, som en advarsel... du er på vei inn i det svarte mørket. Fargekodene er inten mindre enn størrelsene på uniformen jeg bruker på jobb. Jeg føler at jeg går "the walk of shame" når jeg må bort for å hente nye uniformer. Fortelle damene i tøyutleveringa hvilke størrelser jeg skal ha. Stor rød overdel, ekstra stor svart bukse, takk. jeg gruer meg hver gang, og ettersom utlevering bare er åpen like før og like etter vaktskifte er det selvsagt alltid andre der. Jeg skammer meg. Jeg skammer meg så jeg blir helt kvalm. Det er meg. Svart. Ekstra stor og svart. Tenk om jeg kunne finne et svart hull å bare gjemme meg i av og til. Usj. Og ikke klarer jeg å slanke meg. All verdens gode intensjoner druknet i selvmedlidenhet, trøstespising og jeg vet ikke hva. Jeg hater det. Hater kroppen min så inderlig, men klarer altså allikevel ikke la være å stappe i meg alt som er usunt. Jeg gremmes hver morgen over å se alt det ekle i speilet. Kjenne fleskemagen disse og være i veien når jeg en gang i blant kommer meg ned på treninga for å bøye og tøye og hoppe og svette. Og skamme meg enda mer over kroppen min.

Men nå skal det få en ende. Nå gir jeg meg selv til over påske. Da SKAL SKAL SKAL jeg. Jeg får ikke til disse små endringene, jeg må drastisk til verks. Og jeg skal klare det. Jeg orker ikke disse tunge ekle æsjete hengepuppene mer, og skal de opereres må jeg slanke meg. Jeg må bare, orker ikke være feit mer.

Kommentarer totalt 16

Kommentarer

Gammel
Pelen sin avatar
Postet 13-04-11 kl 23:17 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Storm sin avatar
Ønsker deg lykke til. Har du hørt om Beck-programmet? Det består av kognitiv terapi og oppmerksomhetstrening i forhold til vekt, og går bl.a. på å bli kvitt destruktive tanker. Jeg har veldig tro på endring av tankemønstre i forhold til slanking.
Postet 13-04-11 kl 23:19 av Storm Storm er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Postet 13-04-11 kl 23:20 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Postet 13-04-11 kl 23:23 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Susse sin avatar
Det høres uendelig vondt ut å føle sånn for kroppen sin.
Håper du kan finne motivasjon for å snu tankerekka og finne tilbake til en kropp du kan trives i og være glad i.
Lykke til
Postet 13-04-11 kl 23:29 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Kjenner følelsen, den er pyton!
Postet 13-04-11 kl 23:31 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
Du kan jo bli med meg på gåturer (og evt. litt småjogg etterhvert?) i skauen i nærområdet her fremover? Du bor jo rett borti der. Treningsselskap er gull verdt når dørstokkmila er betydelig :erfart:
Postet 13-04-11 kl 23:54 av MokkMokk MokkMokk er ikke aktiv
Gammel
jolie sin avatar


Jeg kjenner meg veldig igjen ...
Postet 14-04-11 kl 00:06 av jolie jolie er ikke aktiv
Gammel
Olvina sin avatar
Postet 14-04-11 kl 00:38 av Olvina Olvina er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Postet 14-04-11 kl 07:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Angelique sin avatar


Sier det samme som MokkMokk, jeg er ofte og går i skogen, og det hadde vært hyggelig med selskap.
Postet 14-04-11 kl 08:52 av Angelique Angelique er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Å som jeg kjenner meg igjen
Postet 14-04-11 kl 09:41 av gnuri gnuri er ikke aktiv
Gammel
Miromurr sin avatar
Postet 14-04-11 kl 11:00 av Miromurr Miromurr er ikke aktiv
Gammel
Postet 14-04-11 kl 11:07 av Chablis Chablis er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Postet 14-04-11 kl 22:34 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Postet 14-04-11 kl 22:42 av annemede annemede er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no