Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 29-07-22 kl 09:59 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Heilo sin avatar
God morgen. I dag er hyttekontoret pur idyll med sol, skog, og lesing i hammocken.
Postet 29-07-22 kl 10:06 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God morgen. Nydelig sol da jeg stod opp, noen tåkeskyer blåser over himmelen nå og da. Jeg satser på de forsvinner, for i dag har jeg tenkt å gå over vidden (fjelltur).
Postet 29-07-22 kl 10:18 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen.
I dag er det jo faktisk endelig fredag. For ei sykt lang uke. Knapt en eneste plan for helga
Postet 29-07-22 kl 10:20 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Åh, riktig god tur, Fintdethei! Her på HUS skinner i hvert fall sola, så jeg regner med Vidden er fri også (ved sjøen hos meg var det knapt 100 m sikt da jeg gikk til jobb).
Postet 29-07-22 kl 10:21 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Oppholdsvær og festivalhelg! Avspasering på meg idag så i går nullstilte jeg PC og leverte nøkler. Rart. I går kveld var det operapub og det var helt gåsehud altså. Sju operastjerner fra div nordeuropeiske land i et fullt samfunnshus. Nitti tilhørere fikk en opplevelse de sendt vil glemme. Så gøy altså!
Postet 29-07-22 kl 10:29 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mårn! Jobbedag igjen. Burde virkelig prøve å få ferdig foredraget mitt, men det skal jo ikke holdes før på torsdag, såeh ...
Postet 29-07-22 kl 10:32 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Fredag, og på hovedkontoret i dag. Sjefen ville møtes fysisk for å gå igjennom søknadsbunken til en stilling hos oss.
Det er sol ute, jeg har på kjole i dag og er klar for litt sommervær!
Heilo; Kooos deg med hyttekontor!
Fintdethei; God tur over vidda!
Appelsin: Deilig med en helg uten planer. Håper dere får litt smak av sommer vestpå også!
Vixen: Kos deg med festivalhelg!
Toffskij: Det holder vel å få foredraget ferdig på mandag? Eller tirsdag...
Postet 29-07-22 kl 10:41 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Fredag, siste dag før ferien - OG jeg har sånn nogenlunde kontroll. Det kjennes godt etter å ha vært i en hurra-meg-rundt-jobb i snart 7 mnd

(tror det fortjener et eget blogg innlegg, men IKKE i dag. INGENTING i dag )
Postet 29-07-22 kl 10:46 av him him er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mex: Eller torsdag morgen? (Men da må jeg jobbe med det mens konferansen holder på. Det gjør jeg jo alltid, hver bidige gang. Know thyself.)
Postet 29-07-22 kl 10:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Skal snart og trene, og etterpå skal jeg og venninna mi på turorientering. Dag to med oppholdsvær; må utnytte det. Vi tok fem poster i går også, så får vi se om det blir noen på søndag også.
Postet 29-07-22 kl 11:40 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg holdt en presentasjon på en konferanse i juni, og der insisterte de på å få tilsendt presentasjon 12 dager før den skulle holdes!!!!! Jeg hadde jo nesten glemt hva jeg skrev da jeg faktisk skulle presentere.

Det er mannens siste feriedag og gartneren fant ut at han skulle kantklippe i bakgården rett på utsiden av vårt soveromsvindu kl 08.30 i dag. Ja, ja … ingen mulighet til å sove lenge da.
Postet 29-07-22 kl 11:43 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Tjorven, for noen gærninger! Ja, det er noe med det, det er morsomst å presentere noe som er blodferskt.
Postet 29-07-22 kl 11:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
12 dager før Altså, jeg liker å forberede meg i god tid, men tør ikke tenke på hvor mange endringer jeg kunne kommet på å få lyst til å gjøre i løpet av 12 dager..
Postet 29-07-22 kl 11:52 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg liker også godt å forberede meg. Men det er liksom forskjell på hva slags forberedelser man gjør til hva. Når jeg skal undervise et helt nytt kurs som jeg skal nå til høsten legger jeg inn masse forberedelsestid til å f.eks. lese gjennom hele pensumet siden det er satt av noen andre enn meg og jeg ikke kjenner det fra før. Mens når jeg holder et foredrag på noe jeg kan veldig godt på generelt grunnlag men skal si noe nytt og spennende om er det best å gjøre det så tett opp til dagen som mulig. (Dog er det utrolig deilig å være på konferanse med ferdig foredrag, særlig hvis man holder sin presentasjon første eller andre dag.)
Postet 29-07-22 kl 12:05 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fremtids-Toffen vet det, men nåtids-Toffen skjønner det ikke, Heilo!
Postet 29-07-22 kl 12:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det beste er naturligvis å presentere første dag, for da oppnår man konferansenirvana uten å disiplinere seg.
Postet 29-07-22 kl 12:25 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar


Nei, det beste er å være på konferanse uten å ha noen presentasjon
Postet 29-07-22 kl 12:27 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Nei, presentasjonen er jo en sosial tryllestav!
Postet 29-07-22 kl 12:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Enig med deg, Toffen. Til høsten skal jeg teste den andre versjonen av sosial tryllestav; være kursleder i 1,5 dager på et årlig, faglig oppdateringskurs. Litt usikker på om jeg gruer eller gleder meg mest, ettersom jeg ikke har gjort det før. Bare ca 350 kompetente deltakere, så smooth sailing.
Postet 29-07-22 kl 14:47 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi har gjort et skippertak i fjæra. Ser stor forskjell. Det meste av bjørk og rogn forsvant. Kan jo ikke la utsikten gro igjen.
Var gjennomvåt når vi var ferdig og det regner ikke ute.
Postet 29-07-22 kl 15:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg våknet i skogen ved et vann i Lillomarka i morges. Nå har vi tutlet oss hjem. Bare 4,5 km hjemmefra. Helt nydelig! Plan for resten av dagen er å ligge ute i sola, lese bok.
Postet 29-07-22 kl 15:25 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det er jo kjempelenge til torsdag! :teamdeadlinejunkie:

Jeg har vond kropp og slitent hode, og delegerer Things To Do til morgendagens Maverick, så får vi se hva hun har å stille opp med.
Postet 29-07-22 kl 15:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Postet 29-07-22 kl 16:08 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er ikke spesielt sliten, da, bare lat og klar for helg.
Postet 29-07-22 kl 16:08 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
"Lat og klar for helg" høres ut som en helt alminnelig dag for meg, i grunnen.
Postet 29-07-22 kl 16:21 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Nå har jeg 21 slides, i det minste, som er omtrent det jeg pleier å ha til 20 minutters foredrag. Vi trenger ikke å snakke om hvor mange av dem som er tomme.
Postet 29-07-22 kl 16:27 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Jeg har nå F igjen og har logget ut. Starter med Aurora konsert på Canal Street i Arendal i kveld.
Postet 29-07-22 kl 17:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det høres stas ut, millact! Aurora er flink.
Postet 29-07-22 kl 17:26 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Det ble en super konsert! Vi fant ut Canal Street må bli en årlig ting for oss; det er jo kun en time unna. Hun sang så bra og virkelig leverte. 17-åringen var så fornøyd!
Postet 30-07-22 kl 02:00 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no