Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Novemberkaffe nr 1

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Novemberkaffe nr 1

Postet 04-11-24 kl 08:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 149  

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
På plass på kontoret igjen, foreløpig stille her.
Postet 04-11-24 kl 09:10 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen
Kontordag i dag. Jeg er egentlig litt klar for juleferie kjenner jeg. Hahaha.. Det er bare så altfor mye som skal på plass før den kan sette inn.
Postet 04-11-24 kl 09:17 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Starter med hjemmekontor i høstlig regnvær. Er litt mørbanket etter en helg som tilskuer/support i Trondheim Spektrum. Det var heldigvis både hyggelig og lærerrikt.
Postet 04-11-24 kl 09:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen!
Førde lesedag i måned nr. 2 i permisjon. Det blir lesing, et fjell, og kveld med kjæresten
Postet 04-11-24 kl 09:49 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Jeg har hostesnufsende småfebrilt barn i sofaen, så dagens skole og hockeyskole utgår, og jeg må ta hjemmekontor igjen. Det er litt krøkkete i dag, men må bare funke. Digg å slippe kollektivtransporten til og fra kontoret, da!
Postet 04-11-24 kl 10:10 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Er på plass på konferanse og skal være her i 3 dager. Greit med avbrekk i hverdagen, men det var litt tidlig å ta fly 6.30 i dag.
Postet 04-11-24 kl 10:31 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Straks på vei ut døra. Har et par avtaler.
Postet 04-11-24 kl 10:50 av star star er aktiv nå
Gammel
Strutsen sin avatar
Hvor lenge klarer Strutsen å henge her? Time will show.

Jeg er på jobb etter et mislykket besøk hos lege(kontoret). Da jeg satt på venterommet oppdaget jeg tilfeldigvis at timen var avlyst. Jaja.
Postet 04-11-24 kl 10:54 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Jeg holder på å sende utskremt medarbeider til Stockholm, til et møte i morgen der hans kompetanse er mer relevant enn min. Skulle gjerne vært i Stockholm, da ... (Medarbeider vil helst slippe å reise, gærningen!)

Anyhoo - jeg har booket et fint hotell med takbar til han, så håper det funker som plaster på såret.
Postet 04-11-24 kl 11:06 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg blir så glad av å lese om Appelsin-kjæresten.

Jeg henger i en sykehuslobby i en sørlandsby og tenker at denne legen burde f*** meg være verdt det. Det er pent her da, det skal sies. Mildt og strålende sol.
Postet 04-11-24 kl 11:11 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På hjemmekontor i dag. Har vært litt styr på morgenen grunnet datter med bil med feilmelding. . Håper den er borte når hun skal hjem igjen - mitt mantra - ignorere problemet og håpe at det går bort. Neida - joda.

Ellers så har det vært en natt med lite søvn. Det går litt opp og ned for tiden ift. søvn, og nå har jeg hatt 2 dårlige netter etter flere gode, så det er håp.
Postet 04-11-24 kl 11:21 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg sitter med Mac foran meg, kaffe og pappas bankid-brikke og gjør min jobb som pårørende.

har gips på høyre hånd, og den gjør at jeg taster enda mer feil enn vanlig.
Postet 04-11-24 kl 13:09 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Må jo si at det absolutt MAGISKE med hjemmekontor jo er å kunnne ta lunchpause og stikke bort i stallen en times tid og gjøre unna møkking og annet stallarbeid i strålende solskinn, da.

Lurer på om det jeg har angret på aller flest ganger i hele mitt liv er at jeg ikke har en jobb som innebærer å være utendørs store deler av dagen sammen med dyr.
Postet 04-11-24 kl 13:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Kontordag i dag. Mannen har hatt en rolig morgen hjemme før han (alt for tidlig) har satt kursen i retning Gardermoen og så Lisboa og Rio de Janeiro. Han hadde rett og slett litt reisefeber.

Jeg er glad det ikke er jeg som skal til med fire timers tidsforskjell og lange flyturer kjenner jeg, men litt tomt blir det jo hjemme denne uka da.
Postet 04-11-24 kl 13:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fortids-Toffen hadde skaffet billett til 07.15-flyet til London i morges. Hun er fæl, ass.
Postet 04-11-24 kl 13:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg oppfatter ofte at det største problemet med min fortidspersonlighet er den uforbeholdne tidsoptimismen hun utøver - noe som for nåtidsutgaven fremstår som rein egoisme uten omtanke for andres behov for hviletid.
Postet 04-11-24 kl 13:46 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Fortidstoffen

Takk, Blondie

Nå har jeg gått 13 km i gjørme. Lurte en stund på hvorfor, men nå er tøyet i vaskemaskinen og jeg er ren og pen, så whatever
Postet 04-11-24 kl 14:34 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hau, beklager til alle på venterommet. Min skyld at legen er mer forsinka i dag gitt. Fikk ikke tatt opp det jeg egentlig ville fordi jeg tilfeldigvis spurte om noe annet som resulterte i mye annet.
Postet 04-11-24 kl 14:44 av star star er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Maverick
Jeg oppfatter ofte at det største problemet med min fortidspersonlighet er den uforbeholdne tidsoptimismen hun utøver - noe som for nåtidsutgaven fremstår som rein egoisme uten omtanke for andres behov for hviletid.
Fortids-Toffen er helt kriminell på det. Hun synes jo aldri at jeg trenger å sove noe særlig, for eksempel.
Postet 04-11-24 kl 14:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er jo bare å ta ut frustrasjonene på Fremtids-Toffen, da. Hun har veldig god kapasitet, har jeg hørt, og kan fikse det meste!
Postet 04-11-24 kl 15:32 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Ja, nei, altså. Eg sit no her på ei solseng og lar sola tørke saltvannsvått hår medan eg et det beste "sydensnackset", ostepop som ikkje er ostepop men med peanøttsmak.

I tillegg til det gyldne sydenlivet bearbeider eg diverse kjensler og tankar etter at mamma døde her nede i vinter. Trur denne turen er viktig for meg på den måten.
Postet 04-11-24 kl 17:00 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det der hørtes AKKURAT ut som hva en fortidsvariant ville sagt, Skilpadda.
Postet 04-11-24 kl 19:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fysio om litt, så kaffen ble inntatt hjemme i dag.
Postet 05-11-24 kl 08:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har en henge-med-bikkja-dag og nyter. Han er akkurat den riktige blandingen av rolig, forståelsesfull og pushy til å komme seg ut.
Postet 05-11-24 kl 09:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er på hjemmekontor i dag. Jeg håper å komme litt a jour med diverse som aldri helt når toppen av lista.
Postet 05-11-24 kl 09:29 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret.
Postet 05-11-24 kl 09:29 av star star er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg fikk svar på MR av ankelen min i går og har tydeligvis gått rundt med en bruskskade i ukevis. Så i dag skal jeg ikke gå 13 km på fjellet men.. vet da søren, strikke julegaver sikkert.
Postet 05-11-24 kl 09:56 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor her idag også. Blir kontordager onsdag og torsdag. Passelig arbeidsmengde heldigvis.
Postet 05-11-24 kl 10:48 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar

Halv kontordag, halv hjemmekontordag, jobbmøter, fotballforeldremøte og whatnot. Kalenderen flyr litt vel fort forbi om dagen ass.
Postet 05-11-24 kl 12:05 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sto opp tidlig for å følge litt med på det som skjer der borte og kjenner på en intens uvilje.
Postet 06-11-24 kl 07:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hjemmekontor i dag. Vil helst stupe under dyna igjen.
Postet 06-11-24 kl 08:43 av star star er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg våget meg inn på en nyhetsside og ville bare ut igjen..
Postet 06-11-24 kl 09:08 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ja det var bare å liste seg ut fra avisene og klamre seg til kaffekoppen, gitt.
Postet 06-11-24 kl 09:12 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Herregud.
Postet 06-11-24 kl 09:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har våknet litt for mange ganger i natt og sjekket oppdateringer og sett Trumps stemmetall vokse.

Verden er et alt for rart og fælt sted akkurat nå.
Postet 06-11-24 kl 09:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg vet ikke hvorfor jeg ser på Trump og Vance tale, dette er skummelt.
Postet 06-11-24 kl 09:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg har ikke ord ...
Postet 06-11-24 kl 09:38 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Vedr. det amerikanske folket, som tross alt har stemt de frem: tilgi dem, de vet ikke hva de gjør!
Postet 06-11-24 kl 09:39 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen! Det er ikke ofte jeg føler oppriktig avsky og blir skikkelig forbannet av å høre noen snakke, men Trump...
Postet 06-11-24 kl 09:55 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Noe har man lært av de to foregående amerikanske valgene: Jeg ventet bevisst med å sjekke nyhetene i morges til etter at jeg hadde gjort morgenritualene som får meg i water... Jeg håper jeg klarer å unngå å komme tilbake til den perioden der jeg våknet hver morgen med et rykk og sjekket mobilen med en gang for å se om Trump hadde startet atomkrig over natta.
Postet 06-11-24 kl 10:08 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg orket ikke høre på og satte på noe annet.
Postet 06-11-24 kl 11:24 av star star er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
Sjelden jeg har blitt så skuffa over at noen ikke ble skutt....
Postet 06-11-24 kl 14:20 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det lukter godt og jeg er sulten, men får ikke lov å spise. Tror jeg skal unne meg noe godt etter undersøkelsen i morgen.
Postet 06-11-24 kl 17:18 av star star er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har ikke tenkt å lese nyheter på årevis.
Jeg vil være naiv og beholde troen på menneskeheten, takk!

Akkurat nå sitter jeg og blomstrer og venter på korøving. Og så prøver jeg google når sangen vi spilte inn tidligere i høst blir gitt ut.
Postet 06-11-24 kl 19:44 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Morgen! (<- Utelater "God" grunnet gårsdagens valgresultater fra landet over fjorden.)

I dag har jeg bortekontor. Sitter fremdeles hjemme, riktignok, da det er veeeeldig seigt å sette seg i bilen i mørket.
Postet 07-11-24 kl 08:25 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings! Sender en klem til Syrinx i syden, høres ut som om du får ordnet med varmen selv.

Har hat to heidundrenes dager som seminaransvarlig. Det gikk jo bra, men jommen er det mye jobb og krevende å holde hodet kaldt og sørge for at alle får riktig dose småprat, kaffe og holde tiden. I dag ligger det an til en ny hektisk dag, men da er det noen andre som sitter i førersetet og jeg skal bare være meg og gjøre jobben min så godt jeg kan.
Postet 07-11-24 kl 09:20 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg kjenner meg helt mørbanka etter gårsdagen.

Sola er i ferd med å brenne seg gjennom tåkelaget, det er jo fint i det minste.
Postet 07-11-24 kl 09:35 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Suuuuulten. Heldigvis time om 10 min. Tar mye heller 10 gynekologtimer enn dette.
Postet 07-11-24 kl 09:52 av star star er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Ferdig. Gikk så mye greiere enn sist. Skulle ønske jeg fikk litt mer dop sånn at kroppen faktisk hadde følt seg avslappet.
Alt synlig fint.
Postet 07-11-24 kl 10:48 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er ferdig med timen på sykehuset og hviler litt før jeg skal videre på lunsj med innlagt babykos. Blir bra!

Vi var på visning på et helt utrolig gøyalt og spesielt hus i går, men det er nok litt for mye å gjøre. Litt trist.
Postet 07-11-24 kl 11:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.