Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 15-01-21 kl 08:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Serafin sin avatar
God morgen, kun jeg og bonusgutten oppe så langt, holder på vekke Lillesøster.
Dagens hjemmeskoleplan ser overkommelig ut for Lillesøster, bare jeg får holdt Storebror i ro, haha.

Teams-møte med skolen i dag, mandag er det ny skole for bonusgutten.

Og håper vi i løpet av dagen får vite litt om hvordan uka for Lillesøster blir, foreløpig vet vi ingenting om neste uke.
Postet 15-01-21 kl 08:26 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fredag.
Postet 15-01-21 kl 08:36 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Fredag, ja! Bikkjekaldt ute, men det tar seg opp på hjemmekontoret. Fikk tilkjørt litt nød-ved tidligere i uka. Jeg føler at verden ligger for mine føtter etter at jeg kjøpte bil i går, men jeg har jo egentlig ikke noe sted å reise?
Postet 15-01-21 kl 08:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Gratulerer, Blondie!
Postet 15-01-21 kl 09:03 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Fredag! Vi holde pusten, sjekker værmeldinger og smittekart. Skal driste oss over i en annen kommune for litt alpine aktiviteter. Det skal bli deilig, men det koster jo litt å komme seg av gårde.
Postet 15-01-21 kl 09:15 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Gratulerer, Blondie!
Postet 15-01-21 kl 09:17 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Og gratulerer med bil Blondie! Det er jo ekstra godt å få ting på plass etter å ha vært uten en stund.
Postet 15-01-21 kl 09:24 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Endelig fredag.
Postet 15-01-21 kl 09:38 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Utrolig glad for fredag nå! Iskald morgen, -14 grader, 17 pluss inne i stuen, ovnen hadde ikke tatt seg i går kveld og var kald. Tok litt tid å få gang i ilden igjen. Mannen bestilte 2,4 kubikk ved i går, da har vi ved noen år framover. Jeg er stuptrøtt, mer kaffe må til, lange og heftige møter i vente. God fredag!
Postet 15-01-21 kl 09:46 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Deilig med helg. Som naturlig nok er helt blank og uten planer. Det er meldt sol i morgen og selv om det er drittkaldt så blir det nok alpinbakken på gutta. Må sørge for nok klær. Er heldig som har alpinbakke omtrent som nærmeste nabo. Kjører bort på to-tre minutter (hadde det ikke vært for alt utstyret kunne de jo bare gått bort). Jeg og mannen sitter hjemme idag og vi fyrer som gale.
Postet 15-01-21 kl 09:47 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Sitter på digitalt heldagskurs/møte. Helt greit, jeg skal stort sett lytte.

Og så ble jeg litt fristet av de som sier at de skal fyre. Kanskje jeg skal hente litt ved og varme opp litt jeg også.

Plan for dagen er jobb, trening og sofa og strikketøy. Egentlig som de fleste andre dager.
Postet 15-01-21 kl 09:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn.

Jeg har norsktime på Teams. Har satt i gang elevene med en oppgave, om 15 minutter skal vi gå gjennom den. Forrige time hadde vi felles på Teams hele økta, så denne gangen måtte jeg gi dem litt pusterom.
Postet 15-01-21 kl 09:56 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Ellers skulle jeg egentlig på et møte kl. 10, men det ble avlyst. Takk og lov, egentlig - det skulle være et sluttmøte før stefaren min skulle sendes hjem fra sykehus/korttidsopphold på sykehjem over helga, og det ville overhodet ikke vært forsvarlig. Nå har de heldigvis sett det på sykehjemmet også, så han får være lenger. Spent på hvordan dette ender.
Postet 15-01-21 kl 09:58 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
God morgen! Jeg er vanligvis fysisk tilstede på jobb, men i dag ble det hjemmekontor Iskaldt ute, men jeg har fyrt i ovnen rett ved her jeg sitter siden kl halv sju, så det er godt og varmt her. Hjemmeskole-eleven er i gang i etasjen over meg hører jeg.

Noen timer effektiv jobbing og deretter hyttehelg
Postet 15-01-21 kl 10:07 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ikke dumt med fredag, nei! Jeg har langt færre møter enn i går, og helt overkommelig med annet arbeid. Hepphepp!
Postet 15-01-21 kl 10:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal til tannlegen nå. Det gleder jeg meg ikke noe til, men jeg får trøste meg at tannlegeskrekken som gjorde meg helt ute av funksjon er over. Nå kjenner jeg bare på ubehag, og synes det verste er prisen jeg må betale i etterkant.
Postet 15-01-21 kl 10:45 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
-15,5 grader på morgenen i dag. Jeg føler meg superflink som fortsatt sykler til og fra jobb. Varslet mannen om at når jeg kommer hjem må jeg tine og vil ikke gå ut igjen for å handle. Basta. Han har ikke vært utenfor døra siden søndag og trenger luft. Har jeg bestemt.
Postet 15-01-21 kl 11:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Du ER superflink, Blå! Veldig imponerende.
Postet 15-01-21 kl 11:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg setter alltid pris på ros. Men denne rosen tror jeg var til Blånn.

Som er superflink.
Postet 15-01-21 kl 11:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Heh, ja. Du er sikkert superflink du også! :ror:
Postet 15-01-21 kl 11:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Endelig fredag

Arvingen begynte sent på skolen i dag, så vi dro tidlig til stalle. Hun red, mens jeg fikk tatt en løpetur med hunden - nydelig vær, men 10 minus er kaldt for sånne som meg....

Dagen er ellers fullbooket med møter. I kveld blir det som vanlig fredagsvin med venninne. Til og med innenfor koronaanbefalinger da hun er enslig. Godt å se noen mennesker
Postet 15-01-21 kl 11:55 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Blondie!

Vært hos fysio. Oppstart knær. Gikk fram og tilbake i kulda. En ekstra runde på vei hjem.
Postet 15-01-21 kl 12:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Fredag!

Hjernen min er teflon i dag, absolutt ingenting fester seg av det jeg har lest/gjort hittil i dag.
Postet 15-01-21 kl 12:51 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Blånn:

Jeg sykler til jobb ofte, men kun en gang denne uka. Til jobb går superbra, men hjem igjen - brrrr! :nedoverbakke og bitende, rå luft:

Du er helt rå! Hva gjør du for å holde deg varm på fingre og tær?
Postet 15-01-21 kl 13:15 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Da har jeg hatt telefonmøte med PPT dama, også teams-møte med ungdomsskolen til bonusgutten, og jammen meg har vi rukket endel hjemmeskole også.

Tror oppstart på ny skole på mandag blir veldig bra, ungdomsskolen har virkelig tenkt, og virket skikkelig interessert i å få det så bra som mulig for guttungen. Jeg blir så glad, og håper at det blir så positivt som det kan virke som.
Postet 15-01-21 kl 13:43 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Måtte fnise litt av den feilslåtte rosen fra Blondie til Blå(nn).
Særlig med tanke på en viss tråd om virkningen av generell ros. Det gjorde dagen min.

Jeg har vært flink i vegg til veggmøter (3 stk) fra 8.30-12.10. Og nå skal jeg bare være effektiv i ca 30 minutter til.
Postet 15-01-21 kl 13:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. Glad for å kunne bidra til god stemning.
Postet 15-01-21 kl 13:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Er det mulig å være så trøtt? Føler jeg bare har surret etter nyttår på jobb; husker plutselig ikke ting osv og får ikke konsentrert meg. Er nok fordi det er så mye å ordne opp i etter barnas avdøde far og ikke minst at jeg vet vi snart må bort og tømme huset. Skal være glad når den biten er overstått.

Helg, nydelig vær her, men kaldt. Yngstemann er på skøyter med klassen. Eldste har gymtime ute med sin klasse, skogstur.
Postet 15-01-21 kl 14:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Eia: Føttene tiner etter en stund inne. Ullsåler, ullsokker x 2 og fjellsko gjør at jeg ikke fryser helt til bånns. På hendene har jeg tjukke, hjemmestrikka ullvotter med overtrekk. Og ull, ull, ull på hele kroppen. Tre, fire lag og vindtett ytterst.
Postet 15-01-21 kl 15:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Puh, for en uke! Men jeg har vært fysisk på jobb i dag, og hatt et møte hvor ingen skjermer var mellom oss, og spist lunsj i kantinen! Fy søren så koselig! Nå må jeg forte meg hjem så jeg rekker digital fredagspils.
Postet 15-01-21 kl 16:55 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no