Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 15-02-21 kl 07:41 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
I dag er det Blåmandag! Og jeg har møte kl. 8. Før det må jeg komme meg på sykkelen. Tror det er rundt -12 grader ute i dag. Tørke håret først, kanskje?
Postet 15-02-21 kl 07:48 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

I dag var det tungt. Jeg var oppe 5.40 for å kjøre storesøster på jobb. Og det er vind og sludd og kaldt ute.

Nå har jeg spist frokost og kommer langsomt igang med dagen.

Tre forholdsvis krevende møter står på planen.

Postet 15-02-21 kl 08:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Mandag igjen gitt.
Siste uka før vinterferie her.

I dag må jeg gjøre unna litt klesvask, også har jeg lovt hjemmelagd lapskaus til middag.
Og mandag er kjøre dag, ettersom de slutter på forskjellige tidspunkt.

Storebror skal på boligen.

Fikk heldigvis brøytet skikkelig på gårdsplassen i går, så det er mulig å komme frem med bilene. Sinnsykt mye snø som falt her i helgen. Trenger ikke å komme hele vinterens snøfall på ett eneste døgn, haha.
Postet 15-02-21 kl 08:27 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg våknet fryktelig tidlig, men det er en god mandag likevel. Fullt av unger og pelsdott her, da er alt bra. Nå skal jeg straks avgårde til flokken på jobb, blir bra det også. Jeg innser at jeg er veldig heldig, hverdagslivet er ikke veldig begrenset.
Postet 15-02-21 kl 08:36 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Jeg våknet 0430, måtte på do. Var varmere ute, så trengte ikke ullteppet mer.

Snør nå, men det skal gå over til sludd og regn.
Postet 15-02-21 kl 08:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Blåmandag her også gitt. Sov litt lite i natt, og var egentlig litt sur og deppa allerede før jeg åpnet mailen på jobb. Og der lå det en mail som gjorde meg enda surere. Men, nå er den svart på, og det er bare å gå videre med dagen.

Snø/sludd her og 0 grader.
Postet 15-02-21 kl 08:47 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Våknet til en skikkelig bombe; avdelingen min skal selges ut til et amerikansk selskap. Den så jeg ikke komme...
Postet 15-02-21 kl 08:53 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Veldig mandag ja!

løve70, høres litt stress ut det der, når sånt kommer brått på.

Her er det ikke så mye kaldere enn det vi har vent oss til de siste ukene, ovnen spiser ved så det holder, inne er det noenlunde levelig av den grunn. I dag synes jeg det er tungt med mandag nr. x på hjemmekontor, men må bare komme i gang. Kaffe!
Postet 15-02-21 kl 09:04 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Blåmandag her og, et hjemmeskolebarn og en som er pjusk, så hele familien hjemme i dag igjen.

Så kjipt, Løve! Vi ble solgt for ett år siden og det har vært litt lala.
Postet 15-02-21 kl 09:05 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Denne uken er det hjemmekontor med kurs. Spent på hvordan det blir med 5 hele dager og 7 timer med kurs hver dag.
Postet 15-02-21 kl 09:12 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg oppdaget plutselig at jeg har fått tilsendt masse dokumentasjon til et møte som skal være i dag kl 9. Nå har jeg skummet gjennom en del og innser at dette kanskje ikke er der jeg kan bidra aller mest, men det kreves at min organisasjon bidrar og jeg innser at det ikke er noen som kan dette bedre enn meg hos oss. Så jeg får møte opp med et smil (på teams) og si at vi har plenty av forbedringspotensial.

Ellers lurer jeg på om jeg snart skal la knerten forsove seg en dag. Jeg er dritt lei av å vekke ham om morgenen, for det skjer jo ingenting. Jeg maser og maser. Han er jo av typen som hele tiden er like blid, men jeg blir i hvert fall sur.
Postet 15-02-21 kl 09:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
løve70: Sånne nyheter må få lov til å modnes litt. Jeg vet jo ikke helt hva du jobber med, men å bli kjøpt opp av et amerikansk selskap kan jo ha ganske store konsekvenser. Litt avhengig av hvordan det forventes at dere forholder dere til det selskapet dere nå er en del av. Jeg skjønner godt at du synes det er skummelt.
Postet 15-02-21 kl 09:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Mandag, jobb og behandling, og jentungen har igjen rota bort airpodsa. Intet nytt under sola her. Ikkje er det sol heller forresten.
Postet 15-02-21 kl 09:34 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb, men sliter med å holde øya oppe. Møte om et kvarter.
Postet 15-02-21 kl 09:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg trenger en liten realitetsorientering, hvor vanlig er det å være helt utslitt etter å ha gått opp en etasje? Type, måtte stoppe på toppen og hive etter pusten i noen sekunder. PS, har gått i normalt tempo opp trappen.
Postet 15-02-21 kl 09:46 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen. Jeg har lest meg opp på blåmandag på Wikipedia og konkludert med at jeg kan ta fri i dag.
Postet 15-02-21 kl 09:47 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God mandag!

Hjemmekontor-dag her. Vi får lov å veksle mellom hjemme og jobb, men med mann som er i karantene tenker jeg at jeg roer meg hjemme et par dager. Når det i tillegg blåser, snør og er null-føre, kjenner jeg at det er helt greit!
Postet 15-02-21 kl 09:48 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hvordan kan arbeidsplassene deres tillate at dere møter på kontoret hvis dere har mulighet for hjemmearbeid og regjeringens anbefaling er "Hjemmekontor for alle som har mulighet til det"?

Jeg jobber i et statlig foretak, og vi har fått streng beskjed om at vi forholder oss til regjeringens retningslinjer.
Postet 15-02-21 kl 09:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Annemede, nei, normalt høres det ikke ut. Jeg har det slik innimellom selv, men da klarer jeg alltids å finne en forklaring. Som at jeg har sovet alt for lite, eller glemt å spise eller rett og slett er syk.

Løve70, det hørtes ut som en kjip beskjed å få! Vet dere hvordan det kommer til å påvirke arbeidshverdagen deres?

Blåmandag her og, å skulle møte opp på jobb (aka finne igjen pulten min inne på soverommet til plutten..) var sånn ca det siste jeg hadde lyst til.
Postet 15-02-21 kl 10:03 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Cluet er vel mulighet, det er ikke alt som er like greit å gjøre digitalt?
Postet 15-02-21 kl 10:03 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg har klart å nøste i hodet mitt, og funnet forskjellen på blåmåne og blåmandag, eller blåmåndag. Det var så mange felles bokstaver at jeg lurte på om det var samme tingen. Det var det definitivt ikke.
Postet 15-02-21 kl 10:05 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Tjorven: Nei, si det? Det er vel fordi det er en anbefaling og ikke et krav.
Postet 15-02-21 kl 10:16 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Vi kan sitte på hjemmekontor, men bedriften tillater det ikke. Kontorjobb. Jeg satt hjemme i to mnd fra mars, men fikk i grunnen følelsen av at de ikke stoler på oss. Vi hadde rekordmåned i mars og 2020 var et rekordår.........
Postet 15-02-21 kl 11:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Annemede: Det kan skje helt ut av det blå for meg også, men så lenge det bare er en og annen gang, så tenker jeg det har en naturlig forklaring (søvn, sliten, sulten).
Postet 15-02-21 kl 11:34 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Min arbeidsplass (kontor i bøtter og spann) har policy at inntil 50% skal være fysisk på kontoret så vi rullerer her og hjemme. Typ annhver uke eller 2-3 dager i uka.
Postet 15-02-21 kl 11:46 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er jo litt lokale forskjeller, i store deler av landet er hjemmekontor anbefalt, mens i disse ringene er det pålagt og arbeidsgiver må dokumentere at det er lagt til rette, osv. Men også på min arbeidsplass har vi anledning til å komme innom en dag innimellom dersom det er behov for det, og behovet kan være både arbeidsrelatert og psykososialt. Noen må uansett være der for å ta mot post og folk, så det er noen som er på jobb hver dag.

Jeg er plutselig helt aleine hjemme en stakket stund, så stille! Nyter det i en liten pause mellom alle møtene.
Postet 15-02-21 kl 11:53 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Blåmandag. Men jeg har en plan for å gjøre den rosa.
Postet 15-02-21 kl 11:57 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Nasjonalt er hjemmekontor anbefalt når man kan. Akkurat nå er det påbudt i Bergen, under forutsetning at man kan utføre oppgavene sine på hjemmekontor. De ukene vi ikke har hatt påbud, har jeg vært på kontoret et par dager i uka. Det kan være oppgaver som løses lettere på kontoret, nyttig med samkjøring for mannen og generelt for psykisk helse å få luftet seg litt. Sist uke var jeg kun hjemme, denne uka kan det være to oppdrag som fordrer at jeg kommer meg ut hjemmefra.

Mandag her også, en pjuskunge, en som kom hjem pga vondt i hodet og en på hjemmeskole... Mildværet har satt inn og snøen raser fra taket med kraftige drønn.
Postet 15-02-21 kl 12:00 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg synes det er ganske vidunderlig å leve i en verden hvor man kan sende en henvendelse til EFTAs overvåkingsorgan på en fredag, og påfølgende mandag ringer det en hyggelig mann fra hjemmekontor i Belgia helt klar for å svare meg på alt jeg lurer på.
Postet 15-02-21 kl 12:22 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
amo sin avatar
Jeg har bommet på minstes vinterferie, hun har uke 8 og lillesøs(som går på vgs i nabokommunen) uke 9. Var sikker på at begge har i uke 9.Gahhh, og mannen har ferie i uke 9. Ja,ja.....
Postet 15-02-21 kl 15:17 av amo amo er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det høres unektelig veldig spennende ut Maverick. Overvåking og sånt.
Postet 15-02-21 kl 15:18 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Overvåking av at EFTA-landene følger EØS-avtalen. Ikke ekstremt sexy. Men gøy lell!
Postet 15-02-21 kl 15:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no