Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 10-07-20 kl 07:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Det er fredag! Da er det bare en uke igjen til F. og det trengs nå for dette har vært en vår for historiebøkene og langt i fra alt er positivt.
Postet 10-07-20 kl 08:32 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Siste dag før ferie, masse å klargjøre, så det er bare å suse ut igjen.
Postet 10-07-20 kl 08:43 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Første feriedag og jeg våkna klokka seks.
Postet 10-07-20 kl 09:01 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i gang på hjemmekontoret. Den siste morgenen på en god del uker. Jeg tror ikke at jeg klarer å fylle hele arbeidsdagen med de oppgavene som gjenstår, men avspaseringskontoen er mer mer enn full, så jeg jobber noen timer før jeg rett og slett logger av.

Ungene er på plass i Nord-Norge. Nå er det noen uker siden de laget styr på morgenkvisten, men det er jo roligere i huset på kveldstid når vi bare er to voksne i huset.

I ettermiddag drar mannen og jeg på hytta. Vi har hatt håndverkere der nå på forsommeren, og selv om nytt tak ikke gjør den store forskjellen når vi sitter inne i hytta, så er det godt å vite at ting er i orden. Men vi har også byttet ut biodoen med en forbrenningsdo. Jeg har nedsatt luktesans og merket uansett ikke stort til biodoen, men mannen min synes dette er en klar forbedring med tanke på hyttetrivsel.
Postet 10-07-20 kl 09:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg er på plass på kontoret. Det er lange dager, så i dag tror jeg rett og slett jeg tar gjemmekontor en gang etter lunsj.
Postet 10-07-20 kl 09:25 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen fra kontoret! Min siste arbeidsdag i førtiårene. Har store planer om å trene etter jobb, før sushi og vin som fredagskos hjemme. Eldstemann har dratt til Lofoten for å gå en uke med en studiekompis som går Lofoten og Vesterålen på langs til inntekt for kreftsaken. Og i morgen får vi storinnrykk vestfra, blir hyggelig, men alltid litt ekstra styr med fem ekstra personer i husholdningen.
Postet 10-07-20 kl 09:43 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Deilig med fredag, selv om det går mot jobbehelg og nok en arbeidsuke før det endelig blir min tur å gå på ferie.

I går fikk jeg handlet maling til huset og vasket det jeg kommer til uten stillas, så nå er det bare å vente på godt malevær!
Postet 10-07-20 kl 09:53 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Siste jobbedag før F her også, men de store greiene ble unnagjort i går, så i dag må jeg bare overtale meg selv til fikse en masse småting før jeg logger av. Nnnnngggh!
Postet 10-07-20 kl 10:02 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg flyttet hjemmekontoret til hytta, og fikk med meg en aldeles nydelig soloppgang i morges!
Fellesferien merkes på arbeidsmengden, og jeg jobber nok noen timer til før jeg logger av og tar helg.
Postet 10-07-20 kl 10:11 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sov lenge i dag og føler meg litt i ørska. Familiefeiring av niese på planen, blir fint å se litt av gjengen igjen.
Postet 10-07-20 kl 10:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Jeg forsov meg i dag, siste dag før F.
Postet 10-07-20 kl 10:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Siste dag før F her og. Det er stille i mailboksen og mange har nok allerede tatt ferie og da blir det mindre mas hos meg. Gleder meg til utekonsert sammen med gamle venninner i kveld!
Postet 10-07-20 kl 10:30 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Her er det flott jobbevær, sol og rundt 15 grader, som det har vært stort sett hele uka. Perfekt, siden pappa bygger ny terrasse til meg. Nå ser vi slutten, og det blir så fint!

Jeg har luket fellesområdene, og har 16 sekker hageavfall som lå kjøres bort før helga.
Postet 10-07-20 kl 10:30 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
16 sekker hageavfall?!

Jungelen min har vannsmektet litt mens jeg har fokusert på trøndelagstur, jobbing og nå husvask. Bruker bare å hive hageavfallet i en krok i hagen, og selv etter flere kvelder med nitidig luking tror jeg ikke jeg klarer å fylle mer enn et par sekker. Bra jobbet Stompa, høres stas ut med ny terrasse.
Postet 10-07-20 kl 10:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg var på koselig og festlig sommeravslutning med noen kollegaer i går. Det ble litt mye vin, kjenner jeg i dag.
Postet 10-07-20 kl 10:38 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Ny terrasse kan jeg bekrefte er stas. Fikk ny i mars. Snekkeren tok sjanse på å jobbe ute da.

Hagearbeid er noe som visst må gjøres her og. Fikk tatt litt etter middag i går. Får fortsette i dag.
Postet 10-07-20 kl 10:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hytta trenger ny terrasse også, men oppussingsbudsjettet for i år er brukt opp. Mannen driver og fabulerer om at han "vil gjøre det selv". Det får han gjerne lov til, men jeg er litt usikker på om når det i så fall skjer.

Venninna mi sendte meg link til hytta hun akkurat har kjøpt. Helt ny og uten noen som helst utfordringer når det gjelder oppussing. Det så utrolig digg ut, men vi har ikke 4,5 million kroner å bruke på slikt. Da er det nok billigere å leie inn noen til å fikse terrassen.
Postet 10-07-20 kl 11:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Enig, Tjorven.

Det er litt som da vi fikk Lillebror og måtte ha en haug med nye bilstoler for å få tre stoler ved siden av hverandre bak i bilene, noe bakovervendt og noe forovervendt. Det var et puslespill.

Flere lurte på hvorfor vi ikke byttet biler og mannen min var himmelfallen! Seks nye bilstoler er veldig mye billigere enn to nye biler. Enkel matematikk der altså.
Postet 10-07-20 kl 12:13 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Vi er på vei hjem fra Vestlandsferie. Jeg spådde 12° og regn denne sommeren, men vi har jaggu meg hatt 4° og hagl også.

Turen har likevel vært super, og vi har sett så utrolig mange vakre steder. Storkjernefamilien, med oss foreldre, barn og svigerbarn/kjærester, har virkelig kost oss sammen.
Postet 10-07-20 kl 12:22 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg har samlet flokk igjen.

Dessverre har jeg brukt enda flere dyrebare ferieminutter på å irritere meg over PostNord som ikke klarer å levere den nye hagesofaen vår og kommer med stadige bortforklaringer. Jeg blir så sint! Men vi har ny terrasse, da. Det er deilig!
Postet 10-07-20 kl 12:36 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Vi er i byen til Stompa, tror jeg.

Sol og passe varmt til å gjøre ting, så vi skal på byens fjell og utsiktspunkt og vandre litt i byen. Ferie i Nord-Norge er fortsatt helt topp!
Postet 10-07-20 kl 12:53 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Torden i sør, kom ut av intet, fremdeles på jobb.

007: Så fint å høre at dere har hatt det så fint! Jeg vet jo at du ønsket deg Spania.
Postet 10-07-20 kl 15:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det enorme antallet sekker er fordi jeg har tatt hele fellesområdet til sameiet, som er stort. Og det er snakk om første gang denne sesongen, så ugresset var tidvis meterhøyt.

Jeg slapp heldigvis å kjøre med avfallet - en av naboene tok det.
Postet 10-07-20 kl 15:21 av Stompa Stompa er aktiv nå
Oppdatert 10-07-20 kl 15:27 av Stompa
Gammel
Stompa sin avatar
Kos dere på Keiservarden (regner jeg med ), Timar!
Postet 10-07-20 kl 15:28 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Mannen og jeg er på stolpejakt i Lillomarka. Optimist som jeg er gikk jeg i shorts. Så nå sitter jeg dryppende våt på Lilloseter.
Postet 10-07-20 kl 15:31 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
007 sin avatar
millact: Jeg ønsker meg fremdeles til Spania, jeg trenger sol. Men ikke slik det er nå. Vi får se til høsten.
Postet 10-07-20 kl 15:56 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lurer på om det blir vått ute. Er mye mørke skyer rundt her, men blått akkurat over.
Vært hos fysio, innom senteret og hentet bok på biblioteket. Har er par sy prosjekter som skal til pers etter litt mat.
Postet 10-07-20 kl 16:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
Ferie!
Postet 10-07-20 kl 17:14 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no