Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nye ark og fargestifter til

Nytt og bedre liv og litt slikt ...

Så var man blitt en blogger.
Kjenner jeg beveger meg litt på ukjent grunn her, men går ut i fra at det stort sett fungerer på samme måte som dagbøker gjorde i min pur ungdom.... man skriver ivrig og dyptgående i starten og så dabber det drastisk av :ærlig med seg selv:
Lover at jeg denne gangen ikke skal fylle sidene med "kjære dagbok, har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har skrevet på så lenge. Jeg lover å bli flinkere"

Har forresten forstått det slik at flere har dagbøker liggende nedpakket i skuffer og skap med noe lunde lignende ordlyd ... noe som får meg til å undre på hvorfor vi i alle dager så det som en nødvendighet å unnskylde til denne dagboken?! Den var jo høyst hemmelig, hadde gjerne to tre låser på seg og var bønnhørlig gjemt på plasser der en trodde ingen ville oppdage den. Er det slik at dagboken i seg selv er et "vesen"? En stiler jo forresten alle innleggende til dagboken, så da er det kanskje naturlig at en unnskylder seg til den også da ...
Tja, alt en skal sitte å lure på

Slik er altså jeg, fort og plutselig er jeg helt ute på vidder og tundraer i intense dialoger med meg selv om kanskje ganske så uvesentlige ting.
Rangér dette innlegget

Nytt og bedre liv og litt slikt ...

Postet 18-08-09 kl 21:40 av Vito

Hm, jeg er nå kommet til det punktet i livet der jeg faktisk kan se for meg litt fysisk fostring.
Har (først litt lunkent, deretter med økende interesse og iver) lest forskjellige joggeres beretninger om aktiviteten. Og jeg må si at jeg etterhvert har begynt å føle noe jeg bare kan beskrive som et snev av misunnelse.
Jeg ser jo absolutt fordelen med å ha en kropp som har det godt, personlig trenger jeg ikke å jogge på for å miste vekt eller noe slikt, men et sunt, vitalt legeme er aldri å forakte. Det er vel helt klart en bonuseffekt ved å bo en trivelig plass!
Mest av alt fatter jeg interesse for å jogge sjelen litt! Etter det jeg har lest meg frem til, og det jeg kan forestille meg selv, så kan slik utfoldelse være en real spaomgang!

Så etter en tids snusing, misunnelse og sitte på gjerdet aktivitet er jeg nå klar for å ta det hele et steg videre.
Første steget er å skaffe seg et godt arbeidsverktøy til mine undersåtter, av type joggesko tenker jeg helst på da.
Man har vært på butikk og stått på glassplate mens bilder ble tatt av beinstilling. Noen usedvanlig lite representative føtter viste at de var ganske normale i pronasjonen mens eier sto og rødmet lettere beklemt over at en pene søte unggutten skulle få et så nærtgående innsyn i hva som befant seg under skjørtekanten.

Så var det sakens kjerne da.
Siden jeg er eh .. lat ... lurte jeg på om det er noen som har supert tips om GODE sko som kanskje til og med er på tilbud for øyeblikket?
Kanskje slipper jeg å trave rundt for å lete selv.

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Jeg har ingen tips desverre, men vil bare si velkommen til Bloggorama! Du ser forresten min også nå håper jeg.
Postet 18-08-09 den 21:44 av
Gammel
Dali sin avatar
Har ikke tips, men en liten kommentar. Var ute og gikk tur med barnevogn her om dagen, og tok meg i å få lyst å jogge der og da. Men mitt særdeles uegnede fottøy stoppet meg. Lurer på om jeg har feber.

Lykke til i jakten på sko! (Om du skal ha virkelig gode og tilpassede sko er vel Løplabbet stedet?)
Postet 18-08-09 kl 22:13 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Ha, ha, jeg måtte le av blogg-introduksjonen din! En sånn dagbok (eller, dagbøker) har jeg også et par av liggende på loftet.. Lykke til med jogginga og skojakten!
Postet 18-08-09 kl 22:21 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Herlig intro. Jeg unnskyldte meg bestandig for dagboken, men har greid å motstå fristelsen for å gjøre det samme med min lite aktive blogg ( )

Lykke til på skojakten!
Postet 18-08-09 kl 22:29 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
No måtte eg le litt. Nett slik som meg har du blitt inspirert over alle desse merkelige joggetrådane som er ute på forumet.
Eg har begynt i det små. 1 tur ein gong i veka. Der både tur og antal gonger i veka skal utvidast.

Men sko og slikt, nei det skjønner eg meg ikkje på.
Postet 18-08-09 kl 22:36 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Vito sin avatar
Takk skal du ha Skvetten!
Skal sjekke om jeg ser din også ja

Beata, ja har nesten måttet holde meg selv igjen innimellom når det har kommet noen lett og ledig joggende forbi vognen.
Mulig de hadde blitt litt paff om jeg hadde slått følge.

Kanina og Martis om dere hadde sett datoen på introduksjonen så hadde du nok fått deg en ny latter. Den er skrevet for mange mnd siden.
Men ingen "unnskyld kjære dagbok blabla bla"
Postet 18-08-09 kl 22:36 av Vito Vito er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Velkommen til bloggorama, dagboklignelsen var fin nostalgi en tirsdagskveld.
Postet 18-08-09 kl 22:37 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med bloggedagboken. :humre:
Postet 18-08-09 den 22:37 av
Gammel
Vito sin avatar
Urt, tror nok det er slik jeg må starte også om jeg skal ha noe håp om å følge opp.
Har en forunderlig forbi mot å få blodsmak i munnen så det skal startes sakte men sikkert!
Postet 18-08-09 kl 22:39 av Vito Vito er ikke aktiv
Gammel
Vito sin avatar
@ Skvetten, får ikke tilgang sier den
Postet 18-08-09 kl 22:44 av Vito Vito er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Sitat:
Urt, tror nok det er slik jeg må starte også om jeg skal ha noe håp om å følge opp.
Har en forunderlig forbi mot å få blodsmak i munnen så det skal startes sakte men sikkert!
Og så holder ein motivasjonen oppe. Er lettare å komma seg ut på ein måte.
Postet 18-08-09 kl 22:47 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Gratulerer med ny blogg, lykke til med nytt og bedre liv, og beklager, jeg har ikke peiling på joggesko.
Postet 18-08-09 kl 22:57 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Gratulerer med ny blogg! Ingen joggeskotips herfra heller, dessverre. Jeg kjøpte mine siste fordi de var på tilbud og hadde fin farge.
Postet 18-08-09 kl 23:04 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med blogg og velkommen til blogorama!
Postet 18-08-09 kl 23:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Bobbelur sin avatar
Gratulerer som blogger!
Siden jeg vet null og niks om treningstøy kan jeg bare ønske deg lykke til i jakten på gode joggesko...
Postet 19-08-09 kl 07:10 av Bobbelur Bobbelur er ikke aktiv
Gammel
Pia sin avatar
Gratulerer med blogg!
Postet 19-08-09 kl 08:02 av Pia Pia er ikke aktiv
Gammel
trøtt sin avatar
Gratulerer med blogg. Joggesko kan jeg ikke hjelpe deg med. Selv bruker jeg bare Mbt og jeg mistenker at de ikke er egnet til jogging.
Postet 19-08-09 kl 08:18 av trøtt trøtt er ikke aktiv
Gammel
Ole Brumm sin avatar
Gratulerer med blogg!

Løpelabet er veldig flinke til å finne ut hvilke sko som passer deg.
Postet 19-08-09 kl 08:34 av Ole Brumm Ole Brumm er ikke aktiv
Gammel
Prøv igjen snuppa!
Håper det står bra til med dere tre forresten. Som du se av bloggen min skjer det store ting i mit liv for tiden. :knegg: Husker du tilbake til han fjellkisen for leeenge siden på kakle?
Postet 19-08-09 den 09:01 av
Gammel
Agurke sin avatar
Velkommen til blogorama!
Postet 19-08-09 kl 09:12 av Agurke Agurke er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har ikke tips, men ville bare innom og heie litt.
Postet 19-08-09 kl 17:59 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Interference sin avatar
Men søte lille da, man må da ikke finne på å åpne joggetrådene.

Uansett, jeg har noen supre løpssko, de var ikke på tilbud, dyre var de, men kiropraktoren var meget fornøyd... Jeg bruker dem til kjøresko.
Nuvel det var kanskje ikke det du ville vite? Merke sier du? Hmm, hjelper det om jeg sier at de er grå? Og at det er demping i hælen?
Ikke det nei, tja jeg kunne alltids sjekket da, men det ville innebære at jeg måtte reise meg, og vel.. du vet.. jeg er minst like lat som deg, jeg tror faktisk jeg er verre.. Så jeg kan sende deg en sms med merke når jeg går forbi dem heller. *snill*

Uansett, velkommen til blogorama, jeg kjenner meg godt igjen i dagbokberetningen din. *peker mot egen blogg* Men, det er nå engang slik at en blogg føles så åpen, jeg klarer det bare ikke.
Åh der var vi på viddene igjen ja.
Jeg går å legger meg heller jeg.
Postet 20-08-09 kl 03:34 av Interference Interference er ikke aktiv
Gammel
Vito sin avatar
Søtingen :skviseklem:
Postet 12-09-09 kl 22:18 av Vito Vito er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Vito

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no