Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 06-07-21 kl 08:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Vi overtar ny leilighet på fredag og surrer derfor rundt og fikser ting (bestiller omtrent alt de har på IKEA, undertegner lånedokumenter og fanden og hans oldemor) mens vi liksom egentlig skal jobbe. I tillegg er det en stor del av meg som tror jeg har ferie. Sjikkli effektivt!
Postet 06-07-21 kl 08:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på hjemmekontoret og håper at jeg kan se noe av den effektiviteten jeg utviste arbeidsdagens siste timer i går. Finner jeg den igjen, så tar jeg ferie etter onsdag.

Så kom igjen, Tjorven! Dette klarer du!
Postet 06-07-21 kl 08:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Arbeidslyst?! Hva er det? Og jeg som skal holde ut hele neste uke også.

Spennende med ny leilighet da Toffen, skjønner godt at hode ikke er på jobb.
Postet 06-07-21 kl 09:04 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven

Jeg er på kontorkontor hele uken. I går hadde jeg masse motivasjon. I dag sliter jeg litt mer. Jeg har sovet dårlig og har egentlig mest lyst til å reise hjem og legge meg under dynen igjen.

Mannen og lillesøster skal på hytten og det ser ut som om jeg skal være hjemme alene. Den andre gangen og den femte natten alene hjemme siden jeg fikk barn for over 20 år siden.
Postet 06-07-21 kl 09:05 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!

Det er så ferieroligt på jobben og timene snegler seg avgårde. Men det er snart ferie!
Postet 06-07-21 kl 09:06 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg sitter og prøver å få tiden til å gå både fort og sakte samtidig.

Kl 09 skal jeg på tilbakemeldingsmøte hos barnevernet. Jeg gruer meg, og er både rolig og urolig på samme tid.

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller tro lenger, og skal være glad når dette er over. Det er bare at det er ikke over, uansett hva barnevernet finner ut, for problemene til ungen og skole er jo der uansett.

Sukk.
Postet 06-07-21 kl 09:22 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor i dag fordi jeg skal kjøre 19-åringen (som ennå ikke har fått kjørt opp) til vaksine i ettermiddag.

Storesøstra er muggen fordi hun ennå ikke har fått bestilt time og det har ALLE hun kjenner i hele Norge fått, bare ikke hun. Hun KAN være litt dramatisk.
Postet 06-07-21 kl 09:37 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Min mellomste har vaksinetime «i dag eller på fredag». Jeg foreslo at han skulle sjekke det ut litt nærmere.

Stille morgen her, snart ut med hunden.
Postet 06-07-21 kl 09:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret. Arbeidslysten er ikke akkurat pågående her heller.
Postet 06-07-21 kl 09:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fått ordnet med søknad om utstyrsstipend hos Lånekassen da, noe fornuftig har jeg fått utrettet i dag. Men det var kanskje ikke jobb da.
Postet 06-07-21 kl 09:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Ser deg, Blå, og høyner med ingen - null - zero netter hjemme alene i eget hus siden jeg fikk barn for 27,5 år siden. Det er helt sant!

Sovet møkkdårlig siden ungdommen fant ut at hun skulle bade klokka to i natt. Hørte bilen kom tilbake klokka tre, og sovnet etter det en gang.
Postet 06-07-21 kl 09:55 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Oj 007. Det er sterkt.

Jeg ser for meg en løpetur, en veldig enkel middag og tv binging på kvelden. Enkle gleder.
Postet 06-07-21 kl 10:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Lite arbeidslyst å finne her også, så jeg sitter på verandaen, ser på regnet og drikker kaffe (og krangler på sms med mannen som er tre rom unna om vi skal på utenlandsferie eller ikke. )

Men litt skjerpings må til - jeg har jo egentlig masse å gjøre.
Postet 06-07-21 kl 10:00 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har kommet dit hvor jeg rydder i gamle saker i arkivsystemet. Det er jo nyttig da, det er det.
Postet 06-07-21 kl 10:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Jeg har F, men ble oppringt av sjefen og må ringe en kollega og forsøke å hjelpe med noe som ikke er min jobb.

I dag skal vi hjem, blir godt.
Postet 06-07-21 kl 10:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ikke F. Hodet tror jeg har F. Og makan til dumme spørsmål jeg får om dagen. Har folk sluttet helt å tenke selv? Jada, Neida. Jo
Postet 06-07-21 kl 11:11 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Møte ferdig, jeg fikk handlet og innom posten.

Det gikk bra.

De skal inn med tiltak, men kun fordi at de 1) ser at henlegger de, kommer skolen til å sende ny mld før jul. 2) De ser at skolen og jeg ikke ser den samme ungen, men at PPT, BUP og Hab ser den samme ungen som meg. Så de skal hjelpe til med samarbeid med skolen. 3) At BUP ikke har kapasitet til å gi jenta den hjelpen hun trenger, så de skal gå inn i den rollen og bli kjent med henne, og jobbe med det BUP skulle ha gjort.

Hun ville sette 1 år, jeg ba om 2 år, så vi får sikret overgangen til ungdomsskolen, og at de ikke slipper henne før det står noen og tar imot.
Postet 06-07-21 kl 11:37 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Så bra, Serafin! Det gir trygghet. Den skolen trenger visst all den hjelpen den kan få.
Postet 06-07-21 kl 11:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Det høres jo ut som en veldig god løsning, Serafin!
Postet 06-07-21 kl 11:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det høres ut som om du får hjelp Serafin. Det er bra.

Jeg har vært i butikker. Med briller og munnbind og det er virkelig ikke gøy. Jeg bruker så sjelden briller at jeg er like overrasket hver gang over hvor krøkkete det er.
Postet 06-07-21 kl 12:03 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så bra at de ser deg og jenta, Serafin!

Her ble det plutselig mørkt ute.
Postet 06-07-21 kl 12:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Briller er noe skikkelig herk når man skal ha på munnbind. Da ser jeg ingenting; verken om brillene er av eller på.

Dette har nok bidratt til at jeg tenker meg litt mer om hvorvidt jeg faktisk trenger munnbind eller ikke. (I Oslo skal man fremdeles ha det på i kollektivtrafikken, men inne på t-banen/bussen er alt uansett så nærme at jeg ikke er avhengig av brillene.)
Postet 06-07-21 kl 13:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Vet enda ikke hvem som blir ny saksbehandler, men jeg har stor tiltro til BV her, så jeg tror det skal gå greit.

Jeg tror vel ikke at de kan gjøre under på 1 år med barneskolen, men jeg står iallefall ikke helt alene.

Og hun var enig i min vurdering om å ikke lage helsikkes leven for skolen - for at det ikke er det beste for barnet. Og hun skjønte at det fristet, men var veldig fornøyd med vurderingen jeg har tatt om å prøve å gjøre det beste for ungen.

Men om de har store nok bokstaver til at skolen skjønner, det tviler jeg vel på.
Postet 06-07-21 kl 13:36 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Så bra at alle unntatt skolen er på deres lag Serafin.
Postet 06-07-21 kl 13:56 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Da åpner kommunen for at også Storesøster kan bestille vaksine, men hun må vente til i morgen tidlig da. Det er noen som åpenbart surrer der, for de har også åpnet for at 1982-kullet kan bestille og de er jo vitterlig i gruppe 11.
Postet 06-07-21 kl 16:04 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no