Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Veien til et lettere liv

Det funker!

Et sted i all hemmelighet på et offentlig forum hvor jeg kan skrive ned litt tanker og følge vektnedgangen.
Rangér dette innlegget

Det funker!

Postet 01-12-11 kl 18:53 av Arona

Hvorfor gjorde jeg ikke dette før? Hadde jeg visst det skulle gå så greit, hadde jeg vel gjort det før?

Hvem har vel ikke tenkt disse tankene. Enten det gjelder det ene eller det andre, kan vel være hva som helst som vi gruer oss for å ta tak i. Og virkelig, det har gått så mye lettere enn jeg hadde fryktet. Kostholdet har vært greit å holde, spiser stort sett samme middagen som resten av familien, men med enkelte forskjeller.... lett-pølser i stedet for vanlige, kyllingfilet og ris f.eks når de har pizza, dropper sausen og har en kald lett-creme-fraishe-basert saus i stedet... Et sted jeg garantert sparer mest kalorier er ikke spise godteri. Skjønt, helt uten søtt er jeg ikke. Har tatt et par drops når søtsuget setter inn, to-tre lakrisbiter eller noe. Men forskjellen er at jeg nå ikke dytter innpå hele posen eller hele 200g sjokoladen (eller begge to på det verste).... Og jammen er halvtinte jordbær med mager vaniljekesam et søtt og godt kveldsmåltid som er godt innenfor de kalorigrensene jeg skal.

Sparer nok mye kalorier også på å gå fra tjukke brødskiver til grove knekkebrød. Inntil jeg leste innholdet i kcal på et brød og veide ei skive, hadde jeg ikke forestilt meg hvor mye det var. Sleng på helfeit gulost eller salami, og du har halve døgnbehovet omtrent.

Ikke har jeg vært spesielt sulten heller, som mannen min sier: "herregud du spiser jo hele tida og mer enn du har gjort før..." Ja, spiser små og hyppige måltider, og mer enn jeg har gjort før, men nå spiser jeg jo riktig! Og det vises. 2,7 kg i minus på 10 dager!


Kommentarer totalt 16

Kommentarer

Gammel
Maysen sin avatar

Så flinm du er
Det nytter, bare man har kommet seg i det moduset at man er innstilt.
Lykke til videre vennen
Postet 01-12-11 kl 19:16 av Maysen Maysen er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Så flott da!
Postet 01-12-11 kl 19:17 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Arona sin avatar
Takk for positive ord
Postet 01-12-11 kl 19:22 av Arona Arona er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Høres ut som du gjør alt riktig! Det er en kunst å begrense seg, så der synes jeg du gjør en fabelaktig jobb!
Postet 01-12-11 kl 19:28 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Postet 01-12-11 kl 19:41 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Daisy sin avatar
Liker!!!
Postet 01-12-11 kl 20:11 av Daisy Daisy er ikke aktiv
Gammel
jolie sin avatar
Så flink du er!
Postet 01-12-11 kl 20:22 av jolie jolie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så flink du er!
Postet 01-12-11 kl 20:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Camomilla sin avatar
Flinka.
Postet 01-12-11 kl 20:31 av Camomilla Camomilla er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Flinka!

Trener du?
Postet 01-12-11 kl 21:46 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Arona sin avatar
Takk takk, HV ; I wish.... er vel på spenst sånn ca en gang eller to i måneden. Vil ikke avslutte medlemsskapet, for jeg håper at det skal bli mer treningslyst igjen når kg'ene ikke er så mange.
Postet 01-12-11 kl 21:55 av Arona Arona er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Så flink du er !
Postet 01-12-11 kl 22:16 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
You go girl!
Postet 01-12-11 kl 22:33 av MokkMokk MokkMokk er ikke aktiv
Gammel
cora sin avatar
Så bra start! Grattis!
Postet 01-12-11 kl 23:13 av cora cora er ikke aktiv
Gammel
Magnolia sin avatar
Postet 02-12-11 kl 10:24 av Magnolia Magnolia er ikke aktiv
Gammel
trøtt sin avatar


Treninga kommer kanskje senere. Det er kostholdet som er det aller viktigste å ta tak i når en skal ned i vekt. Trening hjelper lite uten kostholdsendring så du er på rett spor!
Postet 02-12-11 kl 11:28 av trøtt trøtt er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no