Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Vanilja

Til uka skjer det

Rangér dette innlegget

Til uka skjer det

Postet 01-10-09 kl 19:57 av Vanilja

Da begynner jeg å jobbe fullt igjen. Og jeg må si jeg både gruer og gleder meg.
Siden operasjonen i januar har energien gått i berg-og-dal-baner. Jeg begynte for fullt like før påsken i den tro at jeg klarte det uten problemer. Det gikk jo på et vis (ikke), men i begynnelsen av mai måtte jeg kaste inn håndkleet. Jeg var utslitt. Jeg tullet mye og følte jeg var i en slags ammetåke. (Er der ennå, kjenner jeg.) Jeg jobber jo som sykepleier i hjemmesykepleien og da trenger jeg å være 100% til stedet. Så da ble det full sykemelding i en uke og 50% noen uker frem til ferien. Så hadde jeg ferie, og da kollapset ryggen. Diagnose: Veldig svake kjernemuskulatur i rygg og mage. Igjen 100% sykemeldt i fem uker. SÅ ble jeg aktiv sykemeldt i nesten en måned. Nå har jeg vært 50% sykemeldt i tre uker. Og skal som nevnt over begynne for fullt igjen fra mandag.

Jeg har, av en eller annen grunn, blitt satt ned i 80% stilling (hadde de siste 20% på kontrakt). Jeg gleder meg til å komme tilbake til mine dagligdagse rutiner igjen. Jeg savner pasientene og kollegaene mine (ikke sjefen, men det er en helt annen historie) og så savner jeg det å gjøre en jobb. Men jeg gruer meg allikevel. Hva om jeg ikke er klar? Samtidig som jeg må mase om ekstravakter igjen, noe som jeg har sluppet med 100% stilling.
Godt jeg har 15 feriedager til gode.

Ønsk meg lykke til. Og takk for at dere ville lese dette lange, uoversiktlige og kjedelige innlegget.

Kommentarer totalt 11

Kommentarer

Gammel
Lykke til!
:tvitvi:
Postet 01-10-09 den 19:59 av
Gammel
Susse sin avatar
Det blir sikkert helt greit bare du kommer skikkelig i gang. Surt med de 20%, jeg sliter med det samme, får ikke 100 som jeg ønsker meg jeg heller.
Lykke til på jobb.
Postet 01-10-09 kl 21:15 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
Vanilja sin avatar
Takk, jenter.
Det som er litt irriterende er at vi har mangel på sykepleiere, og i januar sa sjefen til meg at hun trengte meg i 100%. Føler det er en straff for at jeg har vært for mye sykemeldt. Og det siste utsagnet der kommer ikke fra ingesteder.

Men som sagt. Jeg gleder meg til å jobbe igjen.
Postet 01-10-09 kl 21:18 av Vanilja Vanilja er ikke aktiv
Gammel
Guava sin avatar
Lykke til!
Postet 01-10-09 kl 21:29 av Guava Guava er ikke aktiv
Gammel
mkj sin avatar
Lykke til. Jeg skjønner heller ikke helt det med sykepleiermangel - samtidig som det er så vanskelig for mange å få så stor stillingsprosent som de ønsker.

Du får se det positive i det; at overgangen blir litt mykere, at du kan velge å si nei til noen ekstravakter hvis du er sliten. Jeg vet ikke hvordan det er på din jobb - men i min tid med jobber som var delt opp i 'vakter' så ble det alltids mye av det til de som ville.
Postet 01-10-09 kl 21:41 av mkj mkj er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Lykke til!
Postet 01-10-09 kl 21:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Vanilja sin avatar
Ja, ekstravakter er det nok av, men de leier inn nesten bare hjelepleiere. Vi sykepleiere er visst veldig dyre.


Postet 01-10-09 kl 21:50 av Vanilja Vanilja er ikke aktiv
Gammel
Lykke til, Vanilja! :klem:
Postet 01-10-09 den 21:57 av
Gammel
tinkadott sin avatar
lykke til
Postet 09-10-09 kl 15:53 av tinkadott tinkadott er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Lykke til! Bildet ditt lå øverst på blogg-siden, og jeg må bare få sagt det, du er så vakker!
Postet 09-10-09 kl 21:29 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Vanilja sin avatar
Tusen takk, Milfrid.
Postet 10-10-09 kl 00:43 av Vanilja Vanilja er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Vanilja

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no