Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 14-04-21 kl 07:02 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 41

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
Tidlig på’an, det er oppkjøring i heimen. Mor er nok mer nervøs enn den kommende sjåføren.
Postet 14-04-21 kl 07:37 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Åh, det skjønner jeg! Krysser fingre for at barnet er sertifisert sjåfør om noen timer.

Jeg skal delta på et digitalt heldagsmøte i dag, med mye som skal stemme av teknikk. Jeg er glad jeg ikke har teknisk ansvar.
Postet 14-04-21 kl 07:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Lykke til i heimen, 007! Krysser armer og bein!

Her er jeg også tidlig på. Skal opp på jobb og være med å planlegge for rødt nivå. Gutta har fri for skolene planlegger også.
Postet 14-04-21 kl 08:01 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til 007.

Jeg har sofakontor og kaffe og lite motivasjon. Ute regner det.

Ingen andre planer for dagen enn å jobbe så mye som mulig og lage middag.
Postet 14-04-21 kl 08:36 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Lykke til 007, krysser alt som kan krysses.

Ute er det kaldt, men solen skinner så jeg har sterke mistanker om at lunsjen blir tilbragt på terrassen i dag også, viktig å fange de D-vitaminene man kan.
Postet 14-04-21 kl 08:44 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Onsdag igjen gitt.

Storebror er overlykkelig, han er ute av ventekarantene, og kan på skolen i dag.
Lillesøster hadde en helsikkes røff dag i går, hun får hjemmedag i dag, så hun sover enda. Bonusgutten skal på cafeen.

Jeg har fått gjort unna litt husarbeid ettersom vi var oppe så tidlig, så når jeg har fått guttene ut døra skal jeg ta med meg kaffekoppen, podcast og sette meg å veve tenker jeg.

Mora til Bonusgutten kom med roser og twist til meg i går, som takk for alt jeg er for guttungen. Hun fikk nok litt mer reaksjon enn hun forventet stakkar, for jeg knakk jo sammen og grein, for var i litt overkant tøff dag for meg også i går. Men veldig koslig da, og godt å bli satt pris på. <3
Postet 14-04-21 kl 08:48 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så spennende 007. Jeg krysser fingrene for henne.

Vi er godt i gang med øvelseskjøring. I går kjørte snuppa hjem fra trening - fra sentralt i indre øst og til suburbia. Det var mannen som satt på og hun var bare nær 1 kræsj. (kutta kjørefeltet i en rundkjøring slik at det bare var plass til henne)

Hos meg skjer det ikke stort. Jeg har definitivt nok å gjøre på hjemmekontoret, men det er helt klart roligere nå enn for noen dager siden. Så i dag skal jeg lese masse rapporter.
Postet 14-04-21 kl 08:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ny dag på hjemmekontoret og hjemmeskolen. Jeg håper virkelig det blir gult til uken for barneskoleeleven, og forsåvidt ungdomskoleeleven. Jaja, kommer vel en Mail om det på fredag. Ny jobb er bra, men spesielt å ikke treffe noe folk da.
Postet 14-04-21 kl 08:59 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så koselig Serafin!

Jeg sitter på hjemmekontoret og titter ut på snøen som aldri slutter å falle, og nyter vissheten om at dette blir siste året vi skal måke den. Ellers er hjernekapasiteten nokså begrenset siden salg av hus og innhold tar opp det meste av den. Men nå må jeg sette det litt til side og få gjort det jeg egentlig skal gjøre.
Postet 14-04-21 kl 09:04 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så fint Serafin. Veldig godt både for dere og barna når dere kan ha så godt forhold.
Postet 14-04-21 kl 09:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har et "kjempeviktig" spørsmål i tråden min om skinnlapper på strikketøy, blir utrolig glad om noen gidder å ta en titt.
Postet 14-04-21 kl 09:32 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Spennende, Agenten! Krysser fingra!

Jeg har stått opp litt tidligere enn jeg pleier og gjort unna masse greier som egentlig er kjedelig og kjipt, (og som tar så utroooolig kort tid, egentlig), nå skal jeg på jobb og i dag er jeg så fandens full av "UP UP AND ABOUT AND GO GET'EM BOOOOOYS!", (aka erkebritisk admiral, eller noe slikt), så kanskje man bare skulle starta et nytt firma i samme slengen?

Neida. (Pillene virker snart.)
Postet 14-04-21 kl 09:33 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Lykke til, 007; det går nok veldig bra!

Koselig at du blir så verdsatt, Serafin; og fint at hun sier det til deg!

Frøy; har svart deg i tråden.

Tjorven: Gøy at hun er blitt så flink. Jeg synes fremdeles det er litt skummelt å kjøre med min, men det går fremover. Jeg leste tips på nett om hvordan man skal gi beskjeder; det funker fint på min. Vi burde vært ute i går eller i dag, men tror ikke vi rekker før fredag. Hun må øve til en viktig naturfagprøve.

Medarbeidersamtale på teams om et par timer. Spent på hva min sjef tenker om sommeren og ikke minst hvem som skal dekke for meg? Ingen vil nemlig.
Postet 14-04-21 kl 09:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Heia 007-ungen!

Jeg må egentlig jobbe som en gal, men gjør jeg det? Diger deadline i morgen.
Postet 14-04-21 kl 09:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har enda ikke lærekjørt med snart 17-åringen min, faren har vel hatt han med på et par turer, men til gjengjeld så kjører han jo milevis hver uke med mopedbilen sin, er 10 mil i uken bare tur retur skolen også er det mye kjøring på ettermiddager og helger i tillegg, så kjøretrening det har han. Må bare snart få han på kjøreskole slik at han får 100% kontroll på giringen.
Postet 14-04-21 kl 09:44 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mine unger fyller straks 20 og 22, lappløse begge to. De gidder ikke.
Postet 14-04-21 kl 09:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har også enormt mye å gjøre i dag, og middels motivasjon til å gjøre det.

Er forøvrig snart 36 år og uten lappen, det går veldig fint, og er en ypperlig unnskyldning for å ikke kunne ta over gården mannen har odel på (og selv ikke ønsker å ta over).
Postet 14-04-21 kl 10:31 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Spennende, Agenten. Lykke til!

Tredje kursdag i dag. I ettermiddag er det kontraktsmøte med hytteselgeren.
Postet 14-04-21 kl 10:32 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Guttungen min har kjøretimer nutildags, uten at vi har mulighet for øvelseskjøring. Heldigvis har vi kjørt noen runder før og han har god koordinasjon og utmerket sidesynsrefleks (gaming har noe for seg, gitt) så det går visst veldig bra lell. Teorien blir en bøyg, men det skorter ikke på motivasjon heldigvis.
Postet 14-04-21 kl 10:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Tror ikke mine to (straks 16 og 18) engang har tenkt på at det er mulig å ta lappen. Jeg har heller ikke lappen i en alder av 46, men jeg innrømmer at det er ganske praktisk at mannen har.
Postet 14-04-21 kl 10:45 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Våknet med hodepine, veldig irriterende.

Våknet også til snap fra ei venninne av bil fra vaskefirma som vasker ned leiligheta over henne i blokka - der eieren er død og sønnen kaaaaanskje skal selge, eller kaaaaanskje beholde den. Dette er da ei leilighet jeg har litt lyst på, så jeg håper veldig at grundig nedvasking betyr salg. (Den er visstnok et skikkelig renoveringsobjekt, så vi får se hva som skjer, men den må i hvert fall legges ut før noe som helst kan begynne å skje. )
Postet 14-04-21 kl 10:46 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. Sykling i minusgrader igjen - kan ikke vare så lenge før vinteren gir seg nå, vel?

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av millact
Jeg leste tips på nett om hvordan man skal gi beskjeder; det funker fint på min.
Min eldste kan øvelseskjøre, men er foreløpig ikke så ivrig. Hvor leste du tips, millact? :kjørelærerforberedelser:
Postet 14-04-21 kl 10:55 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen!

Heier på 007-kandidaten, det går nok fint!!

Min 20-åring kjører meget bra, teorien er i boks, men er nokså demotivert av å måtte ha kjøretimer med munnbind, og all ventingen for å få de obligatoriske elementene i boks. Men jeg mener hun er helt klar for siste fase, så må vi bare få henne til å bestille en vurderingstime.

Sol ute, travelt på hjemmekontoret, svosj med seg!
Postet 14-04-21 kl 11:15 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Heia 007-kandidaten!

Jeg virkelig HATER øvelseskjøring, det er det skumleste som finnes. Heldigvis har pappa tatt litt ansvar ( ) og kjører endel med eldste, men jeg må jo jeg også. Hun kjørte hjem fra en ganske slitsom skogstur her om dagen, og pulsen var mye høyere på kjøreturen enn skogsturen.

Jeg leser stadig vekk på facebook og sånt om hvor koselig det er med øvelseskjøring, og hvor gode samtaler man har og sånt. Nope. Vi bare krangler. Mannen er lur og har ikke lappen, så han slipper nna.
Postet 14-04-21 kl 11:20 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
til sjåførkandidaten

Begge ungene hjemme, planleggingsdag før rødt nivå innføres fra og med i morgen. Hjemmekontoret er heldigvis på morgenfuglens rom, så han satt allerede i stua og spilte på PS4 da jeg stod opp for å gå i møte.
Postet 14-04-21 kl 11:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Ingen av mine (17,5 og 20) vil kjøre og det er jeg egentlig ganske glad for, for jeg synes øvelseskjøring er fælt. Når den tid kommer at de plutselig får lyst så satser jeg på at vi har god nok økonomi til at vi betaler oss ut av det og gir dem nok kjøretimer. De har heldigvis spilt masse Mario Kart og jeg ser at de tar kjøringen mye lettere enn jeg gjorde selv, i tillegg til at de er mer praktiske og visuelle, så jeg tror egentlig at det skal gå bra.

Men det forutsetter nok at de bosetter seg mer usentralt. For vokser man opp sentralt i Bergen og den eneste flyttingen som er planlagt så langt er til Oslo, så er ikke førerkort det som står øverst på prioriteringslisten.
Postet 14-04-21 kl 11:28 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Takk for gode tanker og ønsker, det gikk heldigvis veien.
Da er alle barna myndig med førerkort, og det er helt greit, kjenner jeg.
Postet 14-04-21 kl 11:36 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer, Agenten, for en milepæl!
Postet 14-04-21 kl 11:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gratulerer 007!
Postet 14-04-21 kl 11:40 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Sitat:
Gratulerer, Agenten, for en milepæl!
Ja, det er det. Rart og fint på samme tid.

Sånn oppsummert, med tre voksne barn og snart 30 års ekteskap bak oss, så er det jo egentlig greit å bli 50 neste år.
Postet 14-04-21 kl 11:44 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Et nokså naturlig neste steg.
Postet 14-04-21 kl 11:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer 007. Og gratulerer til lillesøster.
Postet 14-04-21 kl 11:48 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Gratulerer til 007-barnet!
Postet 14-04-21 kl 12:00 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer så mye til frøkna! Milepæl ja! 50 er i grunnen helt greit etter litt tilvenning.
Postet 14-04-21 kl 12:09 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Well done, 007! Nå kan du hvile på laurbærene...
Postet 14-04-21 kl 12:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
007: Jeg har også hatt det litt sånn. At når jeg bikker over på et nytt årtier, så har jeg følt at ting "er på en sånn plass" at det er greit nok. Når først x, y og z, så må det jo være greit å bli 40. Det samme tenkte jeg da jeg rundet 30.

Nå er det en del år igjen til jeg blir 50, men det er ikke noe jeg frykter eller synes er kjipt.
Postet 14-04-21 kl 14:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer til lillesøster, 007! Så bra!

Her er alt blitt korona-utsatt, men Storebror nærmer seg sluttspurten han også. Det blir langkjøring på ham på fredag og det er jo noe av det siste de skal gjennom.

Her er det nydelig i dag og det ble litt lang lunsjpause i sola på verandaen. Motivasjonen er på bunn her vi går og venter på jobbavklaringer. Det som er rimelig sikkert er at jeg ikke skal fortsette med det meste jeg holder på med nå. Enten mister jeg jobben eller så får jeg helt andre oppgaver, så det å stå på skikkelig med det som er mitt nå har jeg absolutt ingen motivasjon for.
Postet 14-04-21 kl 15:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Hurra for yngstemann (som vel er jente), 007, så flott!
Postet 14-04-21 kl 15:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer til den ferske sjåføren
Postet 14-04-21 kl 17:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Gratulerer, 007!

Livet gir og livet tar. I dag døde omplasseringspusen vår, 14 år gammel. Hun var en fantastisk kompis for ungene og en av de vakreste kattene jeg har sett. Kommer til å savne henne. <3
Postet 14-04-21 kl 17:55 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Eia: Denne https://www.ba.no/unnga-disse-feilen.../o/5-8-1389543

Ligger også info på NAF, Trygg Trafikk og Statens Veivesen.

Neket: Enig, det er aldeles ikke koselig å øvelseskjøre. Naboen, mann, sa jeg måtte se på det som kvalitetstid! Vel, jeg er uenig.

Vært på visning. Likte planløsningen, men huset er ganske slitt. Ikke aktuelt.
Postet 14-04-21 kl 19:55 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no