Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 08-04-21 kl 06:23 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Årsavslutningen er her og revisjonen lurer rundt hjørnet.
Postet 08-04-21 kl 07:54 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Sitter klar for Webinar og er usikker på om det er relevant eller ikke.
Postet 08-04-21 kl 08:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag var det skikkelig tungt å komme seg opp, men jeg er i gang.

I dag har jeg en del småting som jeg må få unna. Jeg er ikke så god på sånt for tiden, for jeg mister for lett tråden. Jeg lengter veldig etter å ikke dele arbeidspult med en 8. klassing. I går fikk jeg kjeft på et teamsmøte fordi det var "bråk i bakgrunnen". Jeg måtte bare gi beskjed om at jeg hadde mikrofonen av hele tiden når jeg ikke selv snakket og at dagens situasjon rett og slett er sånn at man må leve med å høre flere møter på en gang.

Like etterpå fikk jeg takkemelding fra en annen kollega som var i samme møte, for han hadde ikke turt å si noe siden kona hans hadde møte ved samme spisebord som han selv.

Den som klaget er ferdig med å ha hjemmeboende barn, så jeg tror nok ikke helt at hen skjønner hva det innebærer å ha hele familien på samme hjemmekontor samtidig som man avholder møter som krever en ekstern skjerm. (Jeg sitter ofte i senga når jeg har møter som ikke krever ekstra skjerm ... det er ikke optimalt det heller.)
Postet 08-04-21 kl 08:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det skjønner jeg var kjedelig Tjorven.

Jeg hadde et møte her for en stund siden der hun som presenterte tydeligvis hadde noen som hamret i bakgrunnen, og det tok fem minutter før hun gikk og ba dem ta en pause. Det var ganske forstyrrende, men ingen som kritiserte, utrolig nok.

Jeg hadde en intens møtedag i går, i dag er det også møte, men kortere og starter senere, så jeg har sofakontor enn så lenge. Ingen andre hjemme og jeg har radio og kaffe og god stemning.

Møtene generer masse etterarbeid, så jeg skal klare å fylle neste uke også ser det ut som.
Postet 08-04-21 kl 08:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Jeg er heldig og har hele familien ute av mitt hjemmekontor endelig, så nå kan jeg sitte i stua og møte så mye jeg vil uten forstyrrelser. Annet enn fra hunden da, som av og til vil være med på møte.
I dag startet han forresten dagen med å tisse på teppet.
Postet 08-04-21 kl 08:36 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oppe, men absolutt ikke i form. Ryggen er hvert fall grei igjen.
Postet 08-04-21 kl 08:40 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har startet dagen med å skrive fire søknader til pasientreiser, det å ha sykt barn trenger ikke koste mer enn nødvendig.
Litt jobb har jeg også fått unna gitt også må jeg ikke bruke pausene til å surfe etter mer hobbyting i dag. Tidligere i uken hadde jeg vist "plutselig" kjøpt meg lær, verktøy og geværknapper så jeg får laget mine egne skinnlapper på det jeg strikker. Men nå vil jeg jo ha tekst på de også. :koko: Mer garn har jeg også klart å kjøpe den siste uken, vet ikke helt hvordan det skjedde?!
Postet 08-04-21 kl 08:42 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Den kollegaen kan ta seg en bolle, Tjorven, bra du sa ifra!
Postet 08-04-21 kl 08:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi har ellers havnet fullstendig i flyttefrenzy (vi er bare på gå-på-visning-stadiet) – noe som fører til at vi ENDELIG fikser alt mulig rart i leiligheten som skulle vært gjort for evigheter siden. Så langt har vi malt veggene på do, bestilt kontroll av det elektriske anlegget og skaffet håndverker til å bytte silikonfuger på badet, og vi kommer vel også til å få noen til å fikse noen hengsler på kjøkkenet som har vært ødelagt i årevis. Hva blir det neste?! I have created a monster!
Postet 08-04-21 kl 08:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja, han kan ta seg ein bolle, men er det ein med hørselshemming, så husk at støy-lyser blir veldig forsterka og ein klarer ikkje sile ut kva som er relevant og ikkje. Berre sånn til opplysning.
Her er det sol og kaldt og eg skal møte klassen min på teams etter kvart.
Postet 08-04-21 kl 08:55 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det kommer til å bli så fint der, Toffen, at dere ikke vil flytte.

Jeg er eksepsjonelt umotivert i dag. Det er fint vær ute og jeg vil finne en le-vegg og sitte i sola og så vil jeg strikke ferdig babyteppet til grandnevøen som etter planen skal komme om ei uke og så vil jeg lese litt og ja, i grunnen ha litt mer påskeferie kjenner jeg.
Postet 08-04-21 kl 08:57 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er jo sant, Hondacrv. Men om det var slik, hadde det jo vært best å forklare på en vennlig måte at det var det som var problemet.
Postet 08-04-21 kl 08:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja. Det er det eg pleier å gjere kjeft er litt åttitalls.
Postet 08-04-21 kl 09:06 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Huska jaggu å ringe fysio. Men hen er selvsagt ikke på kontoret igjen før mandag siden jeg glemte å ringe de 2 forrige dagene. Men det er jo ingen bråhast.
Postet 08-04-21 kl 09:10 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Heldagskonferanse på zoom.

Vi har havnet i samme modus som Toffskij-familien så det er litt forstyrrende for hjernekapasiteten...
Postet 08-04-21 kl 10:16 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Feil smiley! Jeg skulle jo ha den der som suser frem og tilbake.

Det er forskjell på juhu og woohoo med andre ord.
Postet 08-04-21 kl 10:17 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sarkastisk woohoo?
Postet 08-04-21 kl 10:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av søt fugl
Det er forskjell på juhu og woohoo med andre ord.
Hvem skulle trodd?

Jeg har undervist litt, trøstet litt og brannslukket litt. Alle tre tingene er litt krevende via en skjerm fra min egen stue, men jeg prøver så godt jeg kan. Innimellom jobber jeg med en studieoppgave som helst skal bli ganske mye mer omfattende enn den er nå innen helgas slutt.
Postet 08-04-21 kl 10:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Muligens.

Neida, jada, det er egentlig litt fint å se og høre noen andre mennesker enn de jeg bor sammen med.
Postet 08-04-21 kl 10:33 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det snør ute. Våt og ekkel snø.

Jeg skal til byen om en liten stund og pleier å gå. Det tar tre kvarter. Jeg lurer på om jeg skal unne meg en buss i dag. Tre kvarter ute i dette været er ikke fristende.

Storesøster har planlagt utesamling med bålpanne i morgen. Jeg er litt spent på det om dette været fortsetter.
Postet 08-04-21 kl 10:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg var faktisk på en skikkelig vellykket zoom-konferanse i forrige uke. Ordentlig interessant, bra diskusjon og veldig hyggelig å se kjente og kjære kolleger for første gang på evigheter. Men jeg savnet kaffepausene!
Postet 08-04-21 kl 10:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på jobb. En rekke teamsmøter og intervjuer på teams. Må komme meg hjem mens det enda er sol i dag.

Ellers er tankene mine hos pappa som må amputere to tær i dag. Diabetes setter spor på kroppen.
Postet 08-04-21 kl 12:32 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er på jobb, men superdistrahert av alt mulig rart.
Postet 08-04-21 kl 12:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det kom garn på døren.
Postet 08-04-21 kl 13:06 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blånn: Nå vet jeg ikke hvor faren din bor i forhold til deg, men vær forberedt på at han kommer til å trenge overraskende mye hjelp i starten. To tær høres kanskje ikke så mye ut, men man bruker faktisk alle tærne overraskende aktivt når man går. Sånt er slett ikke noe ålreit.
Postet 08-04-21 kl 13:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Også hadde jeg Kvikk Lunsj i skuffen.

*Griper desperat i halmstrå for å gjøre dagen bedre.
Postet 08-04-21 kl 13:15 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Oooh, Kvikklunsj. Kanskje jeg må gå og kjøpe meg en.
Postet 08-04-21 kl 13:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det synes jeg Toffskij, det var veldig godt i alle fall.

#jointhedarkside
Postet 08-04-21 kl 13:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg fant et lite Anton Berg-egg i veska
Postet 08-04-21 kl 13:26 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Maigådd, dere snakker om sjokolade hver dag!

Jeg tåler ikke sjokolade, likevel lengter jeg etter det hele tiden. Min kropps form for selvskading.
Postet 08-04-21 kl 13:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kjenner at jeg må det ja Blondie. Men jeg kan av sympati gå over til å kalle det S slik som vi gjør med F for ferie. :raus:
Postet 08-04-21 kl 14:08 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Takker!
Postet 08-04-21 kl 14:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Tjorven: Pappa er godt ivaretatt av mamma når han kommer hjem. Så den biten går fint. Han er også i utgangspunktet veldig sprek og vil komme seg greit rundt på krykker. Det lille han trenger å bevege seg i hverdagen.
Postet 08-04-21 kl 14:28 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det var veldig godt med S. God idé, Frøy!
Postet 08-04-21 kl 14:39 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no