Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag

Postet 27-02-21 kl 07:56 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Vinterferie! Jorda. Neida. Skal ha fri to dager neste uke. Denne lørdagen skal det drikkes kaffe, som oppvarming til husvask. Håper andre hiver seg med i vasken etterhvert. Ellers stusselig med planer på programmet i dag.
Postet 27-02-21 kl 09:34 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Vinterferie her også

Heldigvis negativ covid test på arvingen, så ingen isolasjon/karantene å bekymre seg for.

Jeg har også planlagt to dager fri neste uke, men det kan fort bli litt mer. Skal prøve å få til litt rolige jobbdager.

I dag er det stall tur med hund og dugnad, før jeg skal ut og spise lunsj med ei venninne.
Postet 27-02-21 kl 09:56 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er inne i avrundingen av vinterferien, det er ikke like stas. Jeg sto opp tidlig for å få unnagjort endel pensum før jeg må ut for å nyte vårsola. Det er altså så deilig!
Postet 27-02-21 kl 10:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Hei.
Postet 27-02-21 kl 10:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Helt fantastisk med vårsola!

I går satt jeg ute lenge og bare nøt sola. (Og i dag har jeg selvfølgelig vondt i hodet, jeg har altså blitt så sensitiv på mine gamle dager!)

Minst mulig planer her. Jeg er hjemme alene og prøver å nyte det mest mulig.
Postet 27-02-21 kl 10:25 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Starten av ferien her i gamle Buskerud. Herlig. Kaffe inntas, og snart skal eg jobbe litt og rydde og fikse. Så skal eg ut. Hjelpes så fin sol det er!
Postet 27-02-21 kl 10:59 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Jeg skal straks gjøre en dugnadsinnsats (kontorting). Etter det planlegger jeg for over 10 000 skritt i friluft, litt husarbeid og middagslaging. Fin lørdag.

Jeg er fortsatt litt lyrisk etter nesten tre timer med gode folk - på kafé, med mat og vin, og selvsagt med gode smitteverntiltak. Første halvtimen ble attpåtil tilbrakt i solveggen. Tenker kaféen likte å få litt omsetning også.
Postet 27-02-21 kl 11:24 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på nærmeste senter med poden. Han trengte en hårklipp. Det er helt surrealistisk. Lørdag formiddag. Stengte butikker. Nesten ikke folk med unntak av pensjonistene som sitter på de ulike kafeene. Og fortsatt er smittetallene krise. Kanskje jeg skal sette meg i sola? Vurderer trøsteshopping av garn om jeg finner den rette grønnfargen.
Postet 27-02-21 kl 11:33 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blånn: Min tålmodighetskonto er på minussiden. Kan de pensjonistene vennligst pelle seg hjem fra kaféen nå med en gang? Sånn er det her også. De klumper seg sammen.
Postet 27-02-21 kl 11:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Foreldrene mine som er i kategorien yngre pensjonister har vært på hytta, men reiste med da broren min og familien kom. De handler sjeldent og på tidspunkt hvor det er få ute. Så det gjelder heldigvis ikke alle. Gleder meg til de blir vaksinert. Da kan vi kanskje klemme?
Postet 27-02-21 kl 11:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pensjonister på senteret her også, selvsagt uten munnbind!

Ungene er enda i sengen. Fint vær. Skal lage egg og bacon og dra med meg yngste på hårklipp i sentrum.
Postet 27-02-21 kl 11:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Vi har tenkt å sette opp trampolina i dag (dvs, sette på duk og nett, selve rammen står oppe hele året), og bestille indisk til middag. Det er omtrent alle planene vi har.
Postet 27-02-21 kl 12:06 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Altså folkens. Chill!- God lørdag! Vær snille med dere selv og hverandre!

Jeg var ute i går og så mange som brøt smittevernreglene. EN diger bøling med ungdommer som så ut som en, eneste stor organisk masse, noen gamle damer som satt så tett på to benker at hvis de ikke bor i et gigantisk bokollektiv, så brøt de alle reglene. Alle uten munnbind.

Vi må jo bare holde ut, alle sammen.

Dagens program er forøvrig å snike seg en tur inn i butikken, lage god mat til mannen og meg selv, kanskje gå tur med hundene. Og holde meg unna alle.
Postet 27-02-21 kl 12:15 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Altså - ein elev som leverte ein tekst til karakteren 2/3 i haust har heva seg til fem og gjer alt heilt riktig. Saumlause overgang mellom moment og grundig analyse. Det er så digg, og eg blir så glad. Har vurdert tre andre femmarar og i dag, så eg er ordentlig glad. Det er litt av ein gjeng eg har!
Postet 27-02-21 kl 12:29 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
SÅ herlig, Honda!
Postet 27-02-21 kl 12:29 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Til pensjonistenes forsvar: de som satt hadde en meter avstand og det var rom rundt de ulike gruppene.

Nå står jeg i kø utenfor garnbutikken. En foran meg nå. Mulig det blir litt trøsteshopping, ja.
Postet 27-02-21 kl 12:36 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg jobber på en av de svært få fine dagene vi har hatt, og skal jobbe i morgen og. Jeg er så koronadeppa at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Postet 27-02-21 kl 13:52 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Ha nå forståelse for pensjonistene, de bor sannsynligvis alene og har ikke engang zoom-møter så noen ganger må de ut og se folk.
Postet 27-02-21 kl 14:13 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Joda, men de får bruke munnbind og holde avstand som oss andre! Og de trenger da ikke å gå på butikken akkurat midt i rushen?

I går var jeg en snartur innom butikken og havnet bak en eldre dame som tok ut en og en vare fra vogna, satte dem forsiktig fra seg på båndet og kommenterte på hver enkelt til han i kassa. Det tok en liten evighet, men jeg hadde heldigvis podcast på øret og greide å være overbærende.
Postet 27-02-21 kl 14:22 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
I går leste jeg en artikkel om korona i småkommuner. De var så flinke på smittevernregler, stod det. Flankert av flere koselige bilder med masse nærkontakt, hehe. En meter er lenger enn man tror. Jeg har en mesterstokk, og har målt hvor langt unna man skal stå og sitte, jeg er for nære nesten hver gang.

Jeg har renset ski for klister, har ferskt brød fra baker og skal klippe mannens hår. Tror det blir strengere her, og jeg skulle så gjerne ønske det ikke ble barnas fritid, men får vente og se.
Postet 27-02-21 kl 14:30 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
En lørdag som kjennes ut som søndag, og er litt godt å tenke på at vi alle skal være hjemme en hel dag til.

Kjæresten skal lage pizza til middag, jeg har satt opp renninng på veven, men måtte rømme stua, da lydnivået til ungene ble litt høyere enn hva jeg takler akkurat nå.

Jeg er helt inni margen sliten, samtidig som jeg er lykkelig liksom, fordi at vi er hele gjengen. Men det er litt berg og dalbane egentlig. For egentlig har jeg det bra, samtidig som jeg føler at jeg konstant er på gråten.

Og jeg bruker å grine sånn gjennomsnittelig 1 gang i året, så er ferdig med det for 2021.

Legetime til uka, tror jeg. Håper jeg. Fastlegen har vært sykmeldt siden starten på januar, og da forsvinner eneste fornuftige menneske i hjelpeapperatet som jeg virkelig kan snakke med. Så det kjennes, at hun ikke er der. Er bare det å vite at hun ER der, som bruker å hjelpe. Hvis alt går til skogen, så kan jeg ringe. Men nå har jeg ikke den muligheten.
Så jeg håper hun er tilbake. Og ettersom jeg er så sliten, så bekymrer jo jeg meg om henne også. Og jeg har vel egentlig nok å bekymre meg for, om jeg ikke skal sette fastlegens ve og vel på lista over ting jeg grubler på, sånn egentlig. Men hun er så flink, hun jobber så mye, har tre unger på samme alder som mine, så er lett å sammenligne, liksom.
Postet 27-02-21 kl 17:05 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fagforeningen min har rebusløp i helgen. Uhyre enkelt, men en kjærkommen aktivitet i koronaperioden.
Postet 27-02-21 kl 18:10 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no