Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 09-02-21 kl 06:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
God morgen. Trodde et øyeblikk det var søndag i dag. Uka ble myye kortere.
Postet 09-02-21 kl 07:26 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

En dag med nesten helt tom kalender - det er jamen lenge siden. Skal benytte meg av min særdeles frie stilling til å trene litt og gå en lang tur med hunden.
Postet 09-02-21 kl 07:30 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Jeg har allerede måkt snø som føltes som en halv meter. I dag var den tung! Snart jobb.
Postet 09-02-21 kl 07:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Jobber litt hjemmefra på morrakvisten, før jeg har dagens timer fra kl. 10.20.

Før det må Herremannen svippe meg bort i leiligheta til stefaren min så jeg kan se om jeg finner mobilen hans. Han ble lagt inn på sykehuset av hjemmesykepleien på søndag, og det ser ut til at de ikke sendte den med han.
Postet 09-02-21 kl 08:04 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på hjemmekontoret i dag og leter fremdeles etter arbeidslysten min. Den forsvant helt og fullstendig den 3. januar, og det er såpass lenge siden at det begynner å bli kritisk.

Sjefen min sier at jeg jobber bra, men han tar feil.
Postet 09-02-21 kl 08:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sjefen min sier det samme til meg når jeg sitter og dunker hodet i bordplata i frustrasjon over at det går så treeeeeigt med arbeidet, Tjorven. Men som deg så tror jeg egentlig ikke på han, for jeg vet jeg kan så mye mer.

I dag har jeg en møtefri formiddag og en møtetung ettermiddag. Skal prøve å utnytte formiddagen til å rusle meg en liten tur, få litt dagslys. Sånn apropos det å føle man ikke leverer, liksom.
Postet 09-02-21 kl 08:21 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, klar for teamsmøte som i aller høyeste grad burde vært fysisk. Idedugnad og oppstart av et stort og i utgangspunktet gøy prosjekt. Jeg har vært digital prosjektleder i hele høst, og er det vel egentlig fortsatt. Akkurat i dag kommer det eksterne krefter inn, så det blir litt friskt.
Postet 09-02-21 kl 08:28 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Hyttekontor i dag også. Temperaturen har sunket til -15 i natt og det merkes godt nå på morgenkvisten. Sitter foran ovnen og har hunden liggende innpakket i ullteppe i kurven sin.
Postet 09-02-21 kl 08:28 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er jo fullstendig sirup nå. Og det er ikke bare meg. Jeg forsøker å dra prosjektdeltakerne mine videre, men det går så saaaaaaakte. At det er full effektivitet på hjemmekontor er skikkelig bullshit.

Og der fikk jeg en gigantisk sak i fanget fra departementet med svarfrist i morgen.
Postet 09-02-21 kl 08:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb. Får ta meg sammen og gjøre noe.
Sank litt i kjelleren etter legetimen i går.
Postet 09-02-21 kl 08:34 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hælvetes blåtirsdag også.
Postet 09-02-21 kl 08:44 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor med siruptempo her også. Helt enig i at effektivitet på hjemmekontor erter et år er så der...
Noen beskrev så fint at jobb er ofte en kombinasjon av plikt og glede. Nå er det bare plikter igjen, og sånn har det vært litt for lenge. To møter før lunsj der jeg bare skal lytte og ikke gjøre noe. Det får være dagens gladsak.
Postet 09-02-21 kl 08:45 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
til de som trenger eller ønsker det på morgenkvisten.
Må fylle på kaffekoppen.
Postet 09-02-21 kl 08:53 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg sliter med et program, musa må plasseres ca 4 cm til høyre for der jeg ønsker å trykke.
Noen som har en kvikkfix på det?
Postet 09-02-21 kl 08:57 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hør på sjefene deres, Tjorven og Adrienne. Om dere ikke er fornøyde selv, er i hvert fall de fornøyde. (Min sier aldri noe om hva hen synes. Det er ikke spesielt motiverende).

Dagens utflukt er til kommunens koronateststed. Jeg håper jeg får svar fort, slik at jeg kan dra ut i morgen og få litt miljøforandring.
Postet 09-02-21 kl 09:00 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Oppdatert 09-02-21 kl 11:46 av celebelen
Gammel
Frøy sin avatar
Kaldt på hjemmekontoret i dag og mannen er også hjemme noen timer fra morgenen av.

Jeg i likhet med flere her føler at jeg ikke har optimal flyt i arbeidsdagene for tiden, men jeg leverer det jeg skal, men sliter litt med å yte det lille ekstra som jeg pleier.
Postet 09-02-21 kl 09:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Kontorkontor i siruptempo her. Bare 5 møter igjen. Tre av dem samtaler med ansatte.
Postet 09-02-21 kl 09:45 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg tenker at så lenge leder er fornøyd med innsats og produktivitet hos sine ansatte, så kan den ansatte være litt fornøyd også.

Er bare i møter for tiden og rekker ikke å tenke og fordøye hva som blir sagt eller avtalt mellom hvert møte. Så jeg skal avspasere og lufte vettet i dag.
Postet 09-02-21 kl 10:54 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ikke mye sirup her, i hvert fall. Men merker jo en viss hjemmekontortretthet og koronatretthet blant mange nå, så det er ikke alltid like lett å dra prosjekter og lignende.

Jeg har litt for mange baller i luften og har sovet litt for lite til å håndtere dem, men det skal vel gå på et vis. Mer kaffe!
Postet 09-02-21 kl 11:26 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har nettopp hatt undervisning med en klasse med tolv elever, hvilken luksus! Vanligvis har jeg 30+ i rommet og da er det litt tyngre å være voksen.

Har snart tre timer til med samme gjeng, det blir fint!

(og i ettermiddag skal jeg til kjæresten :lerkeblid: )
Postet 09-02-21 kl 12:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
I dag har jeg en sånn dag med møte etter møte. Så ender jeg opp med ti minutter mellom og da er jeg innom FP, så i dag ser det vel ut som om jeg har vært her hele dagen.
Postet 09-02-21 kl 13:54 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no