Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 26-01-21 kl 08:55 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Serafin sin avatar
God morgen.

Alle ungene oppe, i dag er første dag jeg skal levere alle tre, håper at samarbeidsvilligheten er like stor som i går, og jeg ikke plutselig står på parkeringen med unge som ikke vil gå inn.

Ellers rolig dag, jeg prøver å samle skjeer nå som ungene faktisk er ute av døra alle tre i noen dager. Torsdag og fredag er hjemmeskole for Bonusgutten igjen.
Postet 26-01-21 kl 09:00 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Snart alene i huset, sistemann er på vei ut nå. Har te og stearinlys, og endel jobb som skal gjøres.
Postet 26-01-21 kl 09:04 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen! Yngstebarnet er forkjøla og klager på sår hals, så da blir det hjemmedag. Jeg prøver å klokke inn noe arbeid før hun blir lei av TV.
Postet 26-01-21 kl 09:07 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Dette er en blytung dag. De siste dagers diskusjoner i koronatråden har tatt fullstendig luven av meg. Egentlig burde jeg logge meg av hele FP for en stund, men akkurat nå er dette den eneste "sosiale kontakten" jeg har. Akkurat nå bare eksisterer jeg ... og så vidt det.
Postet 26-01-21 kl 09:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Dragen sin avatar
Tjorven - jeg har sett på Dr Grey. Der arrangerer de 30 sekunders danseparty. Det er nok til å få i gang blodsirkulasjonen og bedre humøret betraktelig, særlig hvis man ser litt teit ut mens man gjør det. Prøv?
Postet 26-01-21 kl 09:16 av Dragen Dragen er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Tjorven

Det er veldig tøffe tider dette Spesielt for dere i Oslo området.

Her har det begynt å balle noe så ekstremt på seg på jobb. Jeg ser ikke hvordan jeg skal klare å holde hodet over vannet. Kombiner det med vond rygg og sviktende konsentrasjon... Krysser fingre for at man her i området letter på tiltakene - vi har nå omtrent ingen smitte, slik at jeg kan begynne å trene ordentlig igjen.
Postet 26-01-21 kl 09:22 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sitat:
Tjorven - jeg har sett på Dr Grey. Der arrangerer de 30 sekunders danseparty. Det er nok til å få i gang blodsirkulasjonen og bedre humøret betraktelig, særlig hvis man ser litt teit ut mens man gjør det. Prøv?
Ja, det høres utrolig teit ut, men jeg faktisk trua på sånt. Det skal jeg prøve når jeg bare er litt mer alene på hjemmekontoret (foreløpig er det fullt rundt bordet hvor jeg sitter).

I morgen er det en måned siden jeg fysisk var sammen med en annen person enn kjernefamilien i mer enn 15 minutter. Unntaket er tannlegen jeg var hos, men jeg mener helt oppriktig at tannlegeskrekken oppveier for "nytelsen" av sosiale samvær.
Postet 26-01-21 kl 09:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Tjorven da.
Postet 26-01-21 kl 09:30 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Her var det nokon som forsov seg i dag. Ikkje meg. Mellomste kom seg avgårde når ho skulle, men ein såg nesten tordenskya over hovudet på ho. Eldstemann fekk det litt verre. Når du vanligvis tar bussen kl halv 7,men ikkje står opp før nærmare 8,då har du eit lite problem.
Postet 26-01-21 kl 09:36 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Det er vondt for mange nå.

Og til Hjertensfryd. Jeg håper at dagen tok seg opp.

Jeg sitter på hjemmekontor med vondt i hodet og prøver å reparere med te. Livet er kjedelig, men jeg har ikke noe annet å klage over egentlig.
Postet 26-01-21 kl 09:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
på Tjorven.

Usannsynlig umotivert på dette j..... hjemmekontoret. Har mengder med arbeid å gjøre, men..

Det er faktisk utsikter til å treffe noen ekte mennesker på torsdag ettermiddag. Håper ikke det blir avlyst.
Postet 26-01-21 kl 09:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Da er det bestilt service og EU-kontroll på bilen.
Postet 26-01-21 kl 10:12 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tjorven.

Jeg er bare lei. Møkklei av røde og gule skoler og manglende tilbakemeldinger.
Postet 26-01-21 kl 10:32 av star star er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Tjorven!

Har vært ute i -11 på terrassen og hilst på solen. Har god kaffe. Det blir en strålende vakker vinterdag der ute. Mann og ett barn er ute av huset, studenten sover, humøret har ikke vært på topp de siste dagene. Kjipt med hjemmestudier/-øvelse/-spilletimer når hun går på studiet hun har drømt om i årevis.
Postet 26-01-21 kl 10:36 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg testet tipset fra Dragen og det virket.
Men ja, jeg er skikkelig lei! Jeg hadde sett frem til denne uken, å kanskje kunne være litt på kontoret og treffe litt andre mennesker enn de jeg bor med.

Mannen var grei og stoppet på bakeriet og kjøpte kaffe og bolle til meg i dag, når han kjørte ungene på skolen. Minus 15! her i dag.
Postet 26-01-21 kl 10:42 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
på Tjorven og andre som trenger det.

Hjemmekontor med te og plan om utflukt til jobb senere i uka.
Postet 26-01-21 kl 11:09 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Her snør det faktisk, håper det blir liggende litt, det er visst utsikter til det.

Jeg holder på å koke et egg og varme et rundstykke til lunch. Må gjøre det beste utav hjemmekontorlunchen.
Postet 26-01-21 kl 11:51 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Overgangen til rødt nivå i morges gikk greit. Nå skal jeg straks ut for første av to halvtimer med inspeksjon. Gruer meg litt for jeg er allerede kald på tærne.
Postet 26-01-21 kl 12:45 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
God formiddag.
Nok en med sviktende arbeidslyst melder seg, kaldt på hjemmekontoret er det også.
Lengter egentlig bare til sofakroken og strikketøyet, så kan være at det blir en litt kort dag i dag, har nok timer i timebanken til det.
Postet 26-01-21 kl 13:20 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Her kom sola, og snøen, ja den smelter visst....

Litt lite progresjon i arbeidet i dag kjenner jeg, men, men.
Postet 26-01-21 kl 13:50 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Heldagsmøte teams. Formannskapsmøte. Kaffe, kaffe, kaffe.
Postet 26-01-21 kl 14:18 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg fniste litt da DN proklamerte i helgen på forsiden sin at regnskap hadde blitt en sexy bransje, men vettuhva, etter dagens samtale med min søknadsutfyllende økonom hos regnskapsbyrået er jeg enig.
Postet 26-01-21 kl 15:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Klart vi i regnskap er sexy!
Postet 26-01-21 kl 15:19 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
På med klær, av med klær... Masse utetid for en frossenpinn krever mye av og påkledning. Først sykle til jobb i -13,5 (#superflink), så ta imot og ordne kohorter 2x30 min. Så en avglemt inspeksjon (som jeg slapp å ta, men hadde jo kledd på meg) og så to inspeksjoner med 45 minutter mellom.
Postet 26-01-21 kl 15:34 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
allium sin avatar
Det føles ikke spesielt sexy med 11-12 timers arbeidsdager for tiden. Godt vi ikke har noe annet vi får lov til å gjøre.
Postet 27-01-21 kl 00:07 av allium allium er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no