Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 20-06-19 kl 07:51 av Kaffestuggu





Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
Min siste dag som kontaktlærer for andre trinn. Jeg skal ikke være kontaktlærer for dem til neste år, så i dag skal vi spise popcorn og se på film.
Postet 20-06-19 kl 08:25 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Ungene snart ut av huset. jeg skal jobbe litt hjemmefra før jobb venter.
Siste skoledag på barna så nå roer det seg litt.
7 arbeidsdager til F.
Postet 20-06-19 kl 08:44 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn!

Rydde- og produksjonsplanleggingsdag på kontoret, og pakkekveld i kveld. Barna skal hver sin vei, på henholdsvis cup og hyttetur, og mannen reiser i løpet av dagen på motorsykkellanghelg.

Jeg skal kjøre fire tenåringer til cup i morgen ettermiddag, 2 timer hver vei og hjemme rundt midnatt. Bright side: ALENEHELG i heimen.
Postet 20-06-19 kl 09:16 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Mornings! Her er det fullt trøkk om dagen, verken døgnet eller arbeidsdagen har nok timer, selv om begge forsøkes strukket ut i alle retninger. Sover godt for tiden, men for kort, merker jeg, slukner i en stol etter middag hver dag. :knirk: Jaja, en kjenner at en lever!
Postet 20-06-19 kl 09:30 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg er trøtt. :kaffe:
Postet 20-06-19 kl 09:34 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

Trøtt. Det blir altfor få timer med søvn om natten for tiden. I dag ser det ut som det blir en relativt rolig dag på jobben.
Postet 20-06-19 kl 09:38 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Våknet av en mygg på soverommet klokken fem og fikk ikke sove etterpå. Har derfor vært ekstra grei med ungene (inkludert de fire venninnene minsta hadde på overnatting) med å steke rundstykker til frokost og i tillegg rukket å være tidlig på jobb. Nesten som om man skulle tro jeg er blitt smittet av Polyanna.

Siste skoledag for begge ungene, og i kveld skal eldstemann får vitnemålet sitt. Det er stor stas.
Postet 20-06-19 kl 09:47 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Trøtt her også. Har to behandlingstimer og så er det kamp for eldste i kveld.
Postet 20-06-19 kl 09:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Skatteoppgjøret har kommet, og merkelig nok har jeg ikke lyst til å betale trygdeavgift til to land.
Postet 20-06-19 kl 09:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Jeg har fått et brev fra skatteetaten jeg ikke forstår. Ikke et pip om årets regnskap, men derimot et brev om at fjordårets allerede godkjente regnskap ikke er godkjent. På grunn av manglende vedlagt regnskap. Jeg har trippelsjekket begge regnskapene og begriper nada. Regnskapet for 2017 er allerede godkjent. Og regnskapet for 2018 har alle vedlegg.

Hvor mange dager må jeg vente før det er håp om å komme gjennom på telefon tror dere?
Postet 20-06-19 kl 10:34 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg sitter på jobb og leser gjennom eksamensbesvarelser fra elever som vurderer å klage. Det er risikosport, siden de også kan gå ned, så vi prøver alltid å se på det de har gjort om vi tror det er fare for det.
Postet 20-06-19 kl 10:54 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal ikke klage på sidemål som jeg tydeligvis traff MYE bedre på enn fryktet. Hovedmål var jeg sikker på at jeg virkelig traff og at det skulle ha holdt til 5, men jeg kan ha skrevet meg ut på viddene der så kanskje jeg bare skal la det ligge. Matte tror jeg at det bare står på 0,5 til 1 poeng fra 6er men er lykkelig med 5 også der.

Hvem er den typiske klager tro, de i øvre eller de i nedre del av skalaen?
Postet 20-06-19 kl 11:05 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Frøy, på universitetsnivå klaget jeg flere ganger når jeg mente jeg lå øverst på karakteren (og var trygg på at jeg ikke ville havne på en lavere karakter), og gikk opp en karakter flere ganger.

Jeg er på verdens vakreste sted i jobbøyemed. Nydelige omgivelser med litt for god tilgang på godt drikke gjør at tredje dagen er enda litt tyngre enn gårdagen.
Postet 20-06-19 kl 11:29 av Timar Timar er ikke aktiv
Oppdatert 20-06-19 kl 12:51 av Timar
Gammel
Polyanna sin avatar
Å, herrefred, Toffskij, nå får jeg flashback til den gangen jeg holdt på med den to-land-greia. De endret reglene med tilbakevirkende kraft, så jeg ble etterlignet for ett år tilbake pluss at jeg fikk en solid baksmell for det årets skatteoppgjør. Ingen skjønte noe, det var EN saksbehandler på ligningskontoret som liksom skulle kunne noe om saken, og denne personen var det umulig å få fatt i. Da jeg endelig fikk tak i henne viste det seg at hun hadde hatt 3 måneders "publikumskarantene".

Jeg tror jeg endte med å betale 70-80% skatt for det halvåret i Danmark.
Postet 20-06-19 kl 11:30 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er et lite h... å flytte på seg ja, jeg hadde en hel del korrespondanse med Folketrygdkontoret for utenlandssaker i sin tid. Fikk tilbake masse penger til slutt, heldigvis.

Jeg er veldig i innspurt på jobb og sliter med å holde fokus, merker jeg. En uke igjen, så er det ferie!
Postet 20-06-19 kl 11:36 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Vi var skattemessig bosatt i Norge da vi bodde i USA. Det koster mer der og da, men tror der sparte oss dor mye styr etterpå. Eller, det vet jeg jo egentlig ikke, eksen har ikke delt så mye mht økonomien sin etter at vi flyttet hjem.
Postet 20-06-19 kl 11:48 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Omganssyken.
Postet 20-06-19 kl 11:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Frøy, hvilken oppgave skrev du på hovedmål?
Postet 20-06-19 kl 12:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er skattemessig bosatt i Norge, men ikke trygdemessig. Salig fryd!
Postet 20-06-19 kl 12:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Stompa: Den resonnerende med språket.
Postet 20-06-19 kl 12:53 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Toffskji - vi var medlem av folketrygden også. Det var snart da, pga min sykdom. Og sikkert smart sånn totalt sett også.
Postet 20-06-19 kl 13:49 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Frøy; vanskelig å få mer enn 4 på den - jeg tror jeg vurderte én av nesten 50 til 5. Blir fort for mye parafrase av vedleggene og for lite selvstendig drøfting.
Postet 20-06-19 kl 13:53 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Stompa; Da slår jeg meg til ro der.
Er enda i sjokk over 4 i sidemål som jeg var sikker på at jeg hadde skrevet på gresk når jeg gikk ut av lokalet. Må lese gjennom den når jeg kommer hjem.
Postet 20-06-19 kl 13:56 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Vi skal på god gammeldags basar i dag, ute i en hage. Alltid like koselig.
Postet 20-06-19 kl 16:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vitnemålsutdeling for mellomste i dag og jeg kjenner dypt ned i magen at det var helt riktig å ta ham ut av nærskolen etter 6. trinn. Det er så godt å se ham sammen med vennene på trinnet og se det flotte samspillet. Så stolt mamma i dag. Da har vi bare en igjen på ungdomsskolen.
Postet 20-06-19 kl 21:57 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Litt annerledes å starte vitnemålsutdelingen med messe og nattverd, da.
Postet 20-06-19 kl 22:05 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Det høres fint ut, Blånn!

Koselig basar, like hyggelig som alltid. Masse folk og masse kjente.
Postet 21-06-19 kl 00:00 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no