Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 23-05-23 kl 07:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Sovet dårlig, og våknet med hodeverk, men er på plass på hjemmekontoret.

Kommer folk her i dag og skal vaske fasaden på huset før vi skal male. Lurer på hvor lang tid det tar, og hvor mye det bråker.
Postet 23-05-23 kl 08:24 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal til Bergen i dag og sitter og blomstrer ved gaten. Nattoget hadde ikke ledige sovekupé. Jeg skal på en seksjonssamling som jeg slett ikke har tid til.

Men jeg er stolt over at jeg i går turte å utfordre meg selv, og gjøre noe jeg syntes var skikkelig skummelt. Og så fikk jeg allikevel en god opplevelse av det.
Postet 23-05-23 kl 08:43 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg skal prøve å være produktiv i dag.
Postet 23-05-23 kl 08:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ville har fri i dag, og vi voksne flexer, og tar rett og slett en handletur over grensen for å bunkre opp med glutenfritt.
Postet 23-05-23 kl 08:53 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Velkommen til Bergen Tjorven, det ryktes at været skal bli bra.
Postet 23-05-23 kl 09:05 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen
I havgapet vest for Bergen skinner solen bra nå. Jeg håper det varer ut dagen, og ikke blir sånn som i går med regn og skodde mot ettermiddag og kveld.
Hjemmekontor hos mamma i dag med litt Teamsmøter.
Postet 23-05-23 kl 09:09 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Velkommen til Bergen Tjorven. Det er vått på gatene, men himmelen begynner å bli blå, så det kan bli den fine dagen værmeldingen påsto at vi skulle få.

Jeg har sovet usedvanlig dårlig og er litt svimmel her jeg står. Men, heldigvis har jeg en dag som riktignok er travel, men som ikke krever at jeg er blid og sprudlende hele dagen. Så jeg har isolert meg litt i en stille sone og planlegger musikk på øret og panisk jobbing.
Postet 23-05-23 kl 09:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her er det regn i dag, men det er like greit. Jeg er på jobb og forsøker å finne en løsning på hvordan jeg skal undervise 30 elever i et rom rett ved siden av et eksamenslokale. (Vi har glassvegger og vegger som lekker lyd).
Postet 23-05-23 kl 09:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Elendig søvn her også, og surt og vindfullt. Men solen er lovet å titte frem. En dag med bare et møte på jobb. Et møte på skolen i ettermiddag, og deretter skal jeg ta meg en fjelltur.
Postet 23-05-23 kl 09:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Jeg har kjøpt hobbyplater på vei til jobb. I dag skal jeg komme videre på prosjekter i samarbeid med gode kollegaer. Tror det kan bli bra.
Postet 23-05-23 kl 09:42 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Noen timer på kontoret før jeg setter meg på flyet til hovedstaden, gruer meg til å være sammen med kun ukjente mannfolk i tre dager. Tenker at det for kan gå bra også.
Et par netter på The Hub er uansett ikke å forakte.
Postet 23-05-23 kl 09:51 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Regn her og det tror jeg allergikeren er glad for.
Postet 23-05-23 kl 10:27 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har et skummelt møte om noen timer og det er til og med fysisk. Det er en form for intervju og jeg er ikke god på slikt.
Postet 23-05-23 kl 12:09 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Her sprenges det utenfor huset vårt, vi skal bygge ny garasje/bod under bakken. Hjemmekontor i dag også, det blir kontordag i morgen. Herremannen har kommet seg videre (regner jeg med) fra en relativt kort mellomlanding i Hong Kong.
Postet 23-05-23 kl 12:28 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Sissel- Høyrast ikkje ut som den optimale dagen, men no er fleire timar av den gjort og eg håpar det har gått fint. Kva farge skal dokker måle huset i?

Tjorven- Opptura er dei beste turane, og ein veks på å utfordre seg sjølv. (Og eg blir nysgjerrig. Kva var det du gjorde i går?)

star- Korleis går det i regnet, får du vore effektiv?

celeben- Har skjønt at det er mykje å spare på glutenfrie varer over grensa. God handledag til deg!

annemede- Ynskjer deg ein finfin dag!

Mex- Det er så nedtur når finevérsdagane går over på ettermiddagen.

Blå- Håpar forma di har komt seg så du får gjort unna det du må.

Blondie- Det var ei rar løysing, å ikkje endre det slik at ikkje romma med eksamen har fred og ro. Korleis gjekk det?

Fintdethei!- Håpar ein trå start på dagen går over i ei flott avslutning på fjelltur.

tink- Har hobbyplatene og kollegaprosjekt samanheng? Mvh nysgjerrig som vil vite kva artig du i så fall held på med.

Frøy- Hotelliv, og då på The Hub kan no ikkje bli anna enn bra. Tenkjer resten går fint også.

Fersken- Lukke til med møtet! Eg tenkjer no at det er store sjansar for at du vil klare det veldig bra.

Pelen- Garasje/bod under bakken høyrdes smart ut. Kjenner eg blir misunnelig. Minus sprenginga. (Vi bur i eit område med voldsom utbygging, her har vore sprenging i årevis, så eg er litt lei av å høyre kjøkkenglasa klirre i skapa. )
Postet 23-05-23 kl 12:41 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Her regna det i natt og no trur eg kanskje det går mot blå himmel. Eg skal til psykolog og har bestemt meg for å sykle. Må få i gang litt meir aktivitet og, ikkje minst, få i gang herding av sykkelrumpa.
Postet 23-05-23 kl 12:44 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av omtenksom busk
Blondie- Det var ei rar løysing, å ikkje endre det slik at ikkje romma med eksamen har fred og ro. Korleis gjekk det?
Vi har bare slike rom, så alternativet hadde vært å være ute. Undervisningen min gikk fint, elevene skjønte alvoret og satt musestille og jobbet med tekst mens jeg veiledet. Fine "ungene" (17, 18-åringer).

Nå skal jeg rette litt før jeg drar hjem på sofaen. Blir veldig sliten av så mye folk!
Postet 23-05-23 kl 13:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Syrinx, det blir helt lyst, nesten hvitt. Uheldigvis så klarte han å spyle de utvendige kontaktene, slik at jordfeilbryteren bare går, så nå har jeg ringt elektriker. Mannen, som kan slike ting, er på reise, og jeg har ikke tenkt å begynne å skru opp kontakter og tørke dem, det er helt utenfor min komforsone. Heldigvis var det en elektriker ikke langt herifra som kunne stikke innom i dag. Per nå har vi ikke strøm i stua, og det er jo ganske upraktisk for å si det mildt.
Postet 23-05-23 kl 13:59 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Godt det gjekk så bra, Blondie.

Auda, "typisk" at slikt skjer når teknisk ansvarlig i heimen er vekke, Sissel. Blir fint med lyst hus.


Eg har havarert. Gjekk tom for straum 5 km før.eg nådde heim. Uerfaren elsyklist.
Postet 23-05-23 kl 16:28 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Oppdatert 23-05-23 kl 16:35 av Syrinx
Gammel
tink sin avatar
Syrinx: Hobbyplatene skal kuttes i mindre biter sånn at jeg kan knuse de på gradering (kampsport)...

Kollegaprosjekt var fagdag med 2 andre kollegaer om videreutvikling av museets skoletibud. Veldig stas å få tid til å prate om løst og fast og konsentrere seg og faglig arbeid.

Og veldig imponerende at du har klart å følge opp alle her forresten!
Postet 23-05-23 kl 16:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Hardtslåande og kreativ i fag. Solid.

I dag kjente eg at det var godt og fint å bruke litt tid på denne tråden.
Postet 23-05-23 kl 16:35 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Har fått unna en del ja. Har fakturert halvparten av ukas mål.
Postet 23-05-23 kl 16:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Syrinx: jeg meldte meg (og møtte opp) på golfkurs. Enda jeg er helt ekstremt dårlig. Men å faktisk ta kurs gjør meg kanskje bedre. Det er lov til å håpe.
Postet 23-05-23 kl 17:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Godt jobba, star!!

Eg har ei venninne som skryt golf som aktivitet opp i skyene. Ho er ei av dei klokaste eg kjenner, så eg trur på ho. Eg er sikker på at kurs hjelper.
Postet 23-05-23 kl 18:07 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Men tink, no er er veldig nysgjerrig på kva museum du jobbar på!
Postet 23-05-23 kl 18:07 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no