Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 20-04-20 kl 07:50 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
Først?!
Ny dag på hjemmekontoret. Kaffen er klar og jeg er klar.
Postet 20-04-20 kl 08:32 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kaffen klar på mitt hjemmekontor også. Jeg er ikke klar. Mistenker store startproblemer på meg.
Postet 20-04-20 kl 08:45 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det fine med at ungene ikke har noen skolevei er at de kan sove lenge hver morgen. Det gir en roligere start for meg. Merker godt pollensesongen nå, jeg er helt i ørska.
Postet 20-04-20 kl 09:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Kaffen er drukket opp og arbeidsdagen er offisielt i gang. Lillesøster har fått bli med hjem til besteforeldre for å ha en dag med hjemmeskole der. Litt mer tid til å fokusere på mellomste og egen jobb... tiden vil vise om det bærer frukter.
Postet 20-04-20 kl 09:05 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Kaffen er drukket opp og jeg har jobbet en time allerede på hjemmekontoret mitt. Har ikke fått gjort så mye enda, har stort sett brukt tiden på å finne ut hva jeg egentlig holdt på med sist uke.
Postet 20-04-20 kl 09:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Avatar sin avatar
Leste på Facebook i går: «Ny dag, absolutt ingen nye muligheter». Men jo, det er det. Ny jobb i dag!
Postet 20-04-20 kl 09:23 av Avatar Avatar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var en usedvanlig travel uke i forrige uke, men nå er det langt roligere. Så jeg lurer på om jeg skal ta sjefen på ordet og avspasere litt i dag. Eller kanskje spare det til onsdag. Da er det meldt 18 grader.

Snuppa skal ha norsktentantamen på hjemmeskole i dag. Jeg lurer veldig på hvor mange som kommer til å få hjelp hjemme. Det er uansett ikke aktuelt her siden vi aldri får hjelpe til.
Postet 20-04-20 kl 09:29 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
Morn. JEG ER SÅ LEI AV FUKKINGS HJEMMEKONTOR. Men det er sol da. I dag skal jeg ta med hjemmekontoret inn i bilen mens jeg står i dekkskiftkø, og så skal jeg ta det med ut på verandaen.

I ettermiddag skal jeg i virituell 5-årsdag. Regner med det ikke inkluderer kake, det er litt skuffende.
Postet 20-04-20 kl 09:31 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nå er jeg veldig, veldig lei! Uka strekker seg foran meg som en uendelighet. I dag er ingenting greit.
Postet 20-04-20 kl 09:31 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Avatar. Lykke til.

Og Nenne.

Jeg er ikke helt i lage selv heller. Jeg har ikke lyst til å jobbe. I hvert fall ikke på en stol på soverommet. Jeg har lyst til å enten være på kontoret og ha mye å gjøre og noen andre enn familien å spise lunsj med, eller så har jeg lyst til å være i hagen min.

Vi hadde en nydelig helg i det fine været og det er meldt fint hele denne uken også. Det er jo noe.

Her i huset er det bare voksne og store tenåringer, så ingen endring i hverdagen med det første.
Postet 20-04-20 kl 09:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor, og hjemmeskole. Etter skole og jobb skal vi ta fatt på husvask. Håper skole og jobb drar ut...
Postet 20-04-20 kl 09:40 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Første møtet i teams er over og første kaffekopp fortært. Skal nå få i gang ungene før jeg starter på produksjon. Sol i dag også. Helt rart etter det forferdelige været vi har hatt de siste ukene. Så det skal bli lunsj ute i sola. Ungene har lovet effektivitet idag for de skal få dra i sauefjøset for lamming og mating av kopplam når de er ferdige.
Postet 20-04-20 kl 09:40 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
I dag skal jeg levere et prosjekt, det er alltid litt rart.
Så tenkte jeg korte dager resten av uka.
Postet 20-04-20 kl 09:41 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen fra barnerommet! Eller, kremt, kontoret var det visst.

Jeg skal kjøre en digital workshop i dag, og er litt spent på hvordan det går.
Postet 20-04-20 kl 09:43 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Frokost og kaffe fortært, møte 1 av 3 i gang.
Postet 20-04-20 kl 09:53 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Hei! Det er sol og eg vil berre vere ute. Men i staden skal eg sende elevane ut i sola for å skrive dikt og finne eit fint dikt, så får me sjå korleis det går. Og mens kan jo eg drikke kaffi ute. Hehe.
Postet 20-04-20 kl 09:58 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Lykke til, Avatar!
Jeg har rapporteringsfrist igjen i dag, og har sendt én epost om et skjema som ikke virker som det skal, og én om et skjema jeg ikke skjønner. Resten er i boks (trur eg...).
Postet 20-04-20 kl 10:03 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Gratulerer Avatar!

Jeg signerer Neket. Jeg er drittlei hjemmekontor og hjemmeskole. Strekker ikke til på noen av arenaene. Kjenner følelsene ligger litt utenpå i dag, og hadde tårer i øynene da jeg leverte minsta i barnehagen for første gang på veldig lenge.
Postet 20-04-20 kl 10:03 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med ny jobb, Avatar!

Møte og viktige telefoner i frivilligjobben, og sende tilbud til ny kunde (formalitet, vi er enige om det meste), samt vurdere forsiktig oppstart på jobb fra neste uke - det er mine planer i dag. Etter å ha satt i gang 7. klassingen med hjemmeskoleoppgavene sine, vel og merke.
Postet 20-04-20 kl 10:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer Avatar.
Postet 20-04-20 kl 10:40 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Avatar.

Jeg må kjapt innom IKEA i dag etter jobb. Og så må jeg knekkes opp i dag før alt går til helvete. Planer om å komme akkurat. Og så må jeg fikse time til dekkskift. Dvs jeg trenger nye dekk.
Postet 20-04-20 kl 10:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Takk for påminnelsen, star. Nå har jeg fått tatt kontakt med verkstedet mitt om å få bestilt dekkskifte. Det er ikke som om det er bråhast, bilen har knapt nok blitt kjørt de siste månedene og blir nok stående i ro det meste av tiden fremover, men det kan være greit å ha gjort uansett.
Postet 20-04-20 kl 10:55 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Tjuvlytter på mattetime igjen. Nå foreslår læreren at de skal vedde om når skolen starter igjen, med terminkarakterene som innsats.
Postet 20-04-20 kl 11:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Postet 20-04-20 kl 11:16 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Herlig, Toffskij!
Jeg hører på tolvåringen som er IT-support for læreren sin. Førstnevnte viser seg å være en strålende pedagog.
Postet 20-04-20 kl 11:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Frøkna har også vært IT-support for norsklæreren sin. Hun har også sendt forslag til opplegg i norsk fra Hamsunsenteret, som læreren valgte å bruke.
Postet 20-04-20 kl 11:23 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pebbles sin avatar
Jeg har bare kunnet spille inn videoforelesninger til elevene mine hittil for videosamtale med klassene har vært et umulig prosjekt med akkurat den femåringen vi har (les: ekstrem ekstrovert, kontaktsøkende og panikk om noen snakker sammen uten at hun er delaktig i samtalen ), men nå er hun i barnehagen igjen, så nå var det altså så hyggelig kommunisere med elektroklassen min på morgenen!
Postet 20-04-20 kl 11:31 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
10.klassingen har fått en strålende gym/fysisk oppgave denne uken. I strålende vær skal de gå 5 topper på 5 dager. I og med at jeg bor her jeg bor blir det nok kronet med tur til Preikestolen på fredag.
Postet 20-04-20 kl 12:01 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Tjorven

Jeg er usigelig lei av hjemmekontor, ganske brakkesyk, men det går jo egentlig greit nok. Særlig når jeg lar være å tenke på at det liksom ikke er noe å glede seg til i overskuelig fremtid. Har mye å være takknemlig for og er det også, men har noen nokså dype daler for tiden.
Postet 20-04-20 kl 12:26 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har tatt meg en litt ekstra lang lunsjpause i dag og har vært ute og lukt. Det gjorde underverker for humøret.

Og så har jeg invitert ett annet par på middag på fredag. Utemiddag med avstand og jeg gleder meg veldig.
Postet 20-04-20 kl 13:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Jeg veksler litt mellom å være på jobb på mitt egentlige kontor og hjemmekontor. I dag jobber jeg hjemmefra. Jobbet et par timer i går kveld og var på plass ved kjøkkenbordet grytidlig i dag så nå unner jeg meg litt tid i sola
Postet 20-04-20 kl 14:02 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg er drittlei hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmekor. Jeg vil trene håndball, jeg vil treffe venner og drikke bobler i godt lag, og til og med skolevegreren her vil på skolen.

4-klassingen skal på skole neste uke. Akkurat nå er hun og bestevenninnen uten på trampolinen og priser sommeren. Aldri hadde jeg vel i min villeste fantasi trodd at disse ordene kom til å komme fra min munn:
«Dere må passe på så dere ikke blir kalde når dere ikke er på trampolinen. Hvis dere blir syk får dere ikke gå på skolen neste uke ...»
Postet 20-04-20 kl 14:26 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk for god klem, Blå!

Minstemann skulle ha siste time hos reguleringstannlegen i dag og vi nesten sloss om å få lov til å kjøre ham og komme ut av huset litt. Jeg vant!

Jeg spankulerte litt rundt i solskinnet og vindus-shoppet mens han var inne. Det var deilig.
Postet 20-04-20 kl 17:24 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Nenne, jeg har terrasse med masse sol, og te og kaffe til de som ikke foretrekker egen termos. Kom gjerne for en luftetur, hvis du vil. Vi klarer tomerter’n helt fint.
Postet 20-04-20 kl 17:58 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Jeg sitter i solen på terrassen. Stille. Skal snart gå tur.
Postet 20-04-20 kl 18:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Kaija, det høres fint ut!

Jeg melder deg.
Postet 21-04-20 kl 00:05 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Gjør det.
Postet 21-04-20 kl 14:46 av Kaija Kaija er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no