Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 07-04-21 kl 07:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Snart på tide å få opp krykkehopperen.
Jeg skal få massasje i dag og håper det står til forventningene. Sliter å få med stressnivået og håper det kan hjelpe.
Postet 07-04-21 kl 08:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen! I dag var det en sliten gjeng som måtte dras ut av sengene sine. Påskeferie-hangover er ikke til å spøke med!
Håper massasje hjelper, star!
Postet 07-04-21 kl 08:45 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn. Straks produksjonsjobbing.

Etter jobb må vi ta tak i husarbeidet, det huset vårt har blitt neglisjert en stund ...
Postet 07-04-21 kl 08:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg har sovet hele natten. Jeg kan ikke huske sist det skjedde. Ikke at jeg er uthvilt, men jeg har sovet og sovet godt.

Og bra er det. Supertravel dag. Jeg skal lede ett langt og komplisert digitalt møte. Heldigvis har jeg fått lov til å sette meg inn på et møterom på jobben for å gjøre det, slik at jeg har en litt rolig atmosfære rundt meg. Etterpå skal jeg i to andre litt mindre krevende møter. Men dagen er ikke slutt før nærmere kl. 20. I full optimisme tar jeg med meg treningstøy for å se om jeg da orker en tur på treningssenteret. Men jeg er vel ikke superoptimistisk på akkurat det.
Postet 07-04-21 kl 08:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen fine mennesker!
Jeg leter enda etter arbeidslysten min, satser på at den kommer i løpet av dagen.
Ukene flyr utrolig fort for tiden, guttungen skal ha påfyll av medisin i dag og jeg kan ikke forstå at det er fire uker siden sist. Heldigvis er det mannen sin tur denne gang, men jeg klarer ikke å slappe helt av på disse dagene.
Postet 07-04-21 kl 09:06 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Har start for ungene denne uken. Minstemann var rett på med kartleggingsprøve i går (engelsk) og fortsetter med det i dag (norsk) og fredag (matte). Så han var ikke spesielt glad for å starte på igjen etter ferien.
Eldste har hatt to dager nå med ekstra tidlig start, og var helt zombi på ettermiddagen i går.
Det går seg til tenker jeg.
Postet 07-04-21 kl 09:10 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg tullet voldsomt med å sovne i går, vanligvis er utfordringen at jeg våkner lys våken midt på natta. Ingen av triksene funket, så nå er jeg helt i tåka og litt i stuss over hva som skjer. Snart digital undervisning, så lite tid til refleksjon over egen form. Maratondag med digitale møter og avtaler frem til i 19-tiden i kveld, tror jeg må være flink til å utnytte pusterommene som oppstår.
Postet 07-04-21 kl 09:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde en usedvanlig fin ettermiddag i går. Vi kjørte snuppa til trening og mens hun trente så gikk mannen min og jeg tur i halvannen time - et helt annet sted enn i nabolaget. Det var utrolig oppfriskende å se noe nytt.

Og når vi kom hjem satt mann og unger seg foran fotballkamp(er!) på tv i 2. etasje og jeg kunne sitte helt alene i sofaen og lese bok i 1. etasje. Det var jo smått magisk. For en ro jeg fikk av å "være alene".

I dag skal jeg en tur til legekontoret og ta noen prøver. Det er helt ufarlig, og det er bare godt å komme seg ut.
Postet 07-04-21 kl 09:35 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Krykkehopperen ble hjemme. Får være på når økt 2 begynner. Første er gym.
Postet 07-04-21 kl 09:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg sitter og klamrer meg til en dobbel latte og prøver å gjøre meg mentalt klar for en dag som er så tettpakka med møter at jeg knapt nok har tid til å gå på do. Da passer det jo så fint at jeg på ingen som helst måte har sovet i natt. Fjerde natta på rad hvor kroppen nekter for at søvn er noe jeg trenger. Så jeg sitter i tåka sammen med Blondie. Ser du at jeg vinker?
Postet 07-04-21 kl 09:52 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
En til i tåkeheimen melder seg.

Jeg kommer meg ikke i seng, sliter med å sovne når jeg først legger meg og så kommer morgenen alt for brått.
Postet 07-04-21 kl 10:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg sitter her og forsker i vei, men om halvannen time må jeg i et laaangt møte jeg har ganske lave forventninger til. Hmpf.
Postet 07-04-21 kl 10:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen!

Jeg var helt i tåka i går. Jeg avsluttet påskeferien med en tur innom kontoret og måtte derfor stå opp i otta. En brå start for en som er for godt vandt med hjemmekontor. I dag er det hjemmekontor igjen og jeg sov litt lenger enn jeg kanskje burde.

Det var siste gang - etter 20 år, jeg var innom det kontoret. Det gikk ikke opp for meg før jeg satt på toget hjem igjen. Jeje.
Postet 07-04-21 kl 11:28 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Så trøtt, og så postpåskeblues. Og så mange som stiller krav til meg i embeds medfør. Makan. Gangsperre etter i går holder jeg på å utvikle også.
Postet 07-04-21 kl 13:14 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg trenger sjokolade!
Postet 07-04-21 kl 14:14 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg HAR sjokolade.
Jeg må slutte å spise så mye sjokolade.
Postet 07-04-21 kl 14:56 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg har også (spist) for mye sjokolade.
Har også overtatt forkjølelsen alle barna hadde i løpet av påsken, litt kjip timing siden jeg heller ville vært på jobb, men tror ikke kirugene og kreftlegene hadde elsket at denne snørrhøna dukket opp på ukens møter..
Blir mye strikk og krim, da.
Postet 07-04-21 kl 15:01 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg mangler sjokolade. Helt oppspist.

I det minste er jeg ferdig med dagens møtevirksomhet og mesteparten av muntligvurderingene som var planlagt til i dag. Det var frustrerende mange elever som ikke møtte, så de må få nye tidspunkt.
Postet 07-04-21 kl 15:32 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Sitat:
I full optimisme tar jeg med meg treningstøy for å se om jeg da orker en tur på treningssenteret. Men jeg er vel ikke superoptimistisk på akkurat det.


Neida, ta en tur for meg da, jaffal!
Postet 07-04-21 kl 15:40 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
For øvrig post-påskeblues her også, vil ha mer ferie nå! Og vaksine! Og.. og..

Jeje, har jo jobb og herlig hjemmekontor, kan ikke annet enn klage.
Postet 07-04-21 kl 15:44 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har tåke inni hodet. Påbegynt antibiotikakur i formiddag og håper på rask bedring siden jeg skal presentere noe på zoomkonferanse i morgen. Ellers fikk vi påfyll av 40 cm sementaktig snø i oppkjørselen i dag, og jeg er så lei at jeg har bestilt visning på leilighet med garasjeanlegg. (Mest sannsynlig besinner vi oss, vi har stort hus med mange boder og nytt treningsrom, det vil være krevende å flytte.)

Kan ellers melde om at jeg har sjokolade, marsipan, lakris og trøfler i massevis. Sistnevnte er det ingen som liker så hvis det er noen trøffelelskere der ute er det bare å sende meg en pm.
Postet 07-04-21 kl 16:06 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Beklager Addison.

Jeg kan melde at det er så strenge regler der nå at det er booking, som er stappfull. Så de treningsklærene skal jeg nok få tatt med meg hjem igjen helt rene.

Maratonmøte unnagjort. Nå skal jeg ha litt mat og så litt småjobbing før jeg skal ha møte i frivilligaktiviteten.
Postet 07-04-21 kl 16:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Heilo, jeg har hørt at utagerende flyttedrømmer og stadige visninger er et typisk lockdownsymptom.
Postet 07-04-21 kl 16:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Og jeg vil også ha sjokolade!
Postet 07-04-21 kl 16:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har sjokolade, men prøver å stoppe meg selv før fredag. Lykkes sånn passe med det.
Postet 07-04-21 kl 17:07 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hver gang jeg ligger på magen på hardt underlag, så slår korsryggen seg vrang. Hadde håpet at litt rusling ville hjelpe på, men nei.
Postet 07-04-21 kl 18:24 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no