Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 16-08-16 kl 08:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Rolig ferietid når det gjelder innkomne saker og mange i mitt team er på ferie. Men rundt meg er nesten alle tilbake, sånn er det å være på team med folk som sitter andre steder i Europa. I år har alle lokalt fått beskjed om at denne uken skal vi være tilbake på jobb.

I dag kjører skolekorpset i gang igjen, i morgen er det FAU-møte for ny skole, torsdag kick-off med jobb. Juhuu og hei hvor det går, verken hode eller kropp er egentlig klar for fullt høst-tempo enda.
Postet 16-08-16 kl 08:46 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hvis jeg hører én til som sier "Nå er det godt å komme igang igjen" tror jeg at jeg sprekker! Nei, det er ikke det minste godt å komme igang igjen! Det var godt å ha ferie. Fredelige morgener og ikke noe stress. I dag husket jeg bare alt for godt hvordan ikke-fredelige morgener er. En skulle ha gymtøy og en holdt på ikke rekke bussen og to var så trøtte at de ikke fikk med seg noe av det som ble sagt. Jeg er like trøtt, men greier ikke filtrere ut alt og blir den som må svare for alle. Blæh!
Postet 16-08-16 kl 09:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Klar ferdig kjør! I går glemte jeg helt å dele kaffen min med dere. Men nå er jeg jammen i gang igjen (godt eller ikke, Nenne).

Foreløpig er jeg i fikse og ordne-modus og har ikke tid til å kjenne etter om jeg er trøtt og sliten.
Postet 16-08-16 kl 09:08 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
I går var det godt å komme i gang igjen. I dag er det ikke det.
Har kaffe, har møte klokken ni og klarer ikke å finne motivasjon til å begynne på noe før det. Får lese litt mailer.
Postet 16-08-16 kl 09:12 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Mannen leverer unger i dag, så jeg kunne dra rett på jobb.

Motivasjonen er fortsatt fraværende. Vi har allerede begynt å kikke på ferie til neste sommer.
Postet 16-08-16 kl 09:16 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Jeg var oppe kjempetidlig i dag, da jeg skulle ha en kjapp prat med PT-en min før hennes arbeidsdag startet, så jeg var på jobb før 7. Det er ikke normalt for meg. :hehe: Og selv om det er fint å tenke på at jeg kan gå tilsvarende tidlig, så tror jeg ikke dette er noe å satse på til vanlig. :trøtt:
Postet 16-08-16 kl 09:23 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Lurer på om jeg skulle trykket ekstra sterk på kaffeautomaten idag. Tok bare sterk, som vanlig.
Jeg gleder meg til vi "er igang igjen", aka skolestart. En tenåring sløvende på niende uka.... say no more.
Postet 16-08-16 kl 09:25 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal på fjelltur i finværet, fortrenger den 25kg tunge sekken jeg må ha med og at det er jobb.
Postet 16-08-16 kl 09:36 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Om ikke jeg syns det var så godt å komme i gang igjen så var det fint å se at ungene var det. Alle tre hadde hatt hver sin supre dag i går. Ny klasse kan se ut til å gjøre underverker for eldstejenta. Forrige skoleår var mildt sagt en prøvelse for både henne og oss her hjemme.
Postet 16-08-16 kl 09:40 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg har sovet så godt i natt at jeg er skikkelig trøtt. Idrettsleirsdeltageren min var ikke like morgenfrisk i dag, heller, men ut av døra kom vi. Sistemann ligger fortsatt og sover, heldiggrisen. Hun kommer vel hit til meg om tid og stunder, i dag skal jeg gi henne noen timer med alenetid, det trenger de småttisene innimellom, gitt.
Postet 16-08-16 kl 09:51 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er syyyhyyk. Bihulene er pottetette og jeg fryser langt inn i margen. Og dette skjer selvfølgelig samtidig med at det omsider skjer viktige ting på jobbe (litt labert etter sommerferien, for å si det sånn). Så jeg har tatt to paracet og håper jeg blir bedre veldig snart.
Postet 16-08-16 kl 10:03 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Det var meldt varmt og sol i dag, men vi våknet opp til tåke og 10 grader. Jaja, jeg sitter jo inne på jobb uansett og i kveld er det øvelse med korpset igjen.
Postet 16-08-16 kl 10:03 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Hele familien hadde felles avmarsj til jobb og sommerskole i dag, og alle var i overraskende godt humør. Så hvis dere så noen høylytte folk på t-banen i morges som tok bilder av hverandre mens de skar grufulle grimaser, var det muligens oss.
Postet 16-08-16 kl 10:05 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Toffskijfamiliens morgen.

Vi hadde siste voksenfrokost i dag. I kveld kommer jentene hjem og på torsdag er det skolestart.

Jeg har klart å våkne med tidenes hodepine og tok det litt rolig i morges. Men nå er jeg på jobb med vann, smertestillende og kaffe innabords og så får vi se hvordan det går. Jeg har en forholdsvis rolig dag så det burde gå greit.
Postet 16-08-16 kl 10:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Toffskij!

Jeg forlot sovende hus, barna får nyte denne siste ferieuken med totalt planløst slaraffenliv, og ser ut til å sette pris på det. Husgjestene fra amerika drar hjem i dag, og det blir trist, men også deilig å få tilbake huset igjen, på en måte.

En sovende venn var det også der, så 8 mennesker igjen i huset da jeg syklet av gårde.
Postet 16-08-16 kl 10:14 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg forlot også sovende fjortis hjemme i dag. Hun nyter den siste ferieuken, og i går var vi på IKEA og kjøpte litt greier så hun kan ha litt orden på rommet sitt, så i dag skal hun rydde og skru sammen sin første IKEA-greie. Det må vel være voksenpoeng?
Postet 16-08-16 kl 10:17 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Det er avgjort voksenpoeng, pøbelsara.

Jeg har trent før jobb, og prøver å få meg selv til å huske at det er verdt det når man er ferdig - så kanskje det ikke går en uke til neste gang. To arbeidsdager igjen, så er det to planleggingsdager på SFO med Ville hjemme, og så er det korpshelg før skolen starter mandag.
Postet 16-08-16 kl 10:23 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Tjorven, jeg tror vi har blitt utsatt for samme Øyasmitte. Sikkert noe som kom opp fra gjørmehavet.
Postet 16-08-16 kl 10:28 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå har paracet fått virke i 45 minutter, og jeg føler meg slett ikke bedre.

Jeg frykter også at det var gjørmehavet som smittet oss. (Enda jeg egentlig ikke følte at jeg frøs spesielt mye. Jeg hadde mange lag med ull på til enhver tid.)
Postet 16-08-16 kl 10:35 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Éowyn sin avatar
Helsikes datasystem! Får ikke gjort noe som helst!

Sånn. Blåser ut her i stedet for å ta det løs på datautstyret.
Postet 16-08-16 kl 10:38 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Den følelsen når du står på jobb og skal fylle vann på havregrynene du har med i en boks for å lage frokost-havregrøt i mikroen - og så tømmer du hele greia i vasken.

Siden jeg ikke har noe annen mat her ennå (tenkte å ta med i morgen så sekken ikke ble så full) ble det knaskegulerøtter til frokost i dag.
Postet 16-08-16 kl 10:54 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Det har satt seg en muskelknute bak skulderbladet mitt, og nå forgår jeg snart. Det verker i hofta og armen og rygg og nakke og jeg er kvalm. Jeg orker ikke! Blæ!
Postet 16-08-16 kl 11:00 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg synes det er godt å komme igang igjen, sorry Nenne!

Jeg tar ikke kollektivt då ofte, så jeg koser meg med å observere menneskene rundt meg. Jeg er stadig fascinert av hvor like vi er i all vår ulikhet. Deilig med lydbok på øret før dagen bråstarter.
Postet 16-08-16 kl 11:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Stompa Jeg har også gjort det en gang. Heldigvis har vi matbutikk i samme bygg om jeg skulle være tom. Jeg har også hatt i havregrynene i temuggen min som det allerede var en tepose i.
Postet 16-08-16 kl 11:01 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
@sol: Få tak i en tennisball og masser knuten bort selv. Plasser ballen mellom skulder og vegg og tving deg selv til å presse på punktet som plager deg. Gjør helt infernalsk vondt, men jeg synes det hjelper.
Postet 16-08-16 kl 11:06 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Det skal jeg prøve, Adri, kan jo egentlig trikset fra gamle studietider. Har vært helt fri de tre siste årene - takk til en medaljevinnende bryter og treningen hans . Så jeg har meg selv og sommerferien å takke for denne, vet jeg.
Postet 16-08-16 kl 11:58 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Jeg er enig med deg, Nenne. Sommer og ferie har vært skikkelig deilig, få ting å huske, ingenting å rekke, ingen aktiviteter å kjøre til. Kan bli vant til slikt.
Postet 16-08-16 kl 21:46 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no