Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 05-01-22 kl 09:54 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
God morgen, god morgen!

Tredje jobbedag etter ferien i dag. Denne uka er bratt og lang! Jeg fikk være fysisk på jobb på mandag, og det er jeg glad for, for med dagens smittetall vil jeg tro det er en stund til de lemper på anbefalingene om hjemmekontor.
Postet 05-01-22 kl 09:55 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja, heftige smittetal. Alle i min klasse testa negativt klokka åtte i går tidlig, så et er bra. Så får me sjå kor lenge det held. I morgen er min klasse på digital skole igjen, så då skal eg undervise heimefra. Ellers er dagen fin både ute og inne.
Postet 05-01-22 kl 10:09 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er på vei til jobb etter en legetime. Det fascinerer meg at legen allerede kl. 8.30 (2. pasient?) er ca. 10 minutter forsinket. Og da jeg skulle gå fikk jeg ikke betale. Han hadde registrert det som svangerskapsrelatert. Fikk riktignok henvisning til gynekolog, da.
Postet 05-01-22 kl 10:10 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg er på kontoret. Langt digitalt møte, som er lettere å gjennomføre med ekstraskjerm og kontorbord. Men resten av uken blir nok hjemme. Og hele neste.
Postet 05-01-22 kl 10:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Smittetallene kan ikke bli utslagsgivende for hvordan vi kan leve livene våre. Det viktige nå er hvor mange som blir så syke at de må legges inn på sykehus.


Jeg sitter på hjemmekontor i dag etter å ha fått lov til å være på kontoret i går. Der kjente jeg at jeg faktisk ble ganske sint. Det er noen få 10-12 stykker som møter på jobb hver eneste dag og som har gjort det gjennom hele pandemien. Et par av dem jobber jeg ganske mye med, og de sier ærlig at "det funker ikke hjemme" er det de har oppgitt som grunn. Jeg synes heller ikke at det "funker hjemme" og tenker at jeg også skal innvilge meg kontor et par dager i uka med det som begrunnelse.
Postet 05-01-22 kl 10:20 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen, eller morgen i det minste.

Jeg har en mann som bare hører etter med halve øret og som vekket meg 0600 i dag og lurte på om jeg ikke hadde tenkt å vekke guttungen, men NEI det hadde jeg ikke for han har hjemmeskole resten av uken og dette pratet vi om flere ganger i går! Jeg sovnet igjen, men tror dere ikke samme menneske slår på alt lyset på soverommet 30 min senere for å finne klær! Den mannen gikk billig i dag.

Men på plass på hjemmekontoret og jeg hører at det er bevegelse i tastaturet på loftet også som betyr at han med hjemmeskole også driver på med noe, litt uvisst om det er skole eller gaming da.
Postet 05-01-22 kl 10:27 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Ungdommene mine har testet negativt, nærkontaktene fra nyttårshelga likeså, jeg har tatt toget til sentrum og er på kontoret for første gang i år. Det er godt! Har møtt en ny kollega, møtt igjen noen flere som er her inne i dag og fått en fin prat med en av kollegene om jula som gikk. Kjenner meg våken og klar for en bra arbeidsdag, det var viktig med en miljøforandring i dag. Vi er heldige og har god plass, derfor får vi lov til å komme inn på kontoret iblant, noe som gjør mye for den mentale helsa mi.
Postet 05-01-22 kl 10:31 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor med fyr i peisen og veldig lite program i dag også. Jeg må tilstå at jeg kjeder meg litt. Det er liksom så tungt å komme i gang med et nytt år når en skal gjøre det helt alene.

Minstemann er på skolen, men de to eldste har ikke startet det nye året ennå. I morgen skal mellomste av gårde da og mandag begynner eldste også, men det blir her hjemme den første uka.
Postet 05-01-22 kl 10:35 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Negative hjemmetester hos oss to også, så jeg dro til legekontoret i morges. Ungen er på hjemmeskole med ei venninne, så slipper vi å ha kolliderende undervisning etter lunsj. Det er ikke så lett å unngå å høre hverandre på så liten plass.
Postet 05-01-22 kl 10:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
På fjernkontor i dag. Fått unna noen møter, og må få ferdig noe myndighetsrapportering her nå. Skal være klart til i morgen.

I går glemte jeg å skru av ekstraovnen jeg har på fjernkontoret før jeg dro, så her var det 28 grader da jeg kom i dag tidlig. (I går var det grisekaldt, -16 ute, og 19 på kontoret, så da trengte jeg å fyre opp litt) Fått luftet litt her nå, så nå nærmer jeg meg en fin temp.
Postet 05-01-22 kl 10:58 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God dag. Jeg er ordstyrer på stort digitalt møte. Kombiner det med hjemmeskole og gymnastikk. Jeg er på jobb.
Postet 05-01-22 kl 11:16 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Plan for hjemmekontoret uten å bli sprø igjen; utnytte fordelene maksimalt. I dag var jeg ferdig trent, med ferdig luftet bikkje og på plass 0900 - og da hadde jeg sovet til 0730.
Postet 05-01-22 kl 11:53 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Der fikk jeg innvilget søknad om to kontorkontordager i uka.
Postet 05-01-22 kl 12:00 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontor igjen i dag, etter en tur på kontorkontoret i går. Godt å se folk i går, godt å ha tid til PT-time i dag.
Postet 05-01-22 kl 12:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Så bra du søkte og får ha kontor-kontor, Tjorven. Hørte på deg at du trenger det.
Postet 05-01-22 kl 12:14 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Ferdig med noen timer med matte, og kommet meg gjennom det jeg må gjennom denne uka.
Nå er jeg igang med å mase Lillesøster ut døra, og tenker at den timen hun er på skolen, drar jeg og valpen i hundeparken. Han trenger å løpe, og jeg trenger luft og lys.
Postet 05-01-22 kl 12:34 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hjemmekontor her. Går jo så det griner med printer/scanner. Hvor jeg skal gjøre av den når den ikke er i bruk derimot.
Postet 05-01-22 kl 12:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tjorven: jeg får det mye bedre de gangene jeg slutter å tenke på at jeg må ta støyten for alle andres plager og bekymringer. Vi har selv fått ansvar for HMS på hjemmekontoret, og noen ganger er det rett og slett ikke god HMS å være uke etter uke på hjemmekontoret, det kan skyldes plass, mulighet til tilrettelagt utstyr eller rett og slett muligheten til å treffe andre kollegaer på ekte. Godt du får komme deg mer ut!

Jeg begynner å bli litt mer motivert og komme på hva jeg egentlig driver med på jobb etter en veldig rolig arbeidsdag i romjula og litt knirkete oppstart denne uka. Det er greit å kjenne at hodet sitter på rett sted.
Postet 05-01-22 kl 13:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er nettopp det. Jeg er en regelrytter og har vært ekstremt nøye på å følge reglene - ganske uavhengig av hva det faktisk medfører av problemer for meg selv. Nå måtte jeg bare innse at det er viktig også hvordan jeg har det. Jeg kjenner veldig på hvor stor forskjell det er i mental helse på de ukene jeg fikk møte noe på jobb i høst og hvordan jeg hadde det i vår og etter at vi stengte igjen i desember. Dette er så langvarig at jeg må starte å tenke på meg selv. Noen få uker er til å holde ut, men nå nærmer det seg 2 år ( ) på hjemmekontor. Man blir jo fullstendig einstøing.
Postet 05-01-22 kl 14:03 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Serafin sin avatar
Var veldig godt med en time ute. Og møtte folk i hundeparken også, så fikk pratet litt.
Utrolig hva litt sol og lys gjør, selv om det er beinkaldt.
Postet 05-01-22 kl 14:16 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Bra du fikk innvilget mer kontor-kontor, Tjorven. Vi har også noen som av ulike årsaker får lov til å være mer på kontoret, men ikke alle har lyst til å si hvorfor, og da sier de gjerne at det funker bedre e.l. Så det kan ligge mer bak også, for noen. Uansett fint å få muligheten!

Hjemmekontor med møtevirksomhet her i dag. Litt styrete fordi jeg på ingen måte er aleine hjemme, men det går forsåvidt greit.
Postet 05-01-22 kl 14:16 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Bra Tjorven. Vi kan komme hvis vi trenger det, ganske fleksibelt. Det er fint. Og noen får lov hver dag etter egen avtale.

Vi er oppfordret til å gå en liten tur hver dag. men jeg synes det er vanskelig å få til. Jeg jobber mye med korona, og slik som nå er det mye å gjøre. I går hadde jeg nesten møtefri dag, som endte opp med 5 teamsmøter og kveldsjobbing. Det er mye akutt, dele skjerm osv, og da passer det så dårlig om jeg er på Kiwi eller ute og går tur, liksom, særlig siden jeg er ganske ny. Så hittil har jeg ikke gått en eneste tur på dagtid. Blir jo kun 250 skritt i løpet av arbeidsdagen, mot ihvertfall 4000 på vanlig kontordag.
Postet 05-01-22 kl 15:23 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er en av dem som har fått innvilget valgfritt kontor/hjemmekontor. Var åpen med HR om hvor tungt og mørkt det var i forrige runde, men ikke med alle kolleger. I dag hadde jeg nok satt hjemme om jeg visste jeg ble alene her, men fikk melding først etter at jeg kom på plass.
Postet 05-01-22 kl 15:57 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Sitter hjemme og få nok holde meg her en stund. Ingen har etterlyst meg på jobb, men det sitter mange der. Flere av dem kunne faktisk sittet hjemme, men det som hos Tjorven.
Postet 05-01-22 kl 16:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg blir ravende gal om jeg må sitte permanent på hjemmekontor en lang periode til. Virkelig. Jeg tror jeg må be om 2 dager neste uke. Dette er virkelig ikke bra for noen. Jeg hørte på radioen i dag at det nå var blitt et klasseskille i samfunnet, der kremen var de som kunne ha hjemmekontor. Jeg vurderer seriøst å søke som taktekker eller bussjåfør snart. Ah, godt å få det ut. Takk for at du leste..
Postet 05-01-22 kl 18:41 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kremen på hjemmekontor? Det er veldig mange det er en særs dårlig løsning for. Jeg er sjeleglad for de dagene jeg får vært på kontoret, jeg er en svært dårlig hjemmekontorist.
Postet 05-01-22 kl 19:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Får holde ut, men vi kunne jo byttet på det.
Postet 05-01-22 kl 20:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er vist en av svært få som trives på hjemmekontor. Vel og merke så lenge ungene går på skolen.
Postet 05-01-22 kl 20:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi som sitter på hjemmekontor er på en måte privilegerte. Vi kan gjøre jobben vår, får full lønn og er overhodet ikke utsatt for smitte. Men etter to år så er jeg i ferd med å bli riv ruskende gal. Det å møte andre folk har vist seg å være utrolig viktig. For det er så ensomt å bare være hjemme. Men det tror jeg ikke er så lett å forstå.
Postet 05-01-22 kl 20:25 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Fersken: ja, avtalen med sjefen min er at jeg stiller på jobb de dagene snuppa er hjemme.

(Selv om jeg inderlig håper at rødt nivå er raskt forbigående også på vgs.)
Postet 05-01-22 kl 20:27 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
nolo sin avatar
Jeg har det helt greit med hjemmekontor. :einstøing:

Spesielt om mørke og våte morgener er det fint å tusle ned i kjelleren i stedet for til bussen. Digital kollegaquiz i lunsjen er fint.
Postet 05-01-22 kl 21:06 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg tror stikkordet ofte er «gå ned/opp/bort». For meg er det fem skritt fra senga til spisestuebordet, der jeg må jobbe. Alt må pakkes ned til hvert måltid ig følgelig rigges opp igjen etterpå. Jeg ville kjedet meg uten folk uansett, men det at det er jobb overalt gjør meg helt frynsete.
Postet 05-01-22 kl 21:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Jeg har enorm respekt for dere på hjemmekontor. Aldri noen gang har jeg vært så glad for å jobbe på barneskole som nå. Jeg får så mye energi av å være på jobb!
Postet 05-01-22 kl 22:26 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Jeg er så enig med deg, Oslo. Selv om vi bader i tiltak, smitte og organisering føler jeg meg takknemlig nesten hver morgen når jeg går inn på jobben.
Postet 05-01-22 kl 23:23 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Postet 05-01-22 kl 23:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Oppdatert 05-01-22 kl 23:47 av Maverick (Meh.)
Gammel
Heilo sin avatar
Mave!
Postet 06-01-22 kl 08:53 av Heilo Heilo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no