Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 06-01-22 kl 09:12 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten er halvdød. Han kom seg greit opp i går, men nå går t-banen hans om 20 minutter og han er fremdeles ikke ute av senga.

Jeg sitter klar på hjemmekontoret, og gleder meg til jeg skal fysisk på kontoret i morgen. Det er viktig å ha noe å glede seg til.

I går hadde jeg møter nesten hele dagen, men i dag får jeg tid til å lese. Det jeg skal lese er ikke noe positivt for min del, men jeg må gjennom det allikevel. Ekstern kvalitetssikring kan være noe skikkelig dritt.
Postet 06-01-22 kl 09:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Lykke til Tjorven!

I dag har jeg for første gang i år fått tenåringen avgårde med buss i stedet for mammataxi. Veldig bra siden jeg har tredjedose-influensa. Blir sofakontor og lesing av faglitteratur på iPadden jeg fikk til jul. Ønsket meg iPad for å kunne lese pdf digitalt, siden Kindle blir så smått. Er så langt veldig fornøyd med brukervennligheten.
Postet 06-01-22 kl 09:20 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Torsdag bare ja, denne uken har vært lang.

Er på plass på kontoret i gangen, men ønsker egentlig å krype opp i sofakroken sammen med strikketøyet.
Postet 06-01-22 kl 09:20 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På plass på hjemmekontoret. Har fått fyrt i ovnen, og har stearinlys tent ved siden av meg her. Koselig. Kun dattera hjemme, hun har fri i dag, men sover ennå. De andre er ute av huset (heldigvis).
Postet 06-01-22 kl 09:23 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor her og, og skoleskole på begge kidsa. Jeg liker egentlig kombinasjonen hjemmekontor/kontor, men bare hjemme blir veldig nedtrykkende. Så håper veldig det kommer noen oppmykninger nå snart!

Trøtte unger, dont get started.
Postet 06-01-22 kl 09:27 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! På plass på jobb. Dagens plan: importere resten av produktene til det nye systemet, modde malene for ordre/faktura, fortsette prosess med bankintegrasjon m.m. Details, details!

Jeg gleder meg til å jobbe i produksjonen igjen, med P2 på øret! :zen:
Postet 06-01-22 kl 09:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sympati til alle med trøtte unger!

Selv stikker jeg av før de morgengretne står opp.
Postet 06-01-22 kl 09:30 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret.

Etter to dager på kontor er jeg forsåvidt ganske fornøyd med å være her.

Storesøster reiser i morgen, så jeg har tillat meg å invitere min mor til lunsj og tenkt at en litt lengre lunsj hender det at jeg tar fra det vanlige kontoret også. Og så må jeg jo få nyte julen litt med et lite besøk.

Julen ryker nok i morgen etter jobb slik at mannen og jeg kan reise en rask tur på hytten på lørdag. Der er det nå skiføre, som skal regne vekk igjen til uken.
Postet 06-01-22 kl 09:30 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Hjemmekontor, to trøtte ungdommer sliter med å komme seg opp. I dag gleder jeg meg til at sola skal stå opp og vekke meg skikkelig, er trøtt sjøl. Senere i dag skal vi på familiebesøk og hilse på en baby Det blir skikkelig stas.
Postet 06-01-22 kl 09:35 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen! Denne uka har vært lang og til tider bratt. Mellomste synes januar har vart i en evighet allerede, og jeg kan være enig i det. Snart helg!
Postet 06-01-22 kl 09:36 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Flere med dovendyrtenåringer her! I dag begynner begge heldigvis sent, og flaks for dem at jeg foreløpig kjenner på januariveren over å rekke ting og har litt overskudd til å hjelpe dem med å huske tiden... Hjemmekontorets fordeler.

Etter 3 dager hjemmekontor, så melder nederste del av ryggen at det er på tide med mer bevegelse/bedre stol. Men i dag skal jeg bruke fleksibiliteten til å hente et finn-kjøp og telefonen som lillesøster glemte i selskap i helga.

Noterer ipad som tips for å lese digitale tekster, nå leser jeg stort sett fra PC, men det er litt slitsomt.
Postet 06-01-22 kl 09:38 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg hadde også en morgentrøtting her som synes det var hårreisende at vi på hjemmekontor ikke startet før åtte! Han ville ha kjøkkenet for seg selv og spise frokost i fred og ro. En av de virkelig fine tingene med hjemmekontor er jo at jeg rekker å lese lokalavisa med en kaffekopp på morgenkvisten, neimen om jeg skal la meg presse vekk!
Postet 06-01-22 kl 09:40 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Alle trøtte her; godt 16-åringen passet tiden. Jeg forsov meg; er ikke bare bare å drive campingplass i drømme om natta.

Alle tre hjemme, 8. klassingen må ha språk hjemme, så han skal på skolen rundt kl 10. VG1 eleven har hjemmeskole i dag igjen.
Postet 06-01-22 kl 09:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Trøtt i dag, da jeg våknet midt på natta fordi blæra hadde behov for å bli tømt. Og når jeg skulle legge meg igjen, så snorket mannen så høyt at det var umulig å få sove igjen.
Postet 06-01-22 kl 09:47 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hjemmekontor på meg også. Har bare ei undervisningsøkt i dag, og den klassen er på hjemmeskole - men jeg har hatt dem på skolen både i går og i forgårs, så det er forsåvidt greit.

Jeg skulle gjerne ha vært på kontor-kontoret i dag, for jeg er mer effektiv der. Men vi har fortsatt ikke normal datatilgang på jobb pga. datainnbruddet hos fylket før jul, så det går bare ikke. I går kobla jeg 4G på telefonen opp til PC-en min for å kunne legge ut ting på Teams i klasserommet uten å knote på mikroskjerm på mobilen, men jeg klarte f.eks. ikke å få Outlook til å sende ut e-poster på det nettet; meldingene lå bare og venta til jeg kom hjem og kom meg på normalt nett - enda jeg bevisst valgte at den skulle få lov til å bruke mobilnettet.

Vi er blitt lova fungerende trådløsnett mellom 9 og 15 på skoledager fra i dag, men jeg tror det ikke før jeg får se det.
Postet 06-01-22 kl 09:53 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Andre migrenenatt på rad, døgnmåling av blodtrykk og nå akuttinnleggelse av mamma. 2022 bør bli bedre enn dette.
Postet 06-01-22 kl 10:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Blondie!
Postet 06-01-22 kl 10:07 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Blondie, det var tøffe tak.
Postet 06-01-22 kl 10:10 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Morgen! Trøtt og lei, men solen står snart opp! :leteretterlyspunkter:
Postet 06-01-22 kl 10:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blondie
Postet 06-01-22 kl 10:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Blondie

Jeg har vært syk siden 1. nyttårsdag, jeg tror det bare er sånn gammeldags sykdom, men koronnatlf anbefalte pcrtest så det tok jeg i går. Venter på svar på det så det er hjemme-karantene-sykekontor i dag, for selv om jeg er mye bedre så er jeg enda ikke helt i form.
Postet 06-01-22 kl 10:19 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Blondie.
Postet 06-01-22 kl 10:25 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Oi, Blondie.

Hjemmekontor her og. Trøtt start. I går syns jeg det var en glitrende ide å prøve å leke friskusmamma, så jeg skal hente ungene når de er ferdig på skolen og dra rett i bakken. Bare synd vi ikke rekker dit før sola er på vei ned..
Postet 06-01-22 kl 10:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Blondie!

Om mine kom seg opp og i gang i dag aner jeg ikke. Da jeg syklet av gårde kl. 7.25 hadde jeg ikke sett snurten av noen andre. Jeg er på jobb, jobb. Og deler ut hurtigtester i hytt og gevær.
Postet 06-01-22 kl 11:06 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Vaskemaskien og tørkemaskinen jobber, Helga the german robot støvsuger og jeg forsøker å være like effektiv. Tror ikke jeg lykkes helt.....
Postet 06-01-22 kl 11:12 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blondie

Min ble irritert da jeg for n'te gang mente han burde være ute av senga. Da var klokka 8.15 og de starter 8.30.
Men hans "det tar 1 minutt å kle på seg" stemte så han var ute av døra til rett tid.
Postet 06-01-22 kl 11:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blondie: Dette var visst ikke dagen, nei.

Knerten kom seg med rett t-bane, men han prioriterte bort å spise frokost. Jeg tilbød meg å smøre et par brødskiver som kunne inntas på t-banen. Men jeg var visst helt dust, for det gikk jo ikke an å spise med munnbind på.
Postet 06-01-22 kl 11:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Min yngste har hatt første oppmøte på teams og har lagt seg igjen... Han syns jeg maser noe fryktelig, og jeg er drittlei av å være masete. Men nå må han snart opp, for han skal ha fysisk oppmøte om en time. Blæh.
Postet 06-01-22 kl 11:29 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Guttene er på skolen, Lillesøster skal dra nå snart. Jeg har sittet noen timer med naturfag, og tar gåtur med hunden de 45 minuttene hun er på skolen, det er så kort tid at jeg rekker liksom ikke mye annet fornuftig.
Og greit å få en pause i mitt eget skolearbeid også, for jeg sliter, for dette er kjedelig.
Postet 06-01-22 kl 11:53 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Da er jeg alene i huset, forsøker å jobbe, men det går litt trått.
Postet 06-01-22 kl 13:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Klemmer litt ekstra på Blondie

HJemmekontor, forstatt dataproblemer etter "angrepet" natt til lille julaften. JObber meg ikke i hjel for å si det pent.
Har begynt å trene da, 2 økter denne uken. Og øm arm pga vaksine i går.
Postet 06-01-22 kl 14:08 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Blondie:
Postet 06-01-22 kl 14:25 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no