Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Coras lille hjørne

Treningsdagbok

Treningsdagbok
Gammel

Treningsoppsummering

Postet 08-08-08 kl 10:12 av cora
Jeg har fått trent bra i sommer, i snitt 3 ganger i uka, noen ganger 4 ganger i uka. Etter maange års treningsfri begynte jeg å trene regelmessig i fjor sommer, og har merket betydelig framgang. Det er herlig! Ikke på vekta (men jeg skal ikke klage på BMI på 20), men jeg har fått mye fastere kropp og en bedre holdning og får stadige kommentarer om at jeg ser sterk og veltrent ut. Enda en grunn til å rette ryggen!

Nå synes jeg det er lettere å komme seg ut og trene, og får til og med...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 4 cora er ikke aktiv
Gammel

Ferie og trening

Postet 23-06-08 kl 18:43 av cora
Oppdatert 23-06-08 kl 19:03 av cora
Joda, har da trent siden sist, ca. 2-3 ganger i uka siden 1.mai. Merker at formen begynner å komme nå, men er litt bekymret for slitasjeskader på grunn av joggingen. Jeg bruker nå rundt én time på mila, og er ganske fornøyd med det. Sykkelen min er til reparasjon, men skal begynne å sykle mer regelmessig når den kommer tilbake igjen.

Nå har jeg ferie fram til 13.august, så ingenting skal hindre meg i å trene masse framover!
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 0 cora er ikke aktiv
Gammel

Løping i øs-pøs-regn

Postet 30-03-08 kl 19:35 av cora
Denne uka har det vært vanskelig å få tid til å trene på grunn av hektiske kvelder med diverse aktiviteter, men jeg fikk til en liten tur på treningssenteret på onsdag. I dag ble det en løpetur på 4 km i skikkelig dårlig vær, og sterk vind var det også. Grøss og gru. Jaja, føler meg litt flink som våget meg ut.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 8 cora er ikke aktiv
Gammel

Trim+litt utenom

Postet 21-03-08 kl 20:07 av cora
Dagens trim er unnagjort. Det var surt og kaldt, ganske mørkt og vinden gikk gjennom marg og bein. Grøss. Jeg tok en lengre runde enn jeg pleier, og kom inn på en øde vei med en institusjonslignende bygning på venstre hånd. På MP3-spilleren hadde jeg "Killing in the name" med Rage against the machine, en ganske aggressiv musikk. På min høyre hånd lå det en garasje og mange nedsnødde biler. Mørkt og litt ukoselig. Idet jeg passerte garasjen, ble utelyset slått på (skikkelig flombelysning)og...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 3 cora er ikke aktiv
Gammel

Trening og tap av cm

Postet 20-03-08 kl 13:51 av cora
Oppdatert 20-03-08 kl 14:07 av cora
Jogget 6 km i går og trente intervalltrening tirsdag. Formen er stigende. Tror jeg satte ny pers på 6km. Hvis jeg fulgte rett med på klokka, brukte jeg ca.33 min. og det er jeg kjempefornøyd med. Stoppet én gang og gikk noen meter.

Jeg veier ca det samme som i sommer, men har redusert livvidden med nesten 5 cm. Det er problematisk å finne bukser som passer siden jeg er like kraftig i lårene og over rumpa som før. Jaja.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 2 cora er ikke aktiv
Gammel

Aktiv start på påskeferien

Postet 16-03-08 kl 20:07 av cora
Fikk trent både i går og i dag, så jeg er ganske fornøyd med meg selv. I går ble det 40 min. intervall og i dag 50 min. rolig jogg. etter besøk hos svigers.

I dag ble det forresten også en liten sykkeltur med de to yngste ungene på ca. én time i svært behagelig tempo. Herlig vær!
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 3 cora er ikke aktiv
Gammel

Årets første sykkeltur

Postet 09-03-08 kl 19:38 av cora
Sykkeltur med ungene ca. to timer i stort sett behagelig tempo + løpetur 40 min. + styrke i kveld. Ganske fornøyd med dagens innsats.

Endelig er sykkelen min i orden, og det var fantastisk å kunne sette seg på sykkelen igjen. Jeg gleder meg til lange sykkelturer med familien, god mat og drikke, og masse frisk luft nå framover. Nå kan snøen bare holde seg borte for min del. Sykkelsesongen har startet!
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 3 cora er ikke aktiv
Gammel

Vedlikehold på treningssenteret

Postet 07-03-08 kl 16:14 av cora
Æsj. Treningssenteret "mitt" har fire tredemøller, og nå er faktisk tre av dem ute av drift. Jeg trener ALLTID på tredemølle. Hva i alle dager skal jeg gjøre hvis den gjenværende tredemølla er opptatt?

Fikk trent intervall + styrke denne uka. Håper jeg får trent én gang til.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 5 cora er ikke aktiv
Gammel

Oppdatering på treningsfronten

Postet 05-03-08 kl 09:19 av cora
Oppdatert 07-03-08 kl 16:03 av cora
Status:
Februar: Trente 6 ganger. Syk i to uker.
Mars: Jogget 6 km på 35 min, stoppet to ganger, men gikk bare noen få skritt. Formen er ikke så verst nå!

Jeg ser at jeg har trent for mye styrke på overkroppen i forhold til rumpe og lår. Kanskje jeg skal slenge meg med på MRL neste gang?
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 2 cora er ikke aktiv
Gammel

Om trening og musikk

Postet 20-01-08 kl 09:22 av cora
Løp/jogget 6 km i går. Kjente ingenting i hofta (merkelig), og kunne tidvis holde et bra tempo.

Ble ganske andpusten, men det var herlig å kunne lange ut med musikk på øret. Får opp farta med Oasis og Skunk Anansie Stoosh samt Klovner i kamp. Hører også på Nelly Furtado. Tror jeg snart skal få Madcon med Begging også.

Neste uke er målet å trene minst to ganger.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 3 cora er ikke aktiv
Gammel

I gang igjen

Postet 15-01-08 kl 20:48 av cora
Nå er jeg i gang igjen med trening. Har til og med meldt meg inn på det lokale treningssenteret, så får vi se om jeg klarer å trene 2-3 ganger i uka eller om det ender med støttemedlemskap.

Etter flere måneder med treningspause er resultatet 3 km på 20 min. I høst løp jeg 6 km på under 30 min., så det er tydelig at formen er blitt betydelig dårligere.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 1 cora er ikke aktiv
Gammel

Langtur

Postet 06-10-07 kl 19:46 av cora
Oppdatert 07-03-08 kl 16:06 av cora
I dag jogget jeg ca. 9 km på i underkant én time. Farten var såpass lav at jeg ikke ble særlig andpusten, men det er likevel stor belastning for beina, kjenner jeg. Er fortsatt stiv og støl etter at jeg monterte 6 bokhyller fra IKEA (flaut...) for et par dager siden. Får ta det som trening også!

Neste uke skal jeg løpe to kortere turer i høyere tempo, også en langtur lørdag eller søndag.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 1 cora er ikke aktiv
Gammel

Trening

Postet 28-09-07 kl 20:19 av cora
Oppdatert 07-03-08 kl 16:06 av cora
Har jogga jevnt og trutt siden juli, og nå begynner de gode resultatene å komme. Det er deilig å kjenne at man blir i bedre form, og presterer bedre enn tidligere. Nå klarer jeg faktisk å jogge 6 km uten pause, men det går ikke så veldig fort. De siste gangene har jeg brukt i underkant av 35 min. Nå har jeg nådd målet som var å løpe sammenhengende, også får jeg heller øke tempoet etterhvert.

Målet for neste uke er å løpe 40 minutter uten pause. 7 km?
cora sin avatar
både her og der
Postet under Treningsdagbok
Kommentarer 0 cora er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no