Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Februarkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Februarkaffe

Postet 01-02-25 kl 06:29 av Kaffestuggu

Februar. Endelig.

Kommentarer totalt 288  

Kommentarer

Gammel
Nenne sin avatar
Vi blir til tirsdag, så mini-vinterferie. Håpet er å se skikkelig nordlys. Mannen min synes det er på tide etter 25+ år i Norge.
Postet 15-02-25 kl 12:04 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Håper dere får se nordlyset. Har også interessert meg for Svalbard og hatt lyst på tur dit. Skal dere ellers på noen utflukter mens dere er der?
Postet 15-02-25 kl 12:35 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det er rett og slett et helt vanvittig fint vær ute i dag. Kaldt, nysnø fra i går og ikke en sky i sikte. Jeg har vært på trening, men lurer på om jeg må gå meg en tur i solen også.
Postet 15-02-25 kl 13:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg har vært ute og gått tur i solen, men fytti katta for en isnende vind. :brr:
Postet 15-02-25 kl 15:00 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En uke skole til før ferie her. Men nå er det jo bare en som da får ferie.
Postet 15-02-25 kl 15:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Vært på lang tur langs sjøen i flott vær. Deilig å komme ut rett og slett.
Postet 15-02-25 kl 19:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi har vært på kjøpesenter, 15-åringen trengte nye bukser for de han er blitt for korte. Synes han kan stoppe å vokse nå, snart 190 cm på strømpelesten.
Postet 15-02-25 kl 21:01 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oppdaget at en tidligere kollega har gått bort. Trodde virkelig ikke det skulle gå "så fort".
Livet er virkelig ikke rettferdig.
Postet 15-02-25 kl 22:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
@Ine, vi skal både på en lengre rundtur og blant annet se frøhvelvet, og så skal vi på en nordlyssafari/ekspedisjon. Ellers se Longyearbyen.
Postet 15-02-25 kl 23:57 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God søndag, tror jeg. Har vært våken altfor lenge og på jobb altfor lenge, men nå er jeg hjemme i egen sofa med fyr i peisen og vurderer å prøve å sove litt.
Postet 16-02-25 kl 12:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God søndag. Vi har 12- åring Her idag, så i ettermiddag/kveld skal vi ut og spise etter henne ønske. Dagen skal benyttes til lading før det og kanskje en liten tur ut i solen.
Postet 16-02-25 kl 12:26 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Gratulerer med 12-åringen

Her skinner solen på meg gjennom vinduet. Jeg sloss med et strikketøy, men etterpå må jeg lufte meg litt.
Sånn og kjæreste kommer på middag i ettermiddag, så jeg må vel kokkelere litt seinere også.
Men først, strikke sammen to forstykker til en forhåpentligvis nydelig v-hals .
Postet 16-02-25 kl 12:28 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Dag 2 med migrene.
Det pleier vare i 3 dager når det setter inn, så jeg får belage meg på en rolig innedag med strikketøy og bok.
Postet 16-02-25 kl 12:44 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 12-åringen!

Og god bedring, 007.
Postet 16-02-25 kl 14:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg har pusset opp soveromsgang i helga. Deilig! Kvinner meg opp til å rydde vekk og gjøre litt husarbeid før sofaen venter
Postet 16-02-25 kl 17:39 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Himmel og hav, jeg har jogget (om man kan kalle det rolige tempoet på isete føre jogging....). Deretter laget langtidskokt lasagne og har kanelsnurrer til heving. Ser dere glorien lyser helt bort til østlandet og nordover?
Postet 16-02-25 kl 17:46 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ble ikke noe soving da.

Jeg skal, av alle ting, på standup med Galvan Mehidi i kveld, og kjenner på et intenst behov for å kansellere og bli liggende på sofaen som et slakt, men akkurat denne har jeg gledet meg til i månedsvis, så må prøve å holde meg våken.
Postet 16-02-25 kl 18:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Den er helt nydelig, Mave, få deg en halvtime på øyet, kos deg på stand up!
Postet 16-02-25 kl 19:39 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Har nedtelling til vinterferie, og er ikke kjempeentusiastisk over at yr påstår det skal regne når vi endelig skal oppsøke skieldorado på fjellet. Krysser fingrene for at værmeldinga endrer seg i god tid før helga.
Postet 17-02-25 kl 11:00 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har vinterferie og drar på en liten utflukt i morgen. Blir fint å få litt luft under vingene.

Jeg hadde telefontime med legen kl 12 i dag, hun har fremdeles ikke ringt. Det irriterer meg at det irriterer meg sånn.
Postet 17-02-25 kl 14:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er kaldt i sørvest, uten nedbør. Stakkars snøklokkene som hadde kommet så fint utenfor jobb.

Litt varmere vær neste uke til vinterferien starter. Da blir det kanskje også mulig å kjøre over fjellet uten å risikere liv og lemmer.
Postet 17-02-25 kl 15:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I Oslo er det nydelig sol, men ganske kaldt. Jeg har vært på jobbreise i dag, og vi klarte akkurat å miste et tog. Det ble et kvarter med sola i ansiktet på en holdeplass som hadde ly for vinden. Jeg syntes egentlig at det neste toget kom altfor fort.

Vi har ingen planer for vinterferien. Vi lurte på om vi skulle finne på "noe", men klarte ikke å finne ut av hva det skulle være. Så vi blir i Oslo, og passer på å ta litt korte dager og gjøre noe koselig. Det skal vi nok klare.
Postet 17-02-25 kl 16:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen!
Etter en hektisk uke med jobb i Oslo i forrige uke, har jeg nå en rolig uke hvor jeg faktisk kan få gjort litt arbeid og ikke bare sitte i møter.

Imponert over søndagen din, Fintdethei
Mave: Var det bra standup? Selv om sofaen kanskje fristet mer.
Tink: helgens værvarsel med plussgrader og regn er dritt. Jeg håper i det lengste at det endrer seg.
Tjorven: Det er helt nydelig å kjenne solen varme nå.

Vi har bestemt oss. Det blir ny hund på oss. På torsdag skal vi skrive kontrakt. Og valpene er leveringsklare om ca 4 uker.
Postet 18-02-25 kl 08:48 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Nååh, ny voff?

Det er fint vær ute, jeg har fyrt i peisen på hjemmekontoret. Starter hjemme for å følge opp halvstor unge som er syk på tredje dagen. Hun får klare seg selv fra ca lunsjtid.
Postet 18-02-25 kl 09:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Snipp,snapp, snute, vårt lille eventyr er ute. Nå er vi snart fremme på Gardermoen og klare for siste etappe.

Jeg satser på at det blir vinterferiestille arbeidsdager i resten av uka.
Postet 18-02-25 kl 14:17 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sliten i hodet. Slakt I sofaen og så lurer jeg på hvor dyr bilen blir. Hvis den kommer seg fra der den står til dit den skal da.
Postet 18-02-25 kl 18:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
De brukte en liten evighet på å hente bilen i går, så sikkert noen som irriterte seg over den der den stod.
Håper det er noe billig som er feil.
Postet 19-02-25 kl 10:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Krysser fingrene for at ikke hele månedsbudsjettet ryker i bilen star. Bil er fantastisk når det virker, og stress med en gang noe fjusker.

Her på jobb drar det seg til mot sesongåpning i helga. Jeg er ikke fullt så involvert som tidligere, men det er vanskelig å ikke rykke til når det nærmer seg.
Postet 19-02-25 kl 12:03 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
For en utrolig flott dag vi har i dag, i hvert fall her sørpå! Jeg har hatt teamsmøter med folk rundt omkring både i øst og vest og alle melder om strålende blå himmel og passe mange kalde grader. Nyt vinterferie dere som er ute!

Vi hadde besøk av hus-snekkeren vår nå i lunsjen og har avklart at det blir ny veranda på oss. Det gamle dekket er flisete og tørt og rekkverket er et mareritt av et vedlikeholdsobjekt, så nå blir det glass og aluminium på oss og nytt gulv, når vi bare blir enige om materialet der. Dette ser jeg frem til altså! Og det at det ikke går flere uker hver vår til å gjøre verandaen presentabel vil være bra for annet utvendig vedlikehold også. Jippi!
Postet 19-02-25 kl 13:28 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
fra Helgelandskysten. Grått og snøvær i dag, men vi har hatt fint vær også. Kan krysse av for nordlys (dog uten farger) og ørn (kongeørn, tror jeg) - håper fortsatt å se et av de få reinsdyra som er igjen her. Fortsatt et par dager igjen før vi setter oss på flyet sørover, heldigivs.
Postet 19-02-25 kl 14:39 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
et at den landsdelen jeg jobber mest med har vinterferie denne uken har gjort underverker for møtefrekvensen min. Den er på et historisk lavmål. Tar seg dog brått opp igjen neste uke når jeg egentlig skulle ha vinterferie.
Postet 19-02-25 kl 14:44 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Vinterferie i vest neste uke, og etter solrekord i februar så langt, så blir vinterferien søkkvåt og grå. Gidder ikke ta noen feriedager i det været.
Postet 19-02-25 kl 15:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Svosj så forsvant 10 lapper. Da er det både service og bremser i tillegg til fiksing av problemet.
Postet 19-02-25 kl 15:12 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg kan melde om at vinterferie i nord byr på regn/snø/vind.
Postet 19-02-25 kl 16:36 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg var akkurat ferdig med en diger, plundrete jobb, men så har jeg forsyne meg gjort en FEIL som gjør at jeg må sitte og plundre med jobben ENDA EN KVELD!!!
Postet 19-02-25 kl 17:28 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hjemme i sofaen. Fy søren så sliten jeg er. Fikk gjort unna litt på senteret før bussen gikk siden jeg ikke rakk den jeg vanligvis tar.
Postet 19-02-25 kl 19:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Å hjelpe en tenåring med søknad i Vigo om både læreplass og påbygg er en tålmpodighetsprøvelse av en annen verden. Selvkritisk så det holder til søknaden til læreplass i tillegg. Gleder meg til 1.mars, da er søknaden ferdig.
Postet 19-02-25 kl 20:17 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Findethei: Får de ikke hjelp på skolen til å søke?
Postet 19-02-25 kl 22:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Det gjør i alle fall mine. Tror vi har brukt 10 skoletimer på å skrive søknad og CV og å få dem avgårde til rett sted.
Postet 19-02-25 kl 23:57 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er installert på hjemmekontoret, og skal jobbe halv dag. Etter lunsj skal jeg på avslappingsyoga, og gleder meg til det. Jeg vet ikke helt om det kan defineres som trening, men det er veldig, veldig deilig. I morgen skal jeg ha helt fri.
Postet 20-02-25 kl 09:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jo de får hjelp, men ikke til alt tydeligvis. Og de er nå bare 4 i klassen som skal søke læreplass, resten søker direkte påbygg. Men nå har hun søknad inne i vigo om både læreplass og påbygg, så da gjenstår det å sende søknaden om læreplassen. De hadde også søknadsfrist 01.03, søker gjennom webrecruiter. Det løser seg….
Postet 20-02-25 kl 09:24 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Nå er det jaggu lyst når jeg går av bussen.
Bilen er hentet og oppførte seg tydeligvis.
Postet 20-02-25 kl 10:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Der kom regnet, krysser fingrene for at mannen som tror han er plaget av allergi blir bedre - at ikke han også har fått det som lillesøster har vært hjemme med hele uka.

Har overlevd møte med ledere og fagledere. Nå må vi bare få inn siste svisj til åpning på søndag.
Postet 20-02-25 kl 12:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
I dag vil eller orkar eg ingenting, så heldigvis har eg avtale med båldamene mine så er på veg ut for bål, kaffi og kokosbollar no. Og god prat.
Postet 20-02-25 kl 12:57 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg nyter noen fridager. Plan for dagen er en treningsøkt i kveld. Yngste er på reiseklinikken og tar vaksiner.
Postet 20-02-25 kl 14:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Jeg har 20-åring i dag! Vekket henne med telefon i dag på folkehøgskolen. Håper hun feires litt der. Får 16-åringen hjem fra vinterferie på fjellet om en liten stund. Han skal hentes i sentrum.
Postet 20-02-25 kl 19:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med 20-åring!
Postet 20-02-25 kl 19:45 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Takk Millen!
Broren og jeg planla å snakke med henne på facetime, men hun har visst ikke tid. Folkehøgskolelivet er oppslukende.
Postet 20-02-25 kl 21:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 20-åringen, millact! De begynner jaggu å bli store.
Postet 20-02-25 kl 23:30 av star star er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg våknet av et sinnsykt flybråk rett over huset, og tenkte at NÅ er det krig! Rett inn på flightradar for å sjekke, men det var heldigvis bare luftambulansen.
Heldigvis og heldigvis, den har landet i feltet her vi bor, så noen er jo alvorlig syk eller i verste fall død. Men det sier jo litt om fokuset for tiden.

Jaja. En halv dag med hjemmekontor, så vinterferie.
Postet 21-02-25 kl 08:29 av 007 007 er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.