Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 02-02-22 kl 08:51 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Har brukt første del av dagen på å surre rundt inne på samordna opptak. Har tilogmed fått sendt inn søknad.

Ellers så har jeg ikke sovet siden 0330 i natt, våknet og fikk ikke sove igjen, håper jeg klarer å holde ut dagen.
Postet 02-02-22 kl 09:00 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Spennende Frøy! Hva er det du søker på?

På hjemmekontoret, med sovende hund. Speilholke ute under all snøen, så jeg holdt flere ganger på å falle så lang jeg er. :knirk:
Postet 02-02-22 kl 09:06 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde ikke trengt vekkerklokke i dag. Det brøytes utenfor.
Postet 02-02-22 kl 09:11 av star star er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Årsstudium i organisasjon og ledelse, bachelor i Regnskap og økonomirådgivning samt bachelor i Økonomi og administrasjon.

Alt nettbasert med hjemmeeksamen og deltid, så får vi se hva jeg ender opp med. Alt er sånn sett relevant for dagens stilling og er områder jeg ønsker å lære mer om.
Postet 02-02-22 kl 09:13 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy. Spennende med studier

Jeg er på kontoret og skal ha en lang dag med møter, både digitale og fysiske.

Jeg skulle egentlig gå til jobben i dag. Men det snør og blåser, og da jeg gikk forbi busstoppet på veien så feiget jeg ut og tok buss i stedet. Fikk mer tid på kontoret da. Og litt mindre i vinden.
Postet 02-02-22 kl 09:15 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen!

Spennende Frøy, jeg kunne også tenkt meg Årsstudium i org. og ledelse nettbasert - hvilket universitet/høyskole er det som har det?

Rolig dag på hjemmekontoret i dag ser det ut som. Frisør i kveld, og det er på høy tid ser jeg på den grå etterveksten.
Postet 02-02-22 kl 09:21 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Frøy!

Jeg har startet arbeidsdagen med nettilgang på hjemmekontoret. Planen er å legge inn fraværsmelding i eposten og ganske snart bevege meg til et kafékontor i periferien og sitte der noen timer uten nettilgang, og se om det gjør underverker på konsentrasjonsarbeidet jeg strever med.
Postet 02-02-22 kl 09:24 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Spennende, Frøy! Jeg tok første året Økonomi/administrasjon som nettstudier for noen år siden.
Postet 02-02-22 kl 09:26 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det er Høgskolen i Innlandet som har det Sissel. Nytt av året ser det ut som.
Er egentlig litt overrasket over at det ikke er flere nettbaserte studier å velge mellom nå som de fleste studiestedene har fått trening i dette.
Postet 02-02-22 kl 09:30 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen!

Jeg har sendt en flink og en mindre pliktoppfyllende e-post til en leder i nærheten. Jeg mener at jeg gjør det rette altså, men det er alltid litt skummelt.

Har også rukket å se på smittestatistikk og R-tall sammen med den nyfriske fjortisen. "Nå er jo plutselig alle syke mamma! Hvorfor det?"
Postet 02-02-22 kl 09:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Da er vi i gang. Minstemann testet positivt.

Ellers en strålende vakker dag her med nysnø og sol. Vi får nyte det i dag, for i morgen er det fare for regn.
Postet 02-02-22 kl 09:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er hjemme og dårlig på å være syk. Jeg hater hvert sekund og trenger egentlig sosialisering i mye større grad enn jeg har mulighet for om dagen. Gleder meg til hagesesong.
Postet 02-02-22 kl 09:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Spennende med studier da, Frøy!
Håper en kafetur kan hjelpe på konsentrasjon og motivasjon, Heilo.
Jeg har et litt nervepirrende møte i dag, og må prøve å forberede meg godt.
Postet 02-02-22 kl 09:50 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg sendte inn søknad om godkjenning av praksis til fagprøven i går kveld. Så eg krysser fingrane for at eg fagbrevet på plass før sommarferien. Det hadde vert godt. Har allerede søkt på fagskule og
Postet 02-02-22 kl 10:02 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hjertensfryd.
Postet 02-02-22 kl 10:07 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Annerledes start på dagen i dag; fantastisk morgenkjøring i skibakken kl 0700. Så i dag har det vært skikjøring, morgentur med bikkja og likevel rakk jeg møtet kl 09.

Jeg er drit lei hjemmekontorplikt, men etter gårsdagens snøfall så har jeg bestemt meg for å faktisk bruke det positive ved det.
Postet 02-02-22 kl 10:43 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Åh det hørtes ganske magisk ut Anda.

Jeg tror rett og slett at jeg skal rusle meg en tur på butikken og finne meg noe godt til lunsj.
Postet 02-02-22 kl 11:01 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Anda, morgenkjøring? Hvor da? Tryvann? Det høres egentlig nokså magisk ut.

Jeg skal ikke studere, hverken fysisk eller på nett, så er imponert over dere som søker.

Sol, hjemme med kaffe og skal straks finne meg en bolle.
Postet 02-02-22 kl 11:11 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har skisko, men ikke ski (de ble stjålet :himler: ). Nå skal Jeg ta meg en runde i bruktbutikker og på Finn, men finnes det noe navn på ulike type bindinger? Jeg er liksom litt avhengig av at de passer skoene jeg har, og har liten lyst til å gå rundt med skoa.
Postet 02-02-22 kl 11:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Morgenkjøring på onsdager i Wyller, så det er ikke hele anlegget. Men i dag var det nydelig, altså. Myk kordflløyel de første turene.
Postet 02-02-22 kl 11:15 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Blondie: vet ikke hva de ulike typene heter. Men er det bøyle, eller sånne gamledagse med tre hull i platen foran? Også er det forskjell på dimensjonene om det er fjellski eller vanlig marka/løypeski. Ta med bilde du - så tror jeg du kommer langt. Utrolig irriterende med stjålne ski da...
Postet 02-02-22 kl 12:04 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er med bøyle og til løypeski, men usikker på om det er en standard. Da er det ikke sikkert bilde holder, for jeg kan ikke kjøpe nye. Definitivt veldig kjedelig at noen stjeler gamle ski som kun har bruksverdi for meg. Det skjedde vinteren 2018, så det er på tide å skaffe nye.
Postet 02-02-22 kl 12:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det finnes (dessverre) flere typer Blondie. NNN, BC, og salomon sin SNC?
Postet 02-02-22 kl 12:21 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg tror jeg ville ha tatt med meg skoene og prøvd, faktisk. Upraktisk men mye mer upraktisk å ha sko som ikke kan pares med skiene. :beentheredonethat:
Postet 02-02-22 kl 12:35 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Ta bilde, og mål lengden på bøylen på skoen. Evt. google og finn ut på forhånd hva slags binding du trenger.
Postet 02-02-22 kl 13:12 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Så vittig, Blondie. Jeg har nettopp laget tråd der jeg ettersøker skisko, for jeg har ski og ikke sko. Og sånn ellers: Kjipt å bli frastjålet utstyr.
Postet 02-02-22 kl 14:19 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi er en god match, Nolo.
Postet 02-02-22 kl 14:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no