Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 18-10-21 kl 08:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 15

Kommentarer

Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Hjemmekontor i dag mens jeg venter på svar på koronatest. Passer perfekt at jeg ikke har undervisning i dag, og jeg fikk henta noen bøker på jobb i går så jeg faktisk kan planlegge hjemmefra. Skal bare prokrastinere litt først ...
Postet 18-10-21 kl 08:50 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Flere minus ute i dag. Kommet meg på kontoret.
Må prøve å få gått meg en tur etter jobb i dag.
Postet 18-10-21 kl 09:21 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Kontorkontor her i dag. Nydelig, men kald morgen her. Greit at jeg har fått lagt om til vinterdekk.

Har sovet godt også i natt, så da var det greit å ta en av ukas 2-3 kontordager med en gang.
Postet 18-10-21 kl 09:33 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg leverte inn Herremannen sin sykkel for å få satt på piggdekkene tidlig i forrige uke, og sa at det ikke var noe som hasta. Angrer på det nå, for på fredag måtte jeg faktisk gå av sykkelen på vei til jobb fordi det var så glatt. Tror jeg må ringe i dag og høre når de blir ferdige. Planen er å bruke sykkelen hans i vinter siden den bare står her, i stedet for å bruke penger på piggdekk til min også.
Postet 18-10-21 kl 09:50 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi er over til den nye normalen, så jeg er på kontoret. Har ikke bestemt meg om jeg skal ta faste dager hjemme eller om jeg bare tar det ved behov.
Postet 18-10-21 kl 10:03 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jon Snow fikk rett i år også. Vinteren kom i natt. Jeg hadde heldigvis fått lagt om til piggdekk i helga, og har hatt en frisk sykkeltur til jobb i tett snødrev.
Postet 18-10-21 kl 10:41 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Heilo: Oi, da bor du vel langt nord. Kom det mye snø?
Postet 18-10-21 kl 12:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Næsj da, det ble i alle fall ikke liggende veldig mye, men det var ganske mye i lufta akkurat i morges.
Postet 18-10-21 kl 12:34 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ingen snø her foreløpig, men minusgrader i morges, så greit med vinterdekk. Jeg har vært ute på jobbmøte, så utrolig hyggelig å komme seg litt rundt og hilse på nye folk! Når jeg attpåtil hadde gode nyheter ble det ekstra kjekt.
Postet 18-10-21 kl 13:26 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Da kan jeg hente sykkelen med piggdekk i ettermiddag - så lenge jeg får svar på koronatesten. Begynner å bli nervøs for at det ikke kommer i dag; hadde liksom regna med det. Vil helst på jobb i morra. Og på trening i ettermiddag, nå som jeg føler meg frisk igjen.
Postet 18-10-21 kl 13:48 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Leser med interesse om piggdekk. Er nokså "fersk" syklist. Er dere erfarne syklister Stompa g Heilo? Hva tenker dere om piggdekk for newbies? (Fikk bil for 16 år siden og så meg ikke tilbake. Men da syklet jeg også kun om sommeren. Tok buss om vinteren).
Postet 18-10-21 kl 15:22 av him him er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
him, jeg har vært vintersyklist i 5-6 år. De første 5 årene hadde jeg en hybrid-elsykkel med relativt smale dekk, og selv om piggdekkene satt godt på is syntes jeg det var tungt å sykle i løssnø/slush med dem, det skulle ikke mange cm til før jeg følte at jeg fikk lite kontroll. Nå har jeg ny elsykkel som er mer offroad, med veldig brede dekk. Jeg har også fått bredere dekk foran enn bak, etter anbefaling fra butikken. Siden dette var første snødagen kan jeg ikke helt uttale meg om det er så mye bedre enn jeg tror, men jeg innbiller meg i alle fall at det vil hjelpe. Det er uansett annerledes å sykle på vinteren enn på sommeren, jeg påregner ca 50 % mer tid enn på sommeren, men det går greit. Gode klær og ikke minst varme sykkelhansker er et must da, i tillegg til piggdekk.
Postet 18-10-21 kl 16:19 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er bare kosesyklist, og har aldri sykla på piggdekk - så jeg aner ikke om jeg faktisk tør når alt kommer til alt, eller hvordan det blir i praksis. Men siden sykkelen uansett var punktert og måtte fikses, OG vi hadde piggdekk til den stående, fant jeg ut at jeg skal teste. Det hadde vært greit å strekke sykkelsesongen noe, for det tar nesten 30 min å gå til jobb. De vil jeg gjerne ha tilgjengelig til andre ting - som å sove litt lenger på morran.

Vi har ikke mye snø sånn til vanlig, da - det er oftere bare glatt.
Postet 18-10-21 kl 16:59 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Og DER fikk jeg negativt svar på koronatesten min.
Postet 18-10-21 kl 17:05 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Godt, Stompa.
Postet 18-10-21 kl 19:12 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no