Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

gajamor

Gammel

Ode til hjelpemiddelsentralen

Postet 04-08-10 kl 13:19 av gajamor
Oppdatert 04-08-10 kl 16:40 av gajamor
Noen få måneder etter at de oppdaget hørselstapet til litjtausa hadde jeg et møte med hjelpemiddelsentralen for å finne ut hva vi trengte. Nå begynner tingene å dukke opp. Det tar en liten stund å få papirene gjennom systemet, men litjtausa fungerer såpass bra at det ikke gjør noe om vi må vente litt. Jeg er utrolig takknemlig for at vi får utstyr som kan hjelpe litjtausa til å klare seg selv.

I dag var vi ute og kjøpte datamaskin. Hjelpemiddelsentralen dekket en viss sum, så vi måtte...
gajamor sin avatar
Travelt opptatt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 12 gajamor er ikke aktiv
Gammel

De tre typene dager

Postet 28-05-10 kl 20:57 av gajamor
Jeg har tre typer dager:
-dager hvor jeg drømmer om alt jeg har lyst til å gjøre, bedriftene jeg skal starte og stedene jeg skal reise
-dager hvor jeg gleder meg over de små tingene jeg faktisk har fått til
-dager hvor alt er tungt og trist og overveldende.

Onsdag var en "ambisjonsdag". Da kjøpte jeg masse stæsj på ebay, som jeg har planer om å selge videre. Så kan jeg bli omreisende salgskvinne i perler og smykker, bli milljonær og leve livets glade dager....
gajamor sin avatar
Travelt opptatt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 gajamor er ikke aktiv
Gammel

Livet med et hørselshemmet barn

Postet 16-01-10 kl 16:42 av gajamor
Er det i det hele tatt lov å si hørselshemmet mer? PK er det sikkert ikke, men det er jo ei hindring i livet hennes, så da kaller vi det det.

Jada, litjtausa er blitt testa. Det ene øret er visstnok helt døvt, og på det andre hører hun ingenting under 50-60 dB (lave samtaler forsvinner). Hun er helt avhengig av å se folk som snakker, og skjønner ikke fremmede dialekter. Bokmål er et like rart fremmedspråk som engelsk for henne.

Fredag var vi på hørselssenteret, og mandag...
gajamor sin avatar
Travelt opptatt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 16 gajamor er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no