Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 09-08-19 kl 09:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Trøtt i trynet.
Postet 09-08-19 kl 09:56 av star star er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vi er på vei til Trondheim med flyttelasset til eldste. Rart at han skal flytte hjemmefra. Vemodig, fint og veldig riktig at han prøver vingene sine.
Postet 09-08-19 kl 10:05 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret, tar hjemmekontor fra ca midten av dagen, lite å gjøre.
Postet 09-08-19 kl 10:12 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
I dag er det ett år siden eldste flyttet avgårde til studier, i morgen flytter hun igjen. Det er rart hvor vant jeg har blitt til å ha henne her i sommer. Vet at jeg fort blir vant til det og det er jo bra at hun studerer og skaper sitt eget liv. (Men ...)

Jeg skal passe to små barn i et døgn og regner med at jeg blir mer sliten enn vanlig.
Postet 09-08-19 kl 10:13 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Blondie.

Jeg er på kontoret og er skikkelig trett. Det har vært en brakstart tilbake på jobb og jeg er litt svett med tanke på neste uke. Men jeg venner meg nok til det.

Heldigvis er det fint vær, så jeg satser på å gå når vanlig arbeidstid er slutt og få en tur på ettermiddagen. Kan heller sitte litt over neste uke. rokrastinerer:
Postet 09-08-19 kl 10:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg er også på flyttefot i dag: vi reiser hjem etter fire måneder i England. Jeg gleder meg sånn til å komme hjem: til hagen min, kjøkkenet mitt, sengen min, vennene mine. Og ikke minst Frøkna, som har sommerjobb på Vestlandet, og som er hjemme på besøk en uke.
Postet 09-08-19 kl 10:29 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Lykke til alle som flytter!

Sol i sør, siste feriedag. Den skal utnyttes, lurer bare på til hva.
Postet 09-08-19 kl 10:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg skal ikke flytte, men jeg skal besøke en venninne som nettopp har flyttet inn i ny leilighet, så jeg må huske å få kjøpt en liten innflyttingsgave. Jeg vet ikke helt hva det skal være, men jeg jobber i glassmagasinbygget, så det er fristende å stikke ned i første og kjøpe en stor vase. Med ansattrabatt, til og med. Men da må jeg drasse den med meg på t-banen.
Postet 09-08-19 kl 10:54 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Tøff første uke i jobb siden jeg ikke har jobbet full uke siden januar pga operasjon, sykemeldinger,studier og ferie..
Så kjenner det er rolig fredag og det trenger jeg. Mye å sette seg inn i.
Postet 09-08-19 kl 10:58 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Divine:

Jeg er på jobb, har gjort unna litt prosjektarbeid (frivilligjobb) og er på vei ut i produksjonen.

De to første ukene i jobb har tatt litt på, så jeg tror jeg skipper 6 timers reise hver vei for å komme på kräftskiva i Sverige i morgen, enda så gøy det hadde vært.
Postet 09-08-19 kl 11:06 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Fredag og føles litt roligere, men før man aner braker noe løs. Burde vært forbudt å gjøre merkelige ting i systemene sine på fredager som jeg må rette opp i! Jeg skal heller ikke flytte, men skal kjøre til Sunnmøre i morgen og hjem søndag kveld, frøken musiker skal spille i en solistkonkurranse. Jeg fulgte dessverre ikke helt med da hun drev med innsending av kvalifisering etc., hadde jeg ant konsekvensen hadde jeg muligens tatt action da. Det er ikke i sentrale strøk og hun ville uansett måtte hatt skyss flyplass/hotell/konsertsted der oppe, så bil blir billigere og enklere. For henne.
Postet 09-08-19 kl 11:13 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
På glovarm sydenbuss på vei til flyplass. Kjørt alle små gater som finnes, i rykk og napp. Ugg.
Postet 09-08-19 kl 11:14 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ja!! Kjøp vase på Glasmagasinet.
Postet 09-08-19 kl 11:31 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
av vasen!

Addison, det er en drøy tur på en kort helg, ja. Heldigvis er veiene ganske strøkne store deler av veien, så det hjelper på.

Jeg har forlatt minsten på SFO, det gikk veldig fint i dag så vi krysser fingrene for tilnærmet full dag. Det er ikke bare-bare med tilvenning for de som trenger litt ekstra, men desto bedre å se når hun trives. Jeg skal unne meg frisør og kaffe med venninne seinere, mens pappaen er i bakhånd for henting. Og vips var det helg igjen, gitt!
Postet 09-08-19 kl 11:37 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Selvfølgelig må du kjøpe (rosa, diger) vase, Divine!

Postet 09-08-19 kl 12:11 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Lykke til med flytting, og reising, besøk og gaveshopping.

Hjemmekontor i dag. Har startet dagen med 45 min nakkemassasje. Skulle tro at nakke og skuldre var litt bedre etter ferien, men 2 uker tilbake på jobb får spenningene til å sette seg med en gang.

I helgen skal jeg prøve SUP for første gang. Gleder meg.
Postet 09-08-19 kl 12:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ja, vase!

Siste ordinære feriedag og jeg sov til 11. Vet allerede nå at det blir hardt å stå opp neste uke.
Postet 09-08-19 kl 12:45 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Tidlig oppe i dag, må varme opp til neste uke. Fordelen er at jeg var ferdigtrent klokka 10. Nå skal jeg snart på dugnad. Glad for at vi aldri selger dopapir, men gleder meg ikke til scenerigging.
Postet 09-08-19 kl 12:52 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Endelig fredag i tidenes minst effektive arbeidsuke.
Jeg driver for øvrig å prøver å leie ut en bolig, og blir både imponert og skeptisk over folk som vurderer å flytte fra storby til et bittelite sted i gokk på andre siden av landet. Blir spennende å se hva vi ender opp med!
Postet 09-08-19 kl 14:03 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg heier også på vasekjøp på Glasmagasinet!
Postet 09-08-19 kl 14:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Ja til vasekjøp!
Postet 09-08-19 kl 14:25 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Ja til vasekjøp herfra også.
Postet 09-08-19 kl 15:54 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi gikk i nærkiosken for å kjøpe softis, for det hadde vi hørt at de hadde. Og ganske riktig, der sto en softismaskin, og på tavla sto det at de hadde softis. Siden jeg vet at softis allikevel er en lunefull substans, startet jeg forsiktig.

– Har dere softis?
– Nei.
– Men altså, hmm ... (jeg ser megetsigende på softismaskinen)
– Vi hadde det før, men det har vi sluttet med.

Og så gikk hun bort fra disken. Ungene bestemte at de ville ha småis i stedet, av en type de hadde i isfryseren i samme kiosk, men jeg nektet plent å kjøpe noe på et sted med den tilnærmingen til kundeservice.

Ungene mener at jeg har blitt altfor engelsk og bortskjemt med so dreadfully sorry and apologies for any inconvenience.
Postet 09-08-19 kl 15:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ungenes hypotese er at damen var sarkastisk (jeg så vel at de hadde softismaskin, duh!), men siden jeg ikke forsto sarkasmen, fikk jeg heller ingen softis. (Det ville vel om mulig betydd enda verre service.)
Postet 09-08-19 kl 15:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no