Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 03-11-22 kl 06:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Særs klisjéfylt november til nå, det er bekmørkt og det striregner. Jeg skal ta litt mer kaffe før jeg kvinner meg ut av døra.
Postet 03-11-22 kl 07:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nokså mørkt her også, vått og ja. Snart er det desember, koselig.
Postet 03-11-22 kl 07:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
November, ja.

To mann nede for telling (forkjølelse? Influensa? Korona?) her. Tre igjen til å holde fortet. Slik sett er det bra det ikke er full-fart-september. :krampepositiv:
Postet 03-11-22 kl 07:47 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Salig regnvær her også, det hamret så jeg trodde det var inne i soverommet i natt
Siden jeg var våt i halve går etter å ha vasset til bussen i teite klær kledde jeg meg "fornuftig" i dag, men så var det plutselig opplett og jeg ble svett av alle greiene jeg hadde på meg. Livet er et slit
Postet 03-11-22 kl 08:01 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg skulle vært på jobb og vikar i dag, men i stedet er jeg hjemme med feber. Det kan skyldes influensa-vaksine i går, men en kollega jeg delte kontor med testet positivt for covid i morgesm så det kan jo være det også.
Postet 03-11-22 kl 08:15 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg jobber så mange ekstravakter i november at jeg er oppe i 80% stilling. Og det er jo en god ting, men ikke når jeg også må ha tid til å skrive oppgave og lese ... Det var jo derfor jeg gikk tilbake til ekstravakt-livet. Jeg er ei kløne som er ute av stand til å si nei takk til jobb.
Postet 03-11-22 kl 08:15 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oh. Jeg lever.

Det skulle være allmøte i dag, og da foretrekker jeg hjemmekontor for da kan jeg strikke mens sjefen snakker. Han er ikke akkurat noen karismatisk taler, så det er greit at fingrene er opptatt med noe slik at hodet kan melde seg inn i det som blir sagt.

Dessverre ble dette kombinert med at 17-åringen forsov seg. Så da var det virkelig en virvelvind på hjemmekontoret en liten stund.

Jeg har morsomme planer i kveld, og det trengs i en ellers grå november. For det er virkelig novembervær nå, altså.
Postet 03-11-22 kl 11:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret, men med 4 timers søvn så blir det en "artig" dag.
Postet 03-11-22 kl 11:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Sitter midt i vikige forhandlinger, det er stress og styr, men også litt spennende. Har i hvertfall kledt meg opp i powerfargene, med svarte klær, grønt smykke og stramt hår.
Postet 03-11-22 kl 12:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På kontoret i dag. Litt travelt siden jeg skal ha fri i morgen, men jeg regner med at jeg kommer i mål.

Gleder meg til fjelltur til turistforeningshytta Skåpet med dattera i helga. Fullstendig avkobling, bok, god mat og vin.
Postet 03-11-22 kl 12:25 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Vekket du ikke 17-åringen, Tjorven?
Postet 03-11-22 kl 12:36 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Eh. Jo, men ikke tidlig nok. Utfordringen er at hun begynner på skolen til forskjellige tider hver dag. Ikke likt hver uke en gang. Så det er ikke alltid så lett å vite når hun skal vekkes.
Postet 03-11-22 kl 12:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
... dessuten kan vel 17-åringen ta ansvar for det selv.

Vi har tre varianter av ungdommer i huset og det er helt fascinerende å se hvor ulikt de opptrer på morgenen. Den ene spretter opp og plystrer på vei til badet, den andre aksepterer sin skjebne stilltiende, mens den tredje eksploderer av det minste og ligger i senga til det er helt krise.

Det blir nok gode minner etter at de har flyttet ut.
Postet 03-11-22 kl 12:55 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg har også tre varianter - en 17-åring som lusker ut før jeg har våknet, en 10-åring som spretter opp når jeg fyrer igang dusjen, og en 15-åring som hadde kverket meg om jeg hadde hjemmekontor og ikke vekket ham i tide.. Skulle gjerne hatt hjemmekontor de dagene han begynner sent, for da kan jeg ikke vekke ham før jeg må gå, og yngsteman tør ikke. Så et rent uttrykk for misunnelse, Tjorven
Postet 03-11-22 kl 13:14 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Hjemmekontor med sol ute, halvsykt barn inne, ett barn med OD-dag hjemme, og en hund med løpetid. Kunne vært fredeligere med andre ord.
Postet 03-11-22 kl 13:56 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Ålesund - Strålesund, 15 grader og sol i dag. Eg var på behandling og etterpå hadde energi til å spasere langs kaia og gå innom ein kafé for frukost og god kaffi før eg drog heim.
Postet 03-11-22 kl 15:14 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Varer sola til helga, Syrinx? Jeg drar til Ålebyen lørdag.
Postet 03-11-22 kl 16:16 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Det er min plan iallfall, Dali, for eg skal på hotellweekend med ei venninne heile helga. Turist i eigen by.
Postet 03-11-22 kl 16:32 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Oppdatert 03-11-22 kl 16:47 av Syrinx
Gammel
Dali sin avatar
Satser på det da, pakker solbriller.
Postet 03-11-22 kl 17:37 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Velkommen til byen i alle fall. Den stiller truleg nyvaska.
Postet 03-11-22 kl 17:50 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no