Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 11-11-20 kl 07:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Musemus sin avatar
Først?
Jeg skal på jobb og fyre opp i bålpanna i ny grillhytte. Spent på om jeg får det til.
Postet 11-11-20 kl 07:38 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Spennende, Musemus. Jeg skal bare på jobb og ha Teams møter.
Postet 11-11-20 kl 08:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal plutselig fysisk på jobb i dag, straks på vei ut av døra. Det er definitivt å foretrekke å ha denne muligheten, så dagen i dag er mye bedre enn den i går.
Postet 11-11-20 kl 08:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
Jeg klarte det!
Postet 11-11-20 kl 08:35 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så flink du er Musemus.

Jeg skal sitte ved spisebordet og gjøre rutinearbeid det meste av i dag også. Men, i dag har jeg i hvert fall ikke møte i frivilligaktiviteten etterpå, men skal trene, handle og, om mulig, være i hagen.
Postet 11-11-20 kl 08:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har et skikkelig skummelt møte i dag. Jeg skal være møteleder og det er mange møtedeltakere med direktørtitler, og de er IKKE enige. Jeg synes jeg får fantastiske oppbacking fra sjefene hos oss, og de sier at de stoler på meg, men tenk om jeg ikke får det til? Vanligvis er jeg proppfull av jobbselvtillit, men nå kjenner jeg at jeg gruer meg. Og møtet er selvfølgelig på teams.
Postet 11-11-20 kl 08:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Lykke til, Tjorven!
Jeg er på hjemmekontoret, og lurer på om jeg skal ta et avbrekk midt på dagen for å få gjort ærender og komme meg ut mens det er litt lys. Så kan jeg heller jobbe senere i ettermiddag, hvis det trengs.
Postet 11-11-20 kl 08:59 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Heia Tjorven! Pust med magen, og tenk på at de (og vi) stoler på deg. Krysser fingrene for at direktørtitlene kan oppføre seg som folk.

Her er det hjemmekontor med teamsmaraton i dag. Avtalte med god kollega i går at vi må ha en digital kaffepause sammen daglig, for å holde på humøret og den mentale helsa.
Postet 11-11-20 kl 09:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja, oppføre seg som folk! Det er ikke akkurat en gjeng med Trump-etterligninger. De er svært siviliserte, disse folka. Men da blir det så mye mer jeg må "lese mellom linjene", og det er ikke like lett på teams.

Men altså; jeg velger denne gjengen fremfor idioter når som helst.
Postet 11-11-20 kl 09:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Heia Tjorven!

Jeg skal ha noe så sjeldent som en fridag. Jeg pleier å sitte på jobb sjøl når jeg ikke har undervisning, men nå er jeg noenlunde à jour med vurderinger, har planlagt godt nok til morgendagens økt og er helt skjelven av stress, så jeg trenger ikke jobbe i dag. Har et Teams-møte etter lunsj, men må ikke forberede noe til det. Plan: Dusj, te, peis, bok.
Postet 11-11-20 kl 09:24 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Lykke til, Tjorven!

Jeg sitter på hjemmekontoret og lurer på hvor lang tid det kan ta før de er ferdige med å pigge opp gulvet i rommet ved siden av? Kan ikke klage på naboen engang, det er mitt rom. Det bråker mer enn man skulle tro.

(Disclaimer: Enebolig, så forstyrrer ingen naboer på hjemmekontor.)
Postet 11-11-20 kl 09:26 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Lykke til Tjorven! Jeg er sikker på at du klarer dette helt strålende!

Jeg har fri i dag, men har ørten ting på programmet. Alt i den kategorien som gjør det fryktelig lett å prokrastinere! Jeg MÅ vaske bad, rydde kjøkken og stue, vaske gulv osv. Jeg får kolleger på lunch på fredag (og en i morgen). Sånn er det å ha planleggingsdag på Teams... Da tar vi avdelingstid privat.
Men først: frokost.
Postet 11-11-20 kl 09:28 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Vi har sovnet av. Det er et godt tegn på at stress-nivået mitt er altfor altfor høyt.
Og det kjenner jeg også, angsten florerer.

Så det blir å få ungene på skolen, om en litt forsinket, også prøve å finne hvilepuls. Det er ikke lett.

I morgen er møte med diagnose-avgjørelse, jeg håper og tror at det hjelper på, jeg tror det er det som fucker opp meg nå, å gå og vente på det.
Postet 11-11-20 kl 09:43 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Lykke til Tjorven, og alle som trenger det.

Jeg er hjemme, med forkjølelse, på uke 4. Så lei.
Dagens planer er litt husarbeid, gå meg en tur, gjøre litt småting. Ikke veldig spennende altså.
Postet 11-11-20 kl 10:14 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har satt elevene mine i gang med fagdag om barokken - dessverre individuelt på hjemmeskole i stedet for i grupper på skolen, men men.

Selv har jeg nok å gjøre, bunkene hoper seg opp - samtidig må jeg være tilgjengelig for veiledning. Har ikke vært så mye foreløpig, men kommer sikkert når de kommer litt mer inn i oppgaven.
Postet 11-11-20 kl 10:47 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
Lykke til Tjorven. Dette klarer du helt fint

Jeg var tidlig oppe og på treningssenteret før 7. Herlig å få trent i fred og ro med lite folk.

Fikk akkurat telefon fra arvingen som ble sendt hjem fra skolen grunnet hoste. Løvemannen er hjemme med hodepine. Håper jeg holder meg frisk....
Postet 11-11-20 kl 10:56 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lykke til, Tjorven.

Kommet meg på jobb i gråværet.
Skulle gjøre unna en del julegaver i går, men fikk da ikke betalt. Hverken med det ene eller det andre kortet. Så klør meg i huet og må høre med ei venninne om hun har hørt om andre som sliter.
Postet 11-11-20 kl 11:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Betalingsløsningene var nede i går, så det er ikke så rart at du ikke fikk betalt.
https://www.nrk.no/norge/feil-forte-...gar-1.15239309

Er på dagens tredje digitale møte og er sjeleglad vi ikke trenger å ha på kamera.
Postet 11-11-20 kl 11:14 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så det nå, så det forklarer at jeg ikke fikk til i går. Men prøvde på mandag også uten at jeg fikk betalt. Men nå, nå funka det.
Postet 11-11-20 kl 11:44 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Er det lov til å være skuffet når webinaret bare varte 1,5 time i stedet for 3 som det skulle, sånn at jeg nå må jobbe og ikke kan strikke mer?
Postet 11-11-20 kl 14:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Absolutt, Frøy.
Postet 11-11-20 kl 14:57 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: Jeg er så enig med deg. Jeg har vært innkalt til slike møter i det siste, og rigger meg til med både strikketøy og mat. Og så varer det bare halve tiden. Jeg rekker jo ikke alt jeg hadde planlagt.

Og så gikk møtet mitt bare skikkelig middels.
Postet 11-11-20 kl 14:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Helt enig Frøy.

Og Tjorven. Helt middels er jo også ganske bra.
Postet 11-11-20 kl 16:13 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Dette er ikke stedet for å tante om strikking i møter, skjønner jeg.
(Forrige digitale forelesning hadde jeg ei i sidesynet hele tiden som veivet med armene. Eller strikket da, som noen definerer det som).
Postet 11-11-20 kl 16:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Man slår selvfølgelig av videoopptak når man strikker i møter.
Postet 11-11-20 kl 16:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no