Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 19-11-20 kl 07:23 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
Postet 19-11-20 kl 08:17 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Det sludder, håper det ikke legger seg på veiene.
Postet 19-11-20 kl 08:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det sluddet så vidt her også i morges. Det er tidlig i Bergen.

Jeg er optimist på at det kanskje betyr snø til jul og det hadde vært deilig.
Postet 19-11-20 kl 08:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det sludder her også, men det legger seg ikke. Noen fordeler skal man jo ha av hjemmekontor - jeg trenger strengt talt ikke gå ut.

Jeg var i skikkelig rar form i går, og kjenner at jeg fortsetter med det i dag. Ikke feber, ikke vond hals, ingen hoste, ingen rennende nese, men kroppen min er fullstendig utslått. I går sov jeg tre ganger i løpet av dagen og sovnet allikevel helt fint på kvelden. Sånn pleier jeg jo ikke ha det, men dette er da ikke noe koronasymptomer?
Postet 19-11-20 kl 09:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen. Sov dårlig i natt :trøtt: Skikkelig uvær holdt meg våken... Men i gang nå. Det blåser noe helt vannvittig ute - frister ikke mye å gå ut med hunden.
Postet 19-11-20 kl 09:02 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Skikkelig ruskevær gjennom natten her, men ser ut som det blir litt klarere og finere nå når det lysner.
Hjemmekontor her også, 4 timers Teamsmøte med digitaliseringsdirektoratet.
Tjorven: Det høres nesten ut som du brygger på noe. Eller kanskje kroppen bare er sliten og trenger en liten time-out?
Postet 19-11-20 kl 09:05 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.

Litt jobb nå fra morgenen av før jeg skal ta meg meg guttungen på sykehuset for den månedlige påfyll av medisinen. Får pakke med meg strikketøy så går det nok fint denne gangen også.
Postet 19-11-20 kl 09:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven, på NRK i går var det intervju med en person i Belgia som hadde hatt Corona nå i høst. Intervjuet handlet om vaksine. Han hadde vært ekstra trøtt i starten sa han. Men, jeg tror ikke det er et vanlig symptom, nei.

Venter på feier og jobber hjemmefra. Han er vel her straks håper jeg.
Postet 19-11-20 kl 09:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Huff Tjorven, krysser fingrene for at kroppen bare er ekstra sliten. Har du vært i nærheten med noen som kan ha vært smittet?

Jeg har tent lys på hjemmekontoret, men bør strengt tatt ta en ryddesjau på kjøkkenet før jeg kommer skikkelig i gang med dagen.
Postet 19-11-20 kl 09:24 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Her snør det. Og det legger seg.
Postet 19-11-20 kl 09:39 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Her kommer snøen sideveis, og legger seg ikke. Gjør det bare surt og blæh.

Jeg jobber derfor intenst med å motarbeide lysten til å legge seg under dyna igjen med å lage meg en stor kopp te og spille fin musikk for meg selv på hjemmekontoret. Og ha dagslyslampen på full guffe, selvsagt.
Postet 19-11-20 kl 09:44 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Tink: Jeg føler det som om jeg ikke har møtt en levende sjel i hele år, men det er jo ikke sant. Men nærmere enn 1 meter i over 15 minutter er bare kjernefamilien de siste tre ukene. Men begge ungene mine er i verste smittealder og går på skoler hvor det har vært smitte ... dog ikke i nærheten av dem. Og tenåringer kan vel smitte andre uten snev av egen sykdom?

Men jeg har ingen symptomer utover å være helt ubeskrivelig sliten. Og det kom svært plutselig i går og fortsetter i dag.
Postet 19-11-20 kl 09:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
sammen med annemede. Snø i november, i Bergen.
Postet 19-11-20 kl 09:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg våkna med vondt i hodet og stive muskler, men fikk lagt inn en pilatesøkt før jobb og føler meg 90 % bedre! Resten får naprapaten ta seinere i dag.
Postet 19-11-20 kl 10:01 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Feieren har ikke dukket opp. Jeg har et møte om 1 time og 15 min på teams og har ikke med headset hjem. Tror jeg ringer han og sier han må komme en annen dag. Ikke min feil at han nå er mellom en time og en halv forsinket.
Postet 19-11-20 kl 10:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det mest meningsløse teamsmøtet pågår nå. Erre mulig å bruke så mye tid på å diskutere så mye uvesentligheter?
Postet 19-11-20 kl 10:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Morgen.
Natt uten særlig søvn. Men, snart helg.
Postet 19-11-20 kl 10:05 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Ja, findethei, det er det! Helt håpløse noen av møtene jeg deltar på på teams. Da er det godt man har en skjerm å se på og la tankene flyte litt.
Postet 19-11-20 kl 10:06 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det fine med teams-møter, er at man kan skru av kameraet, og enten fade ut, eller jobbe med andre ting.
Postet 19-11-20 kl 10:13 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Kommer kanskje litt an på møtet. Jeg er stort sett i møter der jeg plutselig kan måtte si noe, da er det ikke så lurt å fade ut.

Lite møter her om dagen, og passe konkrete oppgaver for et slitent hode. Det er fint. Barn på skolen er også fint.
Postet 19-11-20 kl 10:18 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Tjorven - jeg har det på samme måte noen dager. Plutselig er det slutt på kreftene, og jeg kan sovne på sofaen og likevel sove godt på natta. For min del henger det nok sammen med leddgikten (jeg hadde det ikke slik for et par år siden), men det er jo "bare" slitenhet og kan ha hundre forskjellige grunner.
Postet 19-11-20 kl 10:21 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har også nesten bare møter hvor jeg forventes å si noe ganske store deler av tiden. Men i dag har jeg et 3 timers fagseminar hvor jeg bare skal sitte og lære. Det blir bra å en dag som i dag. Jeg har headsett og strikketøy.
Postet 19-11-20 kl 10:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg og ungene er i karantene, og jeg får litt mars-flashback. Jobben forventer at man skal yte noe, det samme gjør lærerne til ungene. Huhei liksom!
Postet 19-11-20 kl 10:27 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Bør vi ikke snakke om fotballandslaget også, utrolig kult at de ledet så lenge?
Postet 19-11-20 kl 10:49 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
God formiddag til alle.
Håper det går for over Tjorven.

Her blåser det stikker og strå og snør/sludder. Herlig vær å ha fri i! Jeg benytter anledningen i tomt hus, og pakker pakkekalenderen.
Jeg sov dårlig i natt, og våknet kl 5, så jeg sitter nesten og sover mens jeg pakker.

Alvin (tøysenissen vår) dukket opp i natt, og sitter nå i karantene i det ene skapet i stua, til guttas enorme glede.
Nei...jeg får pakke videre.
Postet 19-11-20 kl 10:51 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er så irritert over at de valgte å stille lag til den kampen i det hele tatt, at det overskygger gleden for meg.

Lite snø å spore her, men jeg fikk et glimt av blå himmel da jeg kastet et blikk ut av vinduet tidligere. Det var overraskende fint!
Postet 19-11-20 kl 10:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Her letter det, etter snø, sludd og ikkje minst vind i natt. Kjære tid. Eg har fire team-timer i dag, og så er det helg men det r det ikkje likevel for i morgen er det plandag med beredskap, og eg skal fysisk ned på skulen og slukke eit branntilløp. Det blir stas
Postet 19-11-20 kl 11:05 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det gikk fra sludd til snø her også, og nå er det ganske pent med nysnø og sol. Jeg ser grønne jorder nedenfor, så det er ganske tydelig hvor snøgrensa går i dag.
Postet 19-11-20 kl 11:07 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Vi venter på veneflon og har en liten veddekonkuranse om hvor mange forsøk de trenger i dag. Sist var det fire, jeg har forsøkt meg på at de trenger to i dag, guttungen er pessimist og tipper seks.
Postet 19-11-20 kl 11:18 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ingen snø lenger her nede i lavlandet nei, Celebelen. Men sol, faktisk! Kanskje det er i dag en skal ta den der turen i lunsjen..
Postet 19-11-20 kl 11:26 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det er det, ingling!
Noen skyer i sør, men klart og fint vestover. #tobiasitårnet
Postet 19-11-20 kl 11:40 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Postet 19-11-20 kl 11:43 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Sitat:
Fehler! Verweisquelle konnte nicht gefunden werden
Denne meldingen har gått igjen i et dokument jeg leser, dokumentet er på engelsk.

Etter å ha oversatt det til engelsk, fant jeg ut at det var mindre nyttig enn jeg trodde.
For de som er like dårlig i tysk som meg, så betyr det: Error! Reference source not found.
Postet 19-11-20 kl 11:56 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Våknet 0515, så ble veldig god tid i morges. Fått begge på skolen, med litt forviklinger med taxi, kanskje de greier å få det til rett i morgen tidlig. *ler*
Vært og hentet garn til strikkeoppskrift, og var innom europris og fylte opp med shampoo og sånt stæsj, samt adventskalender til alle tre ungene.
Ryddet litt, og nå skal jeg prøve å slappe av litt, så jeg ikke bruker opp alt overskuddet.

Skulle egentlig til tannpleier på tilvenning til Lillesøster i morgen, men de ringte nå, og tannpleier er sykmeldt igjen, så da må vi prøve en annen tannlege til uka. Må jo få den ungen til å gape iallefall, haha.

Snø her også i dag, men ikke så mye. Værmeldingen hørtes mye verre ut egentlig.
Postet 19-11-20 kl 12:34 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mellomste bestilte koronatest i går. Og sov så lenge i dag at han ikke så meldingen om time til testing. Hjemmeskole og hjemmekontor på alle fire her i dag.
Postet 19-11-20 kl 12:45 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Strålende sol her, men er visst iskaldt ute i følge sjefen. Jeg sitter inne i ull og har det for varmt.

Feieren beklaget på sms.
Postet 19-11-20 kl 14:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Dagens?
ca 17, 6 busser fast i Sollien. ca 1730, 8 busser fast i sollien, kl 1815: 12 busser fast i Sollien.
Postet 19-11-20 kl 19:58 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no