Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
God morgen
Gratulerer med overstått til 20-åringen, milliact! ![]() Vi satt halvannen time i en valpebinge i går med små lodne pelsdotter rundt oss og vi er så forelsket alle 4. ![]() |
Postet 21-02-25 kl 07:29 av Mex
![]() |
![]() |
Huff, 007. Bråstart på dagen. Håper det går bra med vedkommende.
|
Postet 21-02-25 kl 07:30 av Mex
![]() |
![]() |
God morgen! Siste dag før vinterferie, hjemmekontor og intens lading av bil. For i natt skulle det plutselig gå VELDIG sakte med den ladinga. Nuvel, gjenstår å se om fjellet er åpent også.
|
Postet 21-02-25 kl 07:44 av tink
![]() |
![]() |
I dag har jeg en 20-åring. Jeg skjønner det liksom ikke helt.
Kommet meg på jobb. Her har det snødd i natt og regnet skal visst ikke komme før i morgen. |
Postet 21-02-25 kl 08:14 av star
![]() |
![]() |
Gratulerer med 20-åringen, star!
![]() |
Postet 21-02-25 kl 08:38 av Mex
![]() |
![]() |
god morgen
Jeg har kreket meg på jobb etter to dager hjemme. Jeg fikk kastet på meg en oppkastsyke onsdag kveld. Jeg har ikke kastet opp siden natt til onsdag, men er fremdeles uggen og trett i kroppen og har vondt i hode og mage. I dag trodde jeg at jeg var frisk nok til å gå på jobb, men jeg kjenner at jeg kanskje har overvurdert meg selv litte grann. Jeg har ett digitalt møte som det er best å ta herfra med de ekstra skjermene, men så kan det være at jeg kaster inn håndkledet og går hjem. Søren at det skal sitte sånn i. |
Postet 21-02-25 kl 08:48 av Blå
![]() |
![]() |
Gratulerer til 20-åringene!
Kjipt med sykdom Blå. Her er det to slakt i sofaen + meg på hjemmekontor. |
Postet 21-02-25 kl 09:14 av tink
![]() |
![]() |
Gratulerer med 20 åring, Star.
![]() God bedring, Blå ![]() Siste vinterferie dag her, og det er helt greit kjenner jrg. Nå har vi vært hjemme og ikke gjort så mye. For se hva som skjer iløpet av dagen. |
Postet 21-02-25 kl 10:04 av Millen
![]() |
![]() |
Hei og hopp. I dag har jeg solgt leiligheta mi. Er i lett sjokk; første visning i går. Det er vemodig. Jeg har bodd der i 21 år og det er barndomshjemmet til ungene. Men jeg kjenner at jeg er klar for noe nytt nå.
|
Postet 21-02-25 kl 13:48 av Stompa
![]() |
![]() |
Oi, gratulerer Stompa! Har du kjøpt noe enda?
|
Postet 21-02-25 kl 13:50 av star
![]() |
![]() |
Gratulerer Stompa!
|
Postet 21-02-25 kl 14:38 av Millen
![]() |
![]() |
Nei, ikke kjøpt, men skal på andregangsvisning i morgen. Kjøper jeg den, har jeg virkelig gjort mitt for økonomien til megleren – samme som solgte for meg.
![]() |
Postet 21-02-25 kl 15:58 av Stompa
![]() |
![]() |
Spennende, lykke til!
|
Postet 21-02-25 kl 18:59 av star
![]() |
![]() |
Lykke til, Stompa.
|
Postet 21-02-25 kl 23:29 av Millen
![]() |
![]() |
God lørdag, kaffen er straks klar, jeg er trøtt og våknet altfor tidlig. Ute er det tåke og kjipt vær. .Plan for dagen er minst mulig, senter på ettermiddagen for guttungen skal klippes og yngste vil være med å se /shoppe.
|
Postet 22-02-25 kl 09:02 av Millen
![]() |
![]() |
Fremdeles i sengen, våknet 07, men sovnet igjen. Regn, så vi øvekjører nok litt.
|
Postet 22-02-25 kl 10:06 av millact
![]() |
![]() |
Jeg har vært mamma i 20 år i dag! Det er ganske surrealistisk.
|
Postet 22-02-25 kl 11:40 av Martis
![]() |
![]() |
Gratulerer!
![]() |
Postet 22-02-25 kl 11:42 av Millen
![]() |
![]() |
Gratulerer, Martis.
![]() Enig med deg, skikkelig surrealistisk. Vært på butikken. Vått og glatt gitt. |
Postet 22-02-25 kl 12:22 av star
![]() |
![]() |
Hurra for 20-åring, Martis! De har bursdag på løpende bånd disse «barna».
|
Postet 22-02-25 kl 17:20 av millact
![]() |
![]() |
God søndag, folkens!
En vindfull søndag, men de sier opplett, så da sier jeg meg fornøyd med det. Får prøve på en tur av noe slag seinere, kroppen er helt kokosbananas om dagen, med vondter som flytter seg. Er det ikke det ene, så er det det andre, lizzm. Men, men, det er kaffe på kannen, straks skal eltefrie rundstykker i ovnen, og strikketøyet gjør seg faktisk ikke sjøl. |
Postet 23-02-25 kl 08:57 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
God morgen, til deg borti lia, og alle andre!
Her nede hos meg er det stille, men jeg skal prøve å få med to fyrer på Ulriken i dag. I går hadde vi 13-årsfest hjemme med 6 barn og det ble tema Bart & Monopol som kan anbefales ![]() |
Postet 23-02-25 kl 09:03 av Appelsin
![]() |
![]() |
Høres gøy ut, Appelsin. Dagens plan er rydding av yngstes rom og klesskap (han må hjelpe), lage vårruller (flere brett), middag hos mamma og øvelseskjøring.
|
Postet 23-02-25 kl 09:08 av millact
![]() |
![]() |
God formiddag. Jeg sitter og hører på opptak av talemålsprøver fra elever som skal sammenligne eget talemål med eldre talemål fra regionen; det er artig! Må vurdere ferdig en bunke essay etterpå, men satser på å få med Herremannen på en tur i løpet av dagen i tillegg. Han reiser i kveld.
Spørs om jeg ikke skal by på leilighet i morgen. Det er pyton å ta den endelige avgjørelsen - enn hvis det dukker opp noe enda bedre rett etterpå? Men jeg har tenkt i mange år at jeg kan tenke meg å bo i dette borettslaget, så det er vel egentlig bare å trekke av plasteret ... |
Postet 23-02-25 kl 09:18 av Stompa
![]() |
![]() |
Vi skal feire eldste i dag så må bake litt.
|
Postet 23-02-25 kl 10:09 av star
![]() |
![]() |
Stompa: Det vil jo alltid dukke opp andre leiligheter. Du må bare ikke følge med mer om du nå ender opp med å kjøpe. Den perfekte leiligheten finnes ikke.
Drikker kaffe, steker croissanter og har laget «deig» til vårruller samt vasket klær. Effektiv morgen. |
Postet 23-02-25 kl 11:12 av millact
![]() |
![]() |
Jeg er blitt syk.
![]() |
Postet 23-02-25 kl 14:39 av Fersken
![]() |
![]() |
God bedring.
![]() |
Postet 23-02-25 kl 15:04 av Millen
![]() |
![]() |
Jeg har vært smart! Har fått samboer til å teste nyinnkjøpt vindusvasker i hele heimen. Han digger dingser og liker Kärcher. Jeg kan godt leve med å ikke ha den oppgaven.
![]() Visning igjen i morgen. |
Postet 23-02-25 kl 15:46 av Blondie
![]() |
![]() |
Jeg har lade dag idag og gjør ingenting. Akkurat nå ligger jeg på sofaen, scroller og spiller mobilspill og hører på ladespillelista mi. Og det er så utrolig digg.
|
Postet 23-02-25 kl 16:16 av Millen
![]() |
![]() |
God bedring, Fersken! Kan det være influensa? Det går visst mye av det nå.
|
Postet 23-02-25 kl 16:31 av millact
![]() |
![]() |
Takk for god bedringønsker.
Heldigvis hadde jeg ikke andre planer for vinterferien enn å jobbe. |
Postet 23-02-25 kl 17:42 av Fersken
![]() |
![]() |
God bedring, Fersken!
Er mye influensa på Vestlandet nå. Jeg er på jobb og har en uke alene hjemme. Startet dagen med å fikse varmepumpen før jeg dro på jobb, så føler meg egentlig fornøyd med dagen allerede ![]() |
Postet 24-02-25 kl 10:16 av Appelsin
![]() |
![]() |
God bedring, Fersken!
Jeg er sur og umotivert i dag. Alle er dumme egentlig. ![]() |
Postet 24-02-25 kl 12:34 av Nenne
![]() |
![]() |
Sykt trøtt, enda jeg egentlig sov ganske greit i natt. Også trenger jeg desperat noen fridager, men det ser ikke ut som det er mulig i overskuelig fremtid.
|
Postet 24-02-25 kl 14:19 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Jeg våknet halv fire, så jeg er egentlig klar for å legge meg nå. :himler: Jeg har heldigvis kaffe.
|
Postet 24-02-25 kl 14:22 av Blondie
![]() |
![]() |
Jeg har sånn hodepine som jeg hadde da jeg hadde covid i høst. Ikke ille akkurat nå.
Tok en tablett før jeg har hatt en runde i byen. Henta bilen og vært innom 5 ulike steder på vei hjem. Pizzadeig laget og nå skal jeg flate ut i sofaen. |
Postet 24-02-25 kl 14:30 av star
![]() |
![]() |
Jeg prøvde å dra på jobb i dag siden det føltes som om jeg var på bedringens vei, men det gikk ikke sykt bra - så måtte dra hjem igjen etter noen timer og heller ta digitale møter fra sofaen.
![]() ![]() |
Postet 24-02-25 kl 14:37 av Maverick
![]() |
![]() |
God bedring til alle syke.
![]() |
Postet 24-02-25 kl 14:53 av Millen
![]() |
![]() |
I dag har jeg kjøpt meg ny leilighet. Veldig rart. Jeg har også sletta Finn-søket mitt, for hvis "den perfekte leiligheta" dukker opp nå, vil jeg ikke vite det.
![]() |
Postet 24-02-25 kl 20:27 av Stompa
![]() |
![]() |
Gratulerer, Stompa!
|
Postet 24-02-25 kl 20:28 av star
![]() |
![]() |
Gratulerer, Stompa!
|
Postet 24-02-25 kl 20:41 av Millen
![]() |
![]() |
Gratulerer Stompa!
![]() |
Postet 24-02-25 kl 20:46 av annemede
![]() |
![]() |
Gratulerer, Stompa!
Hvor flytter du nå? |
Postet 24-02-25 kl 22:01 av Pamina
![]() |
![]() |
Gratulerer, Stompa!
Jeg har nok en ekstra kraftig forkjølelse og ikke influensa, for i løpet av kvelden har masse av snørr meldt sin ankomst. |
Postet 24-02-25 kl 22:23 av Fersken
![]() |
![]() |
Gratulerer, Stompa, så gøy!
|
Postet 24-02-25 kl 22:44 av millact
![]() |
![]() |
Gratulerer Stompa, kjekt å ha det i boks.
![]() |
Postet 25-02-25 kl 07:07 av Sissel
![]() |
![]() |
Gratulerer med salg og kjøp, Stompa!
![]() Jeg håper vi snart kan melde om det samme, men det går tregt her. |
Postet 25-02-25 kl 08:02 av Blondie
![]() Oppdatert 25-02-25 kl 08:58 av Blondie |
![]() |
Gratulerer Stompa. Så spennende.
Vi er langt fra der ennå. Jeg er overbevist om at vi skal flytte i leilighet når vi blir pensjonister. Men det er en stund frem og enn så lenge trives vi i litt nedslitt enebolig. |
Postet 25-02-25 kl 08:56 av Blå
![]() |
![]() |
Gratulerer, Stompa!
Jeg skal sitte i langvarig informasjons/innspillsmøte etter lunsj i dag og er derfor hjemme for å ta møtet fra sofaen. Kjekt å få unna litt klesvask også. |
Postet 25-02-25 kl 09:49 av Nenne
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Etterpåskekaffe (22-04-25)
- Påskekaffe (14-04-25)
- Jeg velger meg april(kaffe) (01-04-25)
- Marskaffe (01-03-25)
- Februarkaffe (01-02-25)