Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 09-09-20 kl 07:12 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Back to home. Hjemmekontordugnaden i Bergen er i gang. Havregrøten er laget, og kaffe på termokoppen. Jeg skal nok stri dette også. Forskjellen fra nå og i vår, er at jeg har rigget meg til et annet sted i huset jeg trives mye bedre. Ute regner det sidelengs apekatter.
Postet 09-09-20 kl 07:52 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings, inne fra rød sone her også. Foreløpig er hjemmekontor helt ok ettersom jeg har ukentlige lovlige ærender inn på kontoret (med egen bil og god plass til både kollegaer og besøkende).
Postet 09-09-20 kl 08:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Enda en inne fra den røde sonen, Bergen. Jeg skulle hatt to dager på kontoret neste uke for å få unna noen ting som virkelig er lettere å få gjort derfra. Så jeg ser litt mørkt på dette her. Men i det store bildet er jeg fremdeles blant de heldigste. Jeg ser det.
Postet 09-09-20 kl 08:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn til alle dere i den røde sonen! Det blir hjemmekontor her også, pga. Teams-møte i ettermiddag – ganske deilig, for ute er det høstmørkt og vått.
Postet 09-09-20 kl 08:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Straks avgårde på jobb. Foreldremøte for eldstemann i kveld. Ellers ingen store planer.
Postet 09-09-20 kl 08:48 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Sykkeltur i full regnmundur her. Ganske OK, faktisk, når jeg først kom meg ut.
Postet 09-09-20 kl 08:55 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Hjemmekontor her og, utenfor den røde sonen. Litt for mange kjedelige teams-møter etter min smak i dag.
Postet 09-09-20 kl 09:04 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Også en fra hjemmekontor melder seg.
Jeg er litt spent på hvordan de (Bergen kommune) tenker seg at fotballkamper etc skal gjennomføres, evt ikke gjennomføres. (for barn altså, eller er fotball for ungdomsskoleelever så viktig at the show must go on?) I tillegg er de så store nå, at de treffer klubber fra andre kommuner.
Postet 09-09-20 kl 09:10 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har kontordag i dag. Nå begynner jeg å lure på om det egentlig var en dårlig idé og at jeg burde holdt meg hjemme. Men nå er jeg her, så jeg blir ut arbeidsdagen. Så holder jeg meg hjemme resten av uka.

Jeg er så oppstemt å glad. Etter en fryktelig tung vår, så ser familien ut til å fungere bedre nå. (Selv om den alltid-snille-knerten bærer tydelig preg av å bli tenåring han også og forsvinne inn i hettegenseren sin. )
Postet 09-09-20 kl 09:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Kontordag her også. Angrer nesten allerede da kollegaer sitter i teams møter og snakker i kontorlandskapet. Må på et eller annet vis venne meg til det igjen.
Arvingen ligger hjemme med litt feber og vondt i hodet. Må se det litt an og få henne testet om det ikke snart går over.
Postet 09-09-20 kl 09:27 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret. Fysio på slutten av arbeidsdagen.
Postet 09-09-20 kl 09:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
På kontoret, i sol!

Eldste er hjemme med litt sår hals; mest sannsynlig pga hun har sovet dårlig og lite to netter.

Tjorven: Det er jo gøy når de blir tenåringer, da! Min blir straks 12 og jenter er stas. Han hang med en jente fra den andre klassen i går kveld, kun de to. Det var litt flaut å fortelle meg det, men jeg lot som ingenting.

Straks første Teams møte.
Postet 09-09-20 kl 09:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
også fra hjemmekontor utenofor rød sone.

Glemte en kabel på kontoret i går, så må inn dit når jeg gidder for å hente den. Foreløpig går det greit uten, men uvant uten ekstra skjerm.
Postet 09-09-20 kl 10:02 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Enda en på hjemmekontor her. Godt å slippe å gå ut i regnværet, jeg har mest lyst til å forsvinne ned i hettegenseren min, jeg også.
Postet 09-09-20 kl 10:14 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
På jobb og godt er det. Veltet på sykkelen på vei nedover. I sakte fart, men veltet utover mot motsatt kjørefelt hvor en diger leddbuss akkurat passerte. Ca. 1/2 meter fra hodet mitt. Jeg er litt forslått (landet på rumpa der jeg har en litt betent muskel fra før), men det gikk heldigvis bra. Bussjåføren stoppet og sjekket at alt gikk bra og det gjorde flere andre også. Så nå har jeg sendt melding til ruter. Tror sjåføren fikk en guffen opplevelse iten at han kunne klandres.

Men nå jobb.
Postet 09-09-20 kl 10:26 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Blålnn: Det hørtes skikkelig skummelt ut. Godt å høre at det gikk relativt bra med deg.


Millact: Knerten er ikke SÅ tenåring enda. I den nye klassen har han både gutte- og jentevenner, virker det som. Men han ser ikke ut til å ha noen som helst romantiske tilbøyeligheter. Dette er visst en verden som ikke eksisterer for hans del ... i hvert fall ikke overfor meg.
Postet 09-09-20 kl 10:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så skummelt Blånn! Jammen godt å høre at det gikk godt og at du ble ivaretatt av bussjåfør og andre.
Postet 09-09-20 kl 10:30 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oi, så skummelt, Blånn. Godt det gikk så bra.
Postet 09-09-20 kl 10:42 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Oi, godt det gikk bra, Blånn!

Jeg dro fra den røde sonen i går, og håper for alle der at ting roer seg så det ikke spres mer smitte i samfunnet. Det er jo ikke bare studenter lenger, men også sykehusansatte, og med mor på sykehus er ikke det superkult.
Postet 09-09-20 kl 11:16 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hjemmekontor her også - føre var pga. forkjølelsessymptomer. Siden jeg er lærer så jeg ingen grunn til å vente, og har booket koronatest. Fikk kl. 12.26.
Postet 09-09-20 kl 11:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn: For en fæl opplevelse! Men godt det endte bra!
Postet 09-09-20 kl 11:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
18 mil og 14 turer i lange tuneller blir fasiten på dagen i dag. Som inneholdt møte i fjern del av kommunen og litt det å være god datter og kjøre mor til øyeoperasjon.
Postet 09-09-20 kl 14:49 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Og der stoppet den fungerende bilen vår å fungere. Hurra!
Postet 09-09-20 kl 19:18 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Puh! Bare tom for kjølevæske. Fått seg drikke og klar for kjøring.
Postet 09-09-20 kl 21:19 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har for tiden leiebil, siden husstandens tohjulede kjøretøy ofret livet for å redde meg på ringveien her om dagen, og fjortenåringen og femåringen og jeg har i dag feiret det med å kjøre et lass avfall til Grønmo. Og det var så gøy at vi vil gjøre det HVER KVELD!, sier ungene. Kanskje jeg får ryddig hus til slutt jeg også.
Postet 09-09-20 kl 22:04 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det hørtes da veldig skummelt ut, Maverick.
Postet 10-09-20 kl 00:58 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no