Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Finni

Gammel

Vond følelse i magen

Postet 14-09-10 kl 15:51 av Finni
Hvorfor er det ikke like godkjent at det er vanskelig å slutte å overspise på lik linje med at det er veldig vanskelig å slutte å røyke?

Jeg er ikke røyker og har alltid vært det, men til og med jeg vet at det er vanskelig å slutte å røyke.

Etter å ha lest en diskusjon på forumet sitter jeg igjen med en følelse jeg har fått mange ganger opp gjennom årene. Det er ikke godtatt å være overvektig på lik linje med andre "laster". For meg virker det mer godtatt å...
Finni sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under Uten kategori
Kommentarer 36 Finni er ikke aktiv
Gammel

Ting svinger

Postet 02-09-10 kl 14:27 av Finni
Ting svinger på mange måter.
Jeg er temmelig flin til å følge oppskriften min, jeg har lagt til litt ekstra gulrøtter og kålrot og knasker og litt blomkål osm mellommat om det knurrer for mye i magen.

Men jeg har og sprukket og overspist en gang, jeg kastet ikke opp, men du så vondt det var i magen etterpå. Håper det er lenge til neste sprekk.

Jeg har ikke gått ned et eneste gram på vekten, virker som alt står helt stilt. Nå er det trening og fysisk aktivitet som...
Finni sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under Uten kategori
Kommentarer 6 Finni er ikke aktiv
Gammel

Tanke endring

Postet 11-08-10 kl 12:35 av Finni
Jepp, det er det jeg jobber med, å endre tankene mine i fohold til mat. Mat er noen en skal spise for å leve, ikke leve for å spise
(selvsagt skal en kose seg med mat, men ikke leve bare fra måltid til måltid slik at dette styrer dagen, slik jeg har det i perioder)

Prosjekt mindre light brus går så som så, jeg klarer ikke holde meg helt unna hver dag, men forbruket har gått betraktelig ned. Jeg har gitt meg forbud mot å kjøpe pakker på 4x1,5 liter, og har holdt det.
...
Finni sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under Uten kategori
Kommentarer 9 Finni er ikke aktiv
Gammel

Startskuddet

Postet 02-08-10 kl 14:46 av Finni
Idag går starteskuddet

Målet er en god del kilo i minus innen 24 måneder. Jeg skal se ok ut, og ikke minst føle meg ok, innen min eldste konfirmeres.

Det blir en rolig start, med fokus på hyppige små sunne måltider og mer fysisk aktivitet. Mannen er med på lasset, heldigvis.
Dette tror jeg skal gå fin fint.

Grunnen til at jeg tar det helt rolig i starten er at jeg har bullemi med tvangsspising (avholden for tiden), og jeg holder kontakt...
Finni sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under Uten kategori
Kommentarer 15 Finni er ikke aktiv
Gammel

starter blogg

Postet 11-07-10 kl 23:34 av Finni
Oppdatert 11-07-10 kl 23:40 av Finni
Jeg har bestemt meg for å starte en blogg. Denne er ment som hjelp til meg selv i forbindelse me t jeg har bestemt meg for å gå ne 20 kilo, innen 2 år.
For mange vil det nok ikke høres avskrekkende ut, men jeg er avholdene (stort sett) bulemikr me tvangsspising som problem. Jeg sluttet å spy før jeg fikk kontroll på tvangsppisingen. Å du osm jeg kunne spise. Noen ganger gjør jeg det ennå...

Her satser jeg på å skrive om dagene som går, trening, matinntak og tanker.

...
Finni sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under Uten kategori
Kommentarer 15 Finni er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no