Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 11-06-20 kl 09:06 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen. Jeg har unger som har kjørt til skolen i dag. :koko: Det er den rareste følelsen på lenge, å se 16 åringen suse avgårde med snart 12 åringen i bil, helt lovlig.

Jeg er kommet meg på hjemmekontoret, solen skinner ute så kan være at det blir utekontor etterhvert.
Postet 11-06-20 kl 09:10 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. På plass på kontoret. Styremøte etter jobb, så hjem og få ut sofaen og kjørt den på fyllinga. Krysser fingre for at den nye kommer i morgen.
Postet 11-06-20 kl 09:11 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Våknet med hodeverk, og har fått i meg et par Ibux, håper de virker snart. Masse jobb, er vikar for en kollega denne uka, så det er bare å henge i stroppen.
Postet 11-06-20 kl 09:20 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Grattis med lappen til 16-åringen Frøy, så fint! Ser ut til å bli en nydelig dag i hovedstaden. Var 15 grader kl. 7, det lover bra! Sommerfest med jobben i morgen, innebærer hotellovernatting, som akkurat nå føles litt stress, men to timer i bil hjem på natten er heller ikke så fristende. Blir nok artig, er hjemme hos en kollega som bor på gård, så skal være nok av plass til avstandsholding etc.
Postet 11-06-20 kl 09:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Frøy. Så gøy.

Jeg var på ledsagerkurs på trafikkskolen i går. Mine to er fremdeles usikker på om de skal ta sertifikat, men ledsagerkurset var uansett nyttig å få med seg. Refleksjon over egen kjøring om ikke annet.

Jeg er på jobb. På kontoret. Det er strålende vær og jeg har en lunsjavtale og akkurat nå er livet strålende.
Postet 11-06-20 kl 10:10 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer Frøy! Stas for både bror og søster tenker jeg.

Har plutselig for mye å gjøre. Heldigvis er det et par dagers utsettelse på den største jobben.
Postet 11-06-20 kl 10:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Der var plutselig kantene på plenen min klippet også, en pensjonert svigerfar er ikke å forakte.
Postet 11-06-20 kl 10:16 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En levert på besøksdag på ungdomsskolen. Spent på å høre klassen når jeg kommer hjem.
Postet 11-06-20 kl 10:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Rolig hjemmekontor igjen i dag etter kontor-kontor i går, liker å kunne veksle litt igjen. Begge barn har turdag i strålende vær, og jeg tror jommen jeg skal ut en tur selv også etter hvert hvis jeg får tid. Men først: skrive!
Postet 11-06-20 kl 10:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fin dag så langt. Har tatt på meg ny bukse for å føle meg fin siden vi skal ut med jobb i ettermiddag og spise.

Nydelig vær, skal bli varmt. Yngste er på tur hele dagen til Lille Prekestolen. Eldste leverer alle bøkene i dag.
Postet 11-06-20 kl 11:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kaffepause i solen på terrassen utenfor mitt hjemmekontor. Holder på med saker jeg overhodet ikke kan, og skal rapportere status i ettermiddag. Student har hjemmeeksamen idag, så jeg må være litt stille også.
Postet 11-06-20 kl 11:07 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ungdommen har nyervervet sommerferie, det er litt utfordrende å kombinere det med mitt hjemmekontor.
Postet 11-06-20 kl 11:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Har vert ute å vaska bilen. Skal på EU kontroll med den om litt, kjekkare når den ser rein ut. Og det var greit å finne igjen blåfargen på bilen . Ikkje gul/grønn som den har vert i det siste pga pollen og bier.
Postet 11-06-20 kl 12:31 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor med verandalunsjpause i dag. Det er nesten for varmt! *dukker*

Det er utrolig deilig med sommervarme. I morgen skal jeg på kontoret igjen, med vi er alle tre som kjører sammen blitt enige om at vi jobber 07.00 til 15.00 i morgen for å kose oss med ettermiddagssol.
Postet 11-06-20 kl 13:19 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor dag. Utrolig deilig å sove litt lenger, få litt tid med ungene på morgenkvisten og mulighet til å daffe rundt i joggebukse og ta en is i hengekøyen på verandaen.
Høres kjekt ut med sommerfest med jobben da, Addison.
Gratulerer så mye til 16-åringen med lappen, Frøy!
Postet 11-06-20 kl 13:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hjemmekontor med bortelunsj. Jeg har vært i en annen by og spist lunsj med noen venninner fra langt tilbake. Det var utrolig deilig (byene ligger tett på det sentrale østlandet, så reisen var slett ikke så lang).

Nå skal jeg straks krangle litt med han prosjektmedarbeideren som ikke helt skjønner at når han sier "ja" til å utføre oppgaver, så er det faktisk meningen at han skal gjøre dem. Siden jeg er sykmeldt, ønsker sjefen min at jeg skal bli flinkere til å delegere. For noen medarbeidere funker det kjempefint, mens for enkelte er det mye mer jobb å "delegere" enn å bare gjøre jobben selv.
Postet 11-06-20 kl 14:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Fin dag! Jeg kom gjennom den siste vurderingsbunken i går, og i dag har jeg først hatt avslutting i en klasse og deretter vært i marka med en annen, organisert av geografilæreren. Bare én time i morgen, så er elevene ferdige. De skal avspasere neste uke, så vi lærere kan jobbe med de nye læreplanene.
Postet 11-06-20 kl 14:51 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Strålende pent vær og jeg har kalt inn storfamilien på hagedugnad. Jeg stiller med pizza og mor med kake. Brødre og pappa stiller med kunnskap, utstyr og muskler. Nå skal det bli plen med raking, såing og tromling. Blir bra! Pappa ringte og sa at han hadde tyvstartet. Var såpass raus at jeg sa det fikk gå.
Postet 11-06-20 kl 15:16 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sitat:
Nå skal jeg straks krangle litt med han prosjektmedarbeideren som ikke helt skjønner at når han sier "ja" til å utføre oppgaver, så er det faktisk meningen at han skal gjøre dem.
Har du en mulighet til å la han "falle" litt, at den jobben som ikke har blitt gjort blir stående ugjort, uten at det er fullstendig ødeleggende for resten av prosjektet? Og at det fremstår hvem som ikke har gjort jobben? Noen ganger er det såpass som må til for at noen skal skjønne tegninga. Har jeg erfart.
Postet 11-06-20 kl 15:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Eia: jeg er prosjektleder og ansvarlig for at vi leverer. Så jeg føler at alternativet mitt er å sladre til sjefen hans eller å gjøre jobben selv. Men jeg er ikke bare dumsnill. På akkurat dette prosjektet er det en direktør som er prosjekteier, og jeg gjør det ganske klart for ham hvem som faktisk gjør jobben.

Og så skulle vi i gang med et nytt prosjekt og jeg fikk med meg flere prosjektmedarbeidere slik at jeg ikke skulle sitte alene med alt en gang til. Og på det nye prosjektet så har jeg med en kar av typen "jeg fikser det jeg" og så er det gjort før jeg rekker å tenke. Han får mye positiv feedback i alles påhør, for å si det sånn.
Postet 11-06-20 kl 19:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no