Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > gajamor

De tre typene dager

Rangér dette innlegget

De tre typene dager

Postet 28-05-10 kl 20:57 av gajamor

Jeg har tre typer dager:
-dager hvor jeg drømmer om alt jeg har lyst til å gjøre, bedriftene jeg skal starte og stedene jeg skal reise
-dager hvor jeg gleder meg over de små tingene jeg faktisk har fått til
-dager hvor alt er tungt og trist og overveldende.

Onsdag var en "ambisjonsdag". Da kjøpte jeg masse stæsj på ebay, som jeg har planer om å selge videre. Så kan jeg bli omreisende salgskvinne i perler og smykker, bli milljonær og leve livets glade dager.

Torsdag var en rævva dag, med masse store planer som gikk i vasken, små planer som ikke var gjennomførbare og generell negativitet. Jeg har ingen fast jobb, jeg aner ikke hva som skjer neste år utenom at vi skal på tusen kurs i forhold til litjtausa, og hvordan det skal gå rundt økonomisk, det aner jeg ikke.

I dag er det en detaljdag. Jeg har laget en vikarplan som jeg tviler på blir gjennomført, men den er der, den er bra, og det er ikke noe som er avhengig av at det faktisk blir gjort.
-Og jeg har luket 1 kvadratmeter i potetsenga.

Ei uke i berg- og dalbane. Detaljdagene er egentlig de beste, men for å vite hva man skal gjøre på slike dager, så må man ha visjonsdager for å legge de store rammene, og deppedager for å finne ut hva som ikke er gjennomførbart.

De to neste ukene blir fyllt av kurs og retting. Da er det fare for at det blir overskudd av deppedager. Men snart er det sommer!

Kommentarer totalt 0

Kommentarer

 
Nylige blogginnlegg av gajamor

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no