Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 22-04-21 kl 07:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
Fysisk på jobb i dag, det blir spennende. Det er helt rart å begynne i ny jobb og ikke treffe noen uten om på teams.
Møte i det størst møterommet og deretter skal jeg ta noen teams møter på kontoret mitt.
Postet 22-04-21 kl 08:38 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Kan tenke meg det er rart, Martis.

Ny dag, nye muligheter. Ser ut til å bli en fin vårdag her i sør.
Postet 22-04-21 kl 08:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godmorgen.

Spisebordkontor i fint vær. Tenåringene er på skolen. Men siden smitten sprer seg på vgs i Bergen for tiden risikerer jeg vel å få dem på hjemmeskole om ikke så lenge. Ganske mange elever på skolen til lillesøster er i karantene.

Jeg har mye å gjøre, men er i godt humør og har ingen andre planer enn en tur i ettermiddag, så dette skal gå bra.
Postet 22-04-21 kl 08:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Spisestuekontor her også, ny dag med forelesning. Jwg er bare trøtt og litt motløs, men det gir seg forhåpentligvis iløpet av dagen.
Postet 22-04-21 kl 08:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fysisk arbeidsplass her, men kontor blir det lite av.

En person sykmeldt av totalt fire betyr mer å gjøre på oss andre. Men det skal nok gå bra.
Postet 22-04-21 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Spisestuekontor her også, men knerten starter dagen på skolen (halve dager på han nesten hver dag) og snuppa skal ha sidemålstentamen (sånn rent bortsett fra at hun ikke har sidemål ). Det betyr at vi bare er en person i hver etasje, og det er helt vidunderlig.

Jeg har litt lite å gjøre for tiden, og er da enda mindre effektiv enn vanlig. I går fikk jeg unna masse småoppgaver, så da vet jeg faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre i dag. Sjefen min ber meg nyte det, men jeg liker egentlig best å ha mye å gjøre.
Postet 22-04-21 kl 09:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Som Tjorven har jeg også litt lite å gjøre; men jeg får nå alikevel gjort det som kommer av ting. Kjøkkenbordkontor her; da får jeg med meg alt som skjer i gata. Fin utsikt til fuglekassen har jeg også. Senere skal jeg bort på ungdomsskolen og planlegge 10.klassetur. Det blir lokalt i Agder, men noe blir det.
Postet 22-04-21 kl 09:09 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er på mitt helt ekte kontor og har ikke lite å gjøre.
Postet 22-04-21 kl 09:28 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og der kom det beskjed om at knerten ikke skulle på skolen allikevel. Han fikk vite om det sekunder før t-banen skulle gå.

Hipp hurra! Da har jeg selskap på spisestuekontoret. :S
Postet 22-04-21 kl 09:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har kjedelig rutinearbeid opp over ørene, men får meg ikke til å starte. Kanskje lydbok kan hjelpe?
Postet 22-04-21 kl 09:37 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy: jeg har P3 morgen som rolig bakgrunn når jeg ikke trenger å konsentrere meg fullt. Hyggelig stemning i hvert fall.
Postet 22-04-21 kl 09:43 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Alene på hjemmekontoret her. Venter på service på vaskemaskinen, den har stått stille i halvannen uke nå... Heldigvis har vi fått nødvaskehjelp fra både nabo og svigermor, slik at vi har fått tilgang på rene truser og håndklær.
Postet 22-04-21 kl 09:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har en klesvaskmaskin gående og det er fint vær ute. Jeg blir nesten barnslig glad over å kunne henge ut vask til tørk, så det blir bra.

Den kjedelige nyheten er at jeg hadde satt ut squashplantene mine på verandaen for at de skulle få herde seg. Og så glemte jeg dem over natten. Og nå må jeg kanskje plante nye.
Postet 22-04-21 kl 09:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Veldig flaks for meg at jeg ikke var interessert i leiligheten jeg var på visning på i går, det første budet kom halv åtte. Nå står den langt over takst og det er den rett og slett ikke verdt, mener nå jeg. Spennende å følge med, da!
Postet 22-04-21 kl 09:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: Mitt tips for rutinearbeid er å finne den spillelista som heter "Musikk for arbeidsdagen" på Spotify. Makan til intetsigende musikk skal du lete lenge etter, men den gjør nytten noe så veldig når man trenger å sperre seg inne i sin egen boble. Altså - utmerket for rutinearbeid.
Postet 22-04-21 kl 09:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå: Godt det ikke bare er jeg som synes det er fint å kunne henge ut en klesvask. Minner meg på at den mørke vasken er ferdig og snart må henges ut. Fint tørkevær her nå.
Postet 22-04-21 kl 09:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har 13 (korte) Teams-møter i dag, så jeg er godt fornøyd med å være mutters alene.
Postet 22-04-21 kl 10:08 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har en tann med en stor sprekk i, det skjedde i går og jeg har heldigvis fått tannlegetime i formiddag. Men AU både i tanna og lommeboka.
Postet 22-04-21 kl 10:12 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Prøvde å søke etter spillelista som Tjorven foreslår, men den heter musikk til arbeidsdagen, så da fikk jeg null treff på søket mitt. Dårlig søkemotor.

Jeg er i overraskende lett humør etter en skikkelig tung dag i går, så da var det ikke krise at ettåringen våknet i møkkahumør klokka halv seks. Vi måtte ut på trilletur før sju. Det har aldri skjedd før.
Postet 22-04-21 kl 10:13 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
Veldig flaks for meg at jeg ikke var interessert i leiligheten jeg var på visning på i går, det første budet kom halv åtte. Nå står den langt over takst og det er den rett og slett ikke verdt, mener nå jeg. Spennende å følge med, da!
Samme her. Det vil si, første bud kom kvart over åtte, og av en eller annen grunn startet de 160 000 over prisantydning.
Postet 22-04-21 kl 10:43 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
I dag er det siste digitale undervisningdag på lang tid. Kanskje. Mandag er det tilbake på gult på jobb. Eg både gleder og gruer meg.
Men først det helg. Nydelig vær, men vinden ødelegg. Det tenderer jo mot østnorsk storm.
Postet 22-04-21 kl 10:54 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har luft i jobbkalenderen i dag også! Dessverre må den brukes til masse oppsummeringer og etterarbeid etter ymse prosjekter jeg holder i. Men yay, får gjort det på dagtid og ikke kveld, i det minste!

Nå satte jeg på Spotify, jeg også. Jeg pleide å høre på den musikklista før, men hadde helt glemt den.
Postet 22-04-21 kl 11:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Merkelig det der med bud, Stompa, jeg fatter ikke hvorfor noen legger inn bud over prisantydning med lang frist. Det er litt uvant her i fjorden med så aktivt marked. Nå står den en halv million over prisantydning, en time igjen.
Postet 22-04-21 kl 11:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg sitter nyvaksinert og blomstrer på hjemmekontoret. Mange arbeidsoppgaver, men ikke lyst til å gjøre noen av dem. Bare å ta seg sammen!
Postet 22-04-21 kl 11:47 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg følger med på halvdagsseminar på jobb, og det er faktisk veldig spennende! Litt deilig å ha legitim grunn til å bare ta inn informasjon, men driver selvsagt med ymse arbeid ved siden av, da.
Postet 22-04-21 kl 11:52 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg gikk for lydbok, Tore Renberg og Kompani Orheim gjorde at jeg har kommet gjennom store deler av listen med navn som skal inn i nytt system.
Postet 22-04-21 kl 11:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg vil ha regn! Hater pollenallergi, den ødelegger alt. Nå har jeg for sikkerhets skyld avtalt hjemmekontor med pause for koronatest i morgen, så jeg slipper å gå rundt og skremme elever med symptomene mine. Sånn sett burde jeg kaste meg rundt og vaske drivhuset i dag, før (minst) tre hjemmedager, siden symptomene kommer til å blusse opp etterpå, men orker ikke. Trur kanskje det blir te og strikketøy i stedet. Heldigvis ferdig med undervisning for i dag.
Postet 22-04-21 kl 12:06 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Magica sin avatar
Matilda du får besøke meg for her snør det og snør det. LITT deprimrende.
Postet 22-04-21 kl 12:32 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
I ettermiddag tror jeg jeg må på polet og kjøpe en flaske vin. Uken har vært lang. Yngste er fremdeles i karantene. Planlegger å ta ham med til en mobil teststasjon som kommer til min bydel i morgen siden vi ikke hører noe fra skolen om når siste test blir. Da er det gått 7 døgn etter siste nærkontakt. Det rare er at det ikke blir skole mandag heller selv om de slipper ut av karantene i løpet av helgen. Det må visst gå 10 dager før alle kan treffes. Jaja, gutten selv er strålende fornøyd med hjemmeskole.
Postet 22-04-21 kl 12:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Sakbehandlingssystemet gikk ned. Så i stedet for å sitte her og irritere meg har jeg vært en tur på butikken og handlet middag.

Det ser ut som om det fremdeles er nede, så da får jeg heller finne på noe nyttig å gjøre.
Postet 22-04-21 kl 12:46 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har ikke bestilt mer garn heller i dag..... :Lyver som jeg tror det selv: Kan salg på garn vennligst vike fra meg?
Postet 22-04-21 kl 13:41 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg er også i ny jobb. Har fått være så mye jeg vil på kontor de første to ukene, så noen har jeg møtt. Bruker dagene til å lytte til de andre i teamsmøter, og lese, lese og lese. Jeg er liksom kjempeskikket faglig, men har ikke peiling på prosesser - og føler meg helt blank og smådum. Heldigvis så er jeg blitt så gammel at jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke er smådum, og at det nok er bedre et stykke frem i tid.
Postet 22-04-21 kl 13:48 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Den sprukne tanna må opereres ut. Hos kjevekirurg. Og så må jeg ha implantat.

Godt vi ikke skal på ferie i år, for der røyk i hvert fall feriepengene mine.
Postet 22-04-21 kl 15:30 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Nenne. Det hørtes vondt, og dyrt, ut.
Postet 22-04-21 kl 15:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Så kjipt Nenne!
Det er virkelig på tide at tannbehandling blir en del av vanlig helsevesen, så man ikke er avhengig å ha penger til overs for å få fikset slikt.
Postet 22-04-21 kl 16:59 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Huff, Nenne, høres vondt ut! Finn en dyktig kjevekirurg i alle fall!

Vi har planlagt klassetur; ser ut som den går til Evje. Det tror jeg blir bra, så bra vi kan få det til i disse tider.
Postet 22-04-21 kl 17:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Tannlegen min, som jeg stoler fullt og fast på, sender meg til ei som han mener er kjempeflink. En kollega av meg har også fått implantat der og skryter av henne så det håper og tror jeg at skal gå bra, men jeg gruer meg!
Postet 22-04-21 kl 21:54 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Nenne.
Postet 22-04-21 kl 22:56 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no